Vi SELV påvikrer vårt eget humør IKKE været !

Hei !

 

Har du noen gang våknet opp en morgen , også bare vil sove mer , fordi at en ikke er helt uthvilt ? Det har du garantert, opplevd du også . Det er ofte slik med oss alle at vi opplever også er vi på topp ene dagen også kan vi føle oss helt shabby den andre dagen , hvorfor er det slik at enkelte dager så har vi høy energi også kunne ha håpet at døgnet hadde mer timer. Det er ofte slik at noen mener at været det påvirker oss både i sinn også mentalt, men jeg påstår at vi selv påvirker vårt eget humør , uten at været er det som påvirker det.

Det vi kan se på i vår egen krets , hvorfor er det slik at vi påstår at været er det som er grunnen for å være deprimert, eller være sur , eller at vi påvirker andre dårlig ?

Det er sikkert en faktor vi heller aldri helt blir klok på eller aldri enig i heller, fordi været motiverer oss mennesker , når sola er oppe så blir vi velig glad, ofte så møter vi på lystige mennesker da . Det jeg forøker å formidle er at  vi selv bestemmer over vår egen lykke uavhengig av været. Vi må ikke la oss påvirke av dårlige mønster , også dårlige vaner som mange ofte kopierer vi det . En venne gjeng , gjør ofte en kopi av hva andre i venne gjengen gjør, det er vanlig at en kopierer de en henger mye med, men er det ofte så smart ? Også kopiere dårlig rolle mønster, ved å sitte på et vente rom, vente på noen da en sitter på kaffe eller at du rett og slett observerer de som er mye sammen , så har de mye av det samme mønstret i seg.

 

Fordi uten at vi selv tenker over det så kopierer vi det vi ser ofte, vi gjør det fordi andre gjør det. Ikke alltid fordi at det er så klokt å følge strømmen , men ofte fordi vi ikke tenker over konsekvensen av det vi gjør. Derfor vær din egen blå kopi vær din egen karakter, ikke forandre deg pga av at andre skal like deg mer, la deg heller ikke tillate å forme deg etter andre sin herske kultur. Ser at ved at en har modnet seg i alle disse årene , som en ha vært i mange situasjoner. Så har en også tilegnet seg en god bagasje som en ofte henter fram , er det så lurt å dilte etter andre ? Mitt råd er nei ,  følg ditt hjerte det som objektivt blir rett for deg. Så får du en ærlig opplevelse av det som er ment for deg.

 

Vi får ofte en samen knytning i magen , om ting vi ikke vil gjøre, eller situasjoner vi ikke liker eller synes er ubehaglig så er dette ofte et sikkert tegn på at en ikke bør gå inn i denne situasjonen. Derfor så bør en lytte til det en selv oppriktig vil å ønsker.

Ofte er det de små ting som også betyr noe , det en gjør for andre eller for en selv. Det betyr mer da en opplever at det en gjør for andre er også godt mottatt , det synes også veldig godt om det en gjør for andre om det betyr noe i det hele tatt.

Det vi kan se dette på eller forstå dette , er da vi analyserer vår kontakt med mennesker, ved at vi er våken på vår kontakt. Så finner vi også fort ut om den kontakten er av rett verdi eller om det er bare godt å ha dette som en historie. En trenger ikke å gå mer inn i materien en at en reflekterer hvordan kontakten er også ser hva tjener jeg på denne kontakten . Gir de meg mer energi , glede også økt motivasjon ? Er dette fraværende er det å verd å styre unna , fordi her kommer uttrykket gjør dagen verd å huske. Du må skape det som er brest for deg, du kan ikke bare tvi holde på gamle minner, gamle venner fordi det har en alltid hatt så de må vi beholde . Nei skap det som blir best klima for deg, det som spirt opp dagen din pga dette bidrar også til at du får en mye bedre helse gevinst, du får økt lykke , også blir du også mer glad ved å trekke deg unna dårlige venner. Jeg er glad for vær venn jeg trekker meg unna som er av dårlig karakter , sparer ikke på søppel for å si det mykt.

 

 

 

 

Det ha dette i vente , glede seg til ny tid , våren kommer alltid med forandring . Jeg tolker alle forandringer som bra , fordi vi skal rullere, jeg er også for at vi mennesker ser mer på våre egen feil å mangel vare før vi alltid må se på andre sine sider.

Det å ikke bare se så snevert ut i fra boksen , altså tunnel syn er å ikke utvikle deg, jeg i minn jobb må alltid være på. Hadde en ny kunde i dag , som jeg var meget spent på å få møte. Jeg har alltid en stor forventing til meg selv, fordi jeg skal levere. Jeg kan ikke feile , fordi da har jeg også tapt videre salg. Jeg øker ikke kunde kretsen min om jeg får misfornøyde kunder heller så det henger i hop her, så derfor så er det at jeg ofte setter meg litt inn i hva jeg skal gjøre for at kunden skal bli fornøy. Det å få høre i fra kunden at hun ikke hadde noen forventning , men at hun ble super fornøyd, hun sa også at det å levere så bra som du gjør viser også at du oppriktig bryr deg om jobben din. Det å få denne tilbake meldingen er 6 i karakter , det betyr at jeg fikk den beste karakteren på eksamen , fordi det er også slik en må se jobben sin fordi da viser jeg også kunden at jeg oppriktig er stolt også vil gjøre det beste for kunden.

 

Ved å tilpasse seg ny utvikling også hele tiden være oppdatert så blir en også det da en hele tiden har en jevn strøm med kunder som hele tiden booker tid til meg. Jeg er evig takknemlig , har ikke annet å si.

Det å utvikle et produkt som jeg nå har gjort, også ha flere produkter som jeg kommer mer med etter at jeg har fått utviklet de mer ut. En må ikke haste seg av sted , selv om jeg ønsker at alt skulle ha vært fordi nå men en må følge prosessen fordi vi modnes også blir en også mer faglig sterk etter at en har fått mer tid på seg.

Det er jo slik med alt jo mer vi praktiser det jo flinkere blir vi jo også , spesielt da vi ønsker å være i utvikling . Er vi på stede hvil så utvikler vi oss ikke vi blir faktisk bare dårligere, altså selvsikker er også en prosess som er negativ, derfor er det mer smart å være ydmyk en selvsikker.

 

Konklusjon her blir , vær litt tilbakeholden med å være så skråsikker i din sak ta heller å smake på din ide eller en tanke , ikke forhast deg med å kutte folk, eller kutte ideer før du ha tenkt over hva du gjør. Fordi det vi gjør i affekt det er lite besluttsomt også er det lett å angre i etterkant av dårlig valg.

 

Tusen takk fordi nettopp du  leser bloggen min.

Mvh

Elin – Weronika Skarstad.

0 kommentarer

Siste innlegg