Gode råd er dyre sies det !

Hei !

 

 

Snakker om før en spesiell dag, først var jeg å minste sønn min  hentet datteren min og en venninne på Nesna . så dro vi til Sverige på shopping og spiste litt mat. Det å kjøre i over 3 timer i ett sett , i det kanon været var bare magisk. Musikken på full pupp , også bare crus av gåre . Vært og føre var perfekt. Tydelig at påske turistene i fjellet var på tur hjem etter en lang påske feire.

 

Det å nyte tilbringe tiden sammen med ungene er så godt , betyr enormt masse, tiden vi har sammen den går så fort, vipps så hadde det gått 4 uker, ikke til å tru at de har vært så lenge her, men du vet når en jobber også har det gøy på fritiden så går tiden fort med folk en trives med.

Det er alltid vemodig å få det helt stilt her hjemme, også være helt alene , men det er kvar sin gang dette så en må bare være flink til å gjøre ting som en ikke kan gjøre så mye da de er hjemme ungene.

 

Synes vi har fått gjort masse flott sammen selv om , ungene mine er jo ikke små lengre , selv om de alltid komer til å være barna mine også selv om de når meg mer og mer igjen så vil de alltid framstå for meg for å være små . Selv om de ikke er det heller. Jeg må ofte bare gi de en  god kjæke mens jeg enda får lov, ikke alltid de liker det , men jeg bare må. Det er å vise at en bryr seg , tror innerst inne så er de glad for at en viser de omtanke og kjærlighet.

 

 

Derfor så nyter jeg tiden jeg har med ungdommen , det er ikke deres skyld at jeg å deres far ikke er sammen så en må derfor hele tiden fokusere på det som gir livet mening. Det synes jeg oppriktig at vi fikk også godt til denne gangen også.

 

Vi kan ikke alltid være enig med hverandre , men d er vi heller enig at vi er uenige. En orker ikke å bruke tid på å diskutere i det uendelige. Ungene har blitt så store nå at de lærer av deres egne erfaringer også hvordan de også lever livet sitt . Det er av våre feil vi også lærer. , en bruker  ofte å si det er når vi har brent oss at vi også gjør våre erfaringer , ut ifra vårt eget perspektiv. En tror ofte at de som ser så mest lykkelig ut at de har det så bra bestandig. Vi kamuflerer ofte for omverden våre hvordan vi egentlig har det, ikke alle som vil innrømme helt og holdent hvordan de egentlig har det.

 

Må si som alene mor så er jeg meget fornøyd med at jeg klarer å opprettholde den statusen også det livs mønstret som jeg også har tilegnet meg. Ungdommen fortalte i baksetet at noen de kjente var så rike, jeg må si jeg føler meg rik på opplevelser . også bare det å ha det godt å klar seg økonomisk er det som betyr aller mest pluss at jeg også ungene er friske.

 

Derfor så må vi fokusere på det som betyr aller mest , å gi av oss selv . om det er tiden du gir , eller at du henter noen som jeg gjord i dag , Selv om det var min datter jeg også hentet så kunne jeg også ha sagt nei vi har ikke Råd. Opplever dessverre mange som er litt vel gnien , men som sagt vi lever her å nå. Derfor så gi og vis raushet mot de en bryr seg om.

 

Etter denne turen , så sitter jeg igjen med en glede , en godhet å den opplevelsen vi hadde sammen blir lastet ned i minne registrert.

 

Mandag den kommer også med nye muligheter som også bidrar til økt læring også økt livskvalitet. Jeg kjenner at denne påsken har gitt meg mer energi tilbake, også kjenn jeg at den økte kreativiteten også er på plass. Det er så nødvending at en kjenner at alt er i balanse også at energien er stigende. Deilig å kjenn at Våren kommer med masse varme , glede også kjærlighet. Det er nødvendig med å vær i rett balanse med alt vi skal foreta oss.  

 

 

 

Den beste motivasjon en kan få også ha i seg er da en er fornøyd , tilfreds i livet vårt.

Du kjenner aller best deg selv, du vet hvor lat du er , eller hvor effektiv du er, hvor trenger du mest motivasjon ? Til å bli mer effektiv eller for å ikke være så lat .

Da må du sett deg noen mål , der du utfordrer deg selv , der du ikke er så komfortabel som sagt uten for din kon forsone. Vi må ofte riv oss opp litt av god stolen eller dørstokk mila , som ofte er det som forhindrer oss i å gjøre noe annet.

 

Gode råd er ofte dyre sies det !

 

Med dette så sier jeg god natt til dere !

Tusen takk for at du leser bloggen min <3 <3 <3

 

mvh

 

Elin – Weronika Skarstad.

0 kommentarer

Siste innlegg