You Are Some Body`s Sunshine .

Hei !

 

Det å våkne opp til et så magisk vær, du ser det e så ” MAGISK ”  ute , regent daler ned, også  ser du ut at våren den kommer også raskere nå. Bare det å se at det har tinet så godt rundt huset mitt at en kan begynne også snart finne fram gressklipperen , ja det blir en sann glede.  ” Det er nå litt igjen men  “, får vi mer regn så går det heldigvis fort nå framover.

 

Det å ha mange planer, mage prosjekter så er det å ha gode venner også god kontakt med famille , pluss at helsen din er på stell . Som objektivt betyr aller mest, her i livet vårt. Ser at tiden den henter oss inn , har enda ikke helt forstått at min eldste er myndig . Må jo bare se på meg selv , så skjønner en jo også at ungene når oss snart igjen.

Det å jobb som frilanser er litt variert med hvordan dagene mine er , deilig å avpasse tiden som jeg selv vil å ønsker. Det å ha litt late dager , så er det også innafor å ha slakke . En må ikke alltid ha timeplanen full. Vi trenger å ha planer om både framdrift også må vi også tillate oss å leke. Ved å være en leken karakter så åpner du også opp den kreative biten i deg, du blir ikke så dyster også så kjedelig.

 

En ny epoke i livet er under stor utvikling, mye av min jobb så synes det ikke helt hva jeg gjør, det er planlegging også er det å selge inn de produkter som jeg ønsker at du som kunde skal bli genuint interessert i , Derfor så må det jobbes mer eller mindre kvar dag , jeg tar liksom heller ikke en fridag , føler meg litt som pappa i blant både ved hvordan jeg ser på livet også hvordan jeg jobber også målrettet. Selv om det bor mye mamma i meg også så er det dratt ut masse av de begge.

En som kom innom her i går som skulle gi meg et godt tilbud på en jobb her på huset mitt, han lurte på hvilken modell bmw en min var, jeg sa med en gang det er en 07 modell , ser han blir litt rar i ansiktet også tenker at det kan ikke stemme . Så må jeg selv tenk litt ekstra, så sier jeg tror det er en 11 modell , ja det sa han det var noe annet , men måtte gå å sjekk det ut selv haha måtte flir , jeg har en 12 modell, så ja en er ikke så opptatt av alt lenger så lenge bilen går som en kule også alt fungerer. Det tiltrekker jo også flere i samme situasjon som meg. Det du er i det blir du også dratt i , derfor ha det i minnet ditt også i ditt sinn ,  ha alltid rett fokus så tiltrekker du de rette folkene som skal være i ditt liv. Noen mennesker de er en periode så passerer de, noen skal vi kun lære av , også skal de også passere. Det som objektivt skjer er at vi vokser i fra hverandre,  å når vi ikke kan åpne blikket for å forstå andre , også kun se seg selv så er det dødfødt .

 

 

 

Jeg har alltid en filosofi med å rydde opp i tanker , også gjøremål , du vet at alt vil samler på blir til støy om vi vil ha det eller ikke. Derfor så er våren en så flott tid, en får ryddet bort masse, også får en mye positiv følelser fram . Vi kan selv bestemme om vi vil holde på det som vi ikke liker, eller så kan vi bestemme oss for å rydde bort det som ikke er bra for oss. Rydd bort i venne flokken med de som ikke gir deg de rette gleden , den rette tilbakemeldingene også at du sitter igjen med å ha det bra. Livet er for kort for å bruke tiden på mennesker som bare stjeler energi også ikke gir deg noe igjen.

 

Du vil alltid ha en plass i mange hjerter også sinn, du er alltid en solstråle for mange , så åpen deg mer opp for å beveg deg i en annet farvann , å bruk tiden på det som betyr mest for deg. Det å hele tiden være en person som alltid må være den som skal jatte med, er ikke en selv tjent med, en må få lov til å ha egne meninger . Så kan en heller være enig med at en har 2 måter å se ting på.

 

Det å sette seg mål er ikke alltid like lett , men en blir også alltid flinkere til alt en gjør ved at en trener på det en setter seg som mål. Nå siden jeg ikke jobber noe nevneverdig i helsesektoren , så er jeg nøtt til å jobbe målrettet hele tiden for å ha  god nok økonomi for mine utgifter. Det å se at en klarer det så godt som en gjør er behagelig , en må heller ikke sette seg ned å tro at jobben gjør seg selv , en må stå på for å lykkes med de prosjekter å mål som en har satt for seg. Ser godt at jeg blomstrer veldig nå , ved å kun være i  mitt eget det å eie tiden min selv også bare det å få bestemme for hvor mye jeg ønsker å jobb med det, jeg gjør er så kult. En kan sette opp på min plan at jeg kan møte en god venninne , så vi kan ta oss en kaffe sammen  . Det betyr mer for meg , enn å må tjene så mye penger, tiden betyr mer for meg nå en jeg før trodde . Det er litt rart med oss mennesker, vi må gjøre litt forandringer så justerer vi våre behov også mønster som bidrar til at vi klarer å nå dit vi vil.

En begynner å føle seg litt gammel, da en skal på kurs for pensjon , men du skal si deg en ting , jeg har alltid fra jeg var pur ung vært opptatt av det. Det å jobbe mest mulig også stå på. Pappa og mamma satt meg tidlig inn i det, å hva det betydde. Mamma fikk tidlig oppleve hva de ville si å bli tidlig uføretrygdet , pga av rygg skader også at hun fikk kreft da hun var i 20 årene. Det å skal se for seg selv som pensjonist er litt rart, men når jeg ser på min spreke pappa , så ser jeg at jeg har mange gode gener i meg. Ser det tydelig i alt jeg gjør at det har jeg arvet veldig takknemlig for det.

Livet er ikke bare jobb også karriere også plikter . Det ligger så mye mer i mellom livet , en må tilføre livet masse  næring som bidrar til at vi har det godt , ved alt jeg har lært opp igjennom vennskap også egen erfaringer så må vi ha opplevdd opplevelser , men vi må også modnes mentalt for å forstå å se ting i fra flere syns vinkler, en må ikke bare se ting i fra et perspektiv, altså tunell syn fordi da har du allerede bestemt deg for svaret. Da tenker jeg at da er det best at du holder det du vil prate om kun for deg selv.

 

Må si jeg gleder meg videre på denne dagen jeg , har et motto alltid se lyspunkter fordi det bidrar til at jeg også møter på kule folk også vil andre ha noe med meg å gjøre.

 

Tusen takk fordi at du leser bloggen min .

 

Mvh

 

Elin – Weronika Skarstad.

 

 

 

0 kommentarer

Siste innlegg