På tide å våkne opp i fra Tornerosesøven ?

 

Hei !

 

Woooow , vi snakker foredrag for oss kvinner wooow de var så flinke å formidle så mye viktig budskap for oss. Det å få lov til å være med var en sann glede. En tror ofte at en kan , også vet alt , men da det gjelder pensjon så er det faktisk få av oss som vet alt … ikke sant ? Det en fikk informasjon om på dette kurset , de flotte historiene som andre har trodd at de viste , også viste de ingen ting om hvilken avkastning som er rett.

Dere menn dere er rå på det  å spare penger, der kommer vi kvinner ofte dårlig ut , menn sitter oftest på de beste jobbene også står best i det etter et samlivsbrudd , eller en skilsmisse. Vi kvinner vi tenker ofte ikke over de aktuelle temaene , fordi vi tror vi vet . Vi shopper mest til hus også hjem , det blir det svært lite avkastning av , Bare det å kose seg  med en latte så bruker en 1000 kr på en mnd, om en unner det kvar dag, dette er små justeringer som en kan ta i bruk også spare i tillegg til at en unner seg den latte eller om det er duftlys vi drar mest av med.

 

Ofte så er vi snar med å si at vi har ikke råd til en innvestering , men vi har alltid råd til dårlige innvesteringer som er ting som ikke gir oss avkastninger, sparer du 300 i 20 år så sitter du igjen med over 2 millioner på aksje sparing , Så bare det å sette seg inn i det som kan gi oss selv en bedre alderdom ut ifra de forutsetninger en har i dag, så er det verd å se på framtiden.

Det å sitte hjemme i sofaen , eller god stolen lønner seg ikke fordi det gir deg ingen økning til pensjonen eller noe annet en at vi dyrker vår hobby også , gir fan i framtiden. Det er litt trist å se at ikke flere kjente hadde melt seg på, da en lærte også tilegnet seg mer kunnskap. Vi må være der kunnskapen er , også må vi være flinkere til å rette blikket framover å lær også søke råd.

Mange tenker sikkert slik at jeg skal ikke pensjoneres før om 20 til 30 år , samme det en gjør lurt i å finne ut hvor en havner henne , så kan du også gjøre smarte sparing på aksjer , som gir deg en trygghet da du blir eldre.

 

Det å komme hjem etter 2 flotte foredrags holdere, som jeg måtte skryte av til de begge 2 at de virkelig leverte . Det å synes at regnskap også tall er gøy er det ikke alle som synes , men da det gjelder vår framtid så får tallene også en annen verdi plutselig. Derfor så savnet jeg de som ikke var der, men det får så være en velger selv hvor en skal være også hadde vi som var på foredraget det helt fortreffelig. Det å få servert så god mat , var også en inner 10 er. en ekstra bonus for oss å da kunne reflektere , la ting synke inn av det de hadde formidlet for oss.

Etter at en har brukt tiden godt i dag, gleder jeg til å få mer utbytte av foredraget i form av rådgivning . Så gledelig at jeg tok tiden det var , å satt det av til noe som igjen ga meg masse god informasjon som en ikke viste alt.

Fordi det er som jeg skrev innlendings vis en tror en vet, også kommer en fram til at det en tror en vet det vet en ikke allikevel.

Uansett jeg ble sykt inspirert til å spare mer , så jeg kan ha det godt når jeg blir mer moden , viktig å tenke litt mer framover en bare til i morgen.

Bare de salgs jobbene som jeg har enda som hobby men skal jobbe de mer ut, etter at jeg blir mer kjent med Gruben Massasje , så kommer også produktene mine til å bli straks mer kjent også .

Bare det å ikke være så redd for å gå uten for den trygge komfortable sonen som vi er mest trygge i , alltid må ha kontroll på alt og ikke bare tenke med følelser når du bestemmer deg for yrkes valg. Tenker du med hjerte også velger de tradisjonelle yrker som ikke er de høyeste lønninger, så må en også tenke pensjons sparing . Da om en ønsker å ha en bedre lønn som pensjonist.

Det å være på et slikt foredrag også føle at jeg enda er ung , å har livet framfor meg , så er det faktisk ikke mange år før jeg faktiske er pensjonist. Litt surreaslistisk at årene tar oss igjen , ungene er like gamle som vi nesten eller vi føler oss enda ung.

 

Det å vite at en i alle fall har møtt masse hyggelige mennesker, tilført kroppen rett mengde latter også læring , bare det å tving seg å gå på noe er godt , fordi en tvinger seg også å bli kjent med andre. Selv om det alltid er godt å ha noen å dra sammen med.

Skal bli enda mer flinkere til å kom med på foredrag , også få med meg ting som skjer her i byen. Fordi det er ikke lite . Mo I Rana er en by i utvikling er stolt av byen jeg bor i , som bare vokser også vokser. Det å se at andre har startet opp nye bedrifter så ser en at vi er flere som har våget. De her dørstokk milene er ikke alltid så lett å komme over, men da vi har overvunnet de, så har vi vunnet masse. Det betyr så mye for oss selv også andre, at vi viser at vi tar mer gass også tørr å markere oss.

Jeg er mer for at en ikke trenger å skryte ut at en er verden mester men at en lærer underveis , fordi de kunnskaper vi har i oss , er også de kunnskaper som vi kan lære andre. Hun som holdte det ene foredraget var advokat , har gjort seg en stor erfaring i forhold til de klientene som hun har forsvart også hjulpet opp å fram , hun var rå , jeg måtte si til henne du var så flink til å formidle, budskapet virkelig artig å se henne som et flott fyrverkeri av en flott kvinne. Vi må ofte tørr å være litt skarp også være ærlig, se det i fra den rette synsvinkler. Det å vite at jeg sitter så godt i det er så kult, det er ikke selvskreven at en klarer seg alene heller.

Da ble som sagt denne dagen også ferdig på et blunk , føles slik men en vet at en har jort den jobben som aldri synes i jobben min , det å kjøre ut kataloger, pakke varer og lignende. Det er gøy å få varer også gå igjennom liker den biten av jobben må si det.

Bare til en opplysnings dagen ungdommer , våre arvinger de må jobbe helt til de er 75 år før å kan ta ut 66 % pensjon , mot dagens regne stykke der vi kan gå av fra vi er 62 til vi er 67 år. Så yes mye å sett seg inn i fra vi er små i grunn.

Da ønsker jeg deg en riktig nydelige kveld .

I det siste så har jeg våknet opp også husket mye av drømmene jeg har drømt, jeg har vært like forundret kvar dag. Det å drømme om mennesker som er død, også personer som du selv har omprogrammert som at de ikke finnes lengre er litt rart , Det betyr noe er jeg helt sikker på . Må være en forandring som kommer til det bedre er jeg helt sikker på.

 

Tusen takk fordi at nettopp du leste bloggen min .

 

mvh

Elin – Weronika Skarstad. 

 

0 kommentarer

Siste innlegg