Takknemlig , framdrift endelig i …Yes endelig !

Hei !

 

Har fått sovet godt etter et nattskift som jeg helt plutselig fikk en melding om jeg kunne ta den her tidlig i denne uka. Siden jeg jobber frilanser så er det alltid godt å kan spe på litt med jobb i fra kommunen. Det å jobbe med mennesker på den måten at de er så avhengig av deg , å hjelpen de trenger så er også denne tiden for meg veldig viktig. Jeg blir så påminnet om hva som objektivt er viktig, hva jeg trenger i livet mitt . Fordi vi er snare å ønske store ting , da nærhet også gode stunder med de en bryr seg om er mer avgjørende for god livskvalitet , i stede for å ha en dyr bil eller gjenstand . Det å kan være for andre er så avgjørende for hvordan  vi som mennesker framstår.

 

Vi kan lett lese andre mennesker som bygger opp livet sitt på kun fasade også gir de ikke livet innhold med det som betyr noe , fordi det er mer viktig at stolene står perfekt også at fargene de er så rett korrigert , en at en viser andre at tiden vi gir andre betyr mer en å ha alt på G.

 

Vi mennesker vi bestemmer så opplagt selv for hvordan vi ønsker å framstå , hvordan vi også ønsker å bli husket . Må si meg så takknemlig fordi at jeg klarer meg mest på egenhånd , er ikke så viktig at en trenger hjelp til flere ulike oppgaver, en merker at så snart en klarer flere ting uten en mann så blir det også en bekreftelse på at vi kvinner er ofte mer flinke til å løsrive oss. Det å være avhengig av andre for å få ting gjort er ikke noe som jeg vil ha hele tiden . Selv om enkelte prosesser som vi ikke kan , så er det også innafør å be om hjelp eller leie hjelpen inn av de som kan dette bedre en meg selv.

 

Jeg er ofte så opptatt av å klare meg selv , vil ikke være hjelpes laus også ser du mange , bare knipser i hendelen så har de hagen full av hjelpere hva gjør de ? Må bare være ærlig jeg liker å få ting gjort i mitt eget tempo , tenk deg at du har noen som klapper i hendene å ber deg øke farten , det er før meg noe som jeg ikke liker.

Det skal være gøy å gjøre det en har satt på dags planen , jeg som er alene om alt her hjemme har heldigvis et hav av barn også andre sine unger som alltid synes det er gøy å komme til meg , å være på arbeids  leier, de er ikke vandt med det hjemme alle men noen setter enormt pris på denne stunden. En merker snart om ungene er vandt med å hjelpe til , dette er noe som er nødvendig til de skal bli voksne menn , så må de ikke være så hjelpes lause at de ikke kan noen ting.

Jeg har 2 flotte sønner også en flott datter det er så opplagte min oppgave å lære de opp slik at de blir flinke i de oppgaver som en må kunne da en skal flytte for seg selv. En ser snart om enkelte aldri har gjort prosesser som mine har gjort masse , derfor ser jeg også at den måten jeg veileder mine barn på å modnes til voksne verden er så rett i forhold til den verden de møter. Fordi skal de få jobber så settes det krav til de, at de ser hva som skal gjøres , de lærer fort , de er flinke til å være løsnings orientert. Dette er enkle krav som fort kan være avgjørende om en ikke vil ansette en person eller ikke . Jentungen min da hun startet å jobb , så var det dette sjefen hennes refererte til ,  takker meg selv fordi jeg ikke har sydd puter under armene på de, å vært en god rollemodell kanskje ikke den fineste modellen men i alle fall den som ikke har vært redd for å møtte motstand.

 

Tror så opplagt mer på det en å pynte opp å ha alt så sterilt , derfor vær der for dine barn , ikke la andre overta eller forme de , vær den de vil se opp til den som våger , der andre ligger i sofaen å spiser potetgull også drikker cola også skjer det ingen framgang på noen nivåer eneste at en blir mer rundere i formene om en ikke trimmer bort inntaket , før var det velstand å være rundt , nå er det de med nedsatt helse tilstand som er i denne fella , litt spesielt at vi har omprogrammert hva som er sundt , da kontra nå.

Helse er veldig i tiden , noe jeg ikke helte tiden støtter pga av at vi kan lage mer rot av ting som vi vil justere en ved at vi tar sunne grep å er trygg på å leve , hva gjør det om vi er litt overvektig ,  hva gjør det om vi ikke er så tynn ? du kan lett forveksle om jeg er en mann bakfra det vil jeg så opplagt ikke la skje derfor er jeg glad for mine former at jeg ser ut som en kvinne begge sider.

 

Jeg hadde en venninne som jeg studerte med da jeg var ung tidlig i på 90 tallet , jeg så på hennes kropp også så jeg på min , ble snart veldig misfornøyd med min da jeg så hvor tynn hun var, jeg hadde de formene , også hun var så tynn også hadde hun ikke noe å vise fram. Hun sa til meg jeg hadde ønsket at jeg hadde vært som deg , det sier noe med oss alle , vi blir aldri helt fornøyd med oss selv , men la det nå heller ligge også bruker du tiden på å leve ha det gøy fordi det er nå livet er mens vi enda har det. Da vi selv kan forme dagene som vi selv vil.

En fikk snart høre om en som så godt ut , ja hun har vært hjemme til alle måltider , også kun det fort kom også noen ekstra. Så fikk jeg instrukser at det du spiser det skal du forbrenne , derfor tenk på inntak også hvor mye du vil røre deg i dag.

Det å hele tiden skal være et mote ikon en skal ikke bare framstå som smart en skal være sexy også , ha kurver der også må ræva være perfekt, ikke alltid like lett å vite da jeg spiser litt potetgull hvor havner fettet henne , skal jeg gå meg en tur eller skal vi se hva som skjer , også etter en kald cola også .

Det sies at livet er ikke før amatører men hvorfor i helvete er det så mange amatører på markede som ikke kan noe men de tror de kan , du skjønner sikkert hva jeg sikter mot ?

 

Jeg har vært så  heldig fått bidratt med å gi omsorg å gi kjærlighet til de som trenger det , skal ikke mange ordene til før de er solgt . Det å vise litt mer om seg selv er nok ikke alle som gjør . Mamma var også den karakteren som ingen i grunn kjente , pga av at hun levde et kamuflert liv.

Det å vokse opp der det var så mange svingninger det bidro jo selvfølgelig til at jeg ble denne skjønnheten som mamma også pappa ikke klarte å motstå , jeg ble en blå kopi av dem , de ville ikke produsere flere nok med en . Det å være enebarn på den ene siden så har du også flere søken på den andre siden , er litt spesielt men det var nå slik verden å livet deres skulle bli .

 

Jeg har jobbet med bokprosjektet i mange timer , har aldri skrevet ned hvor mye timer jeg har jobbet før å finne de rette ordene , gjøre det rette for at jeg skal få nok framdrift. Ingen vet hvor mye slit det har vært , men ingen vet heller hvor mye dette betyr for meg . Å få dette ferdig produsert er noe som jeg ser på som meget viktig .

Jeg har laget meg en Forfatter side  på facebook som jeg ønsker å ha , pga av at jeg skal legge ut noe dryss der da jeg er mer klar, jeg tror jeg fikk produsert meget bra i natt , da jeg var på nattskift så hadde jeg et hav med tid , der jeg kunne dykke i prosjektet å la tanker også fikk flyte mer inn .

Det å se enn bare gå av seg selv i den hastigheten så skjønte jeg at nå kjære deg da er vi så jævlig klar, har hatt skrivesperre for dette prosjektet alt for lenge , jeg har reflektert ,  pratet med mange som kjenner henne , fordi jeg vil lytte å høre om det er noen som hadde en vis anelse  .

En stund så lurte jeg på om jeg bare måtte legge ned hele prosjektet , men ved at jeg hele veien har brukt tiden rett så har også veien videre nå vært mye lettere.

Bloggen den har gjort at jeg både skriver også blir flinkere til å formidle det jeg har på mitt hjerte , selv om enkelte kanskje synes jeg burde bli flinkere så ja det er også det jeg så absolutt jobber mot å klare å bli flinkere , det kommer av iherdig øving kvar dag, ved å skrive innlegg her .

 

Tusen takk fordi du tok deg tid til å lese bloggen min  , takknemlig .

 

Mvh

 

Elin – Weronika Skarstad.

 

 

0 kommentarer

Siste innlegg