Bokprosjektet mitt , ett steg videre!

Hei 😘

Etter at jeg hadde den hyggelige praten med en Forfatter som har skrevet flere bøker .  Som fikk meg til å se bokprosjektet mitt fra et nytt lys .

Det å reflektere med mennesker som kan ting bedre enn deg selv er så avgjort  . For å kunne lykkes uansett hva det måtte være .

Jeg lytter alltid til mennesker som har bredere erfaring enn jeg selv. 

Det å være ydmyk til å la andre grafse i mitt prosjekt er også noe som også er skummelt, en blanding med skrekk blandet fryd.

Det fortelle andre om hva jeg holder på å skrive om , er også skummelt i seg selv . Pga av at det utleverer både min mor også utleverer jeg også meg selv .

Hun jeg pratet med sa til meg så flott at du har blogget om bokprosjektet ditt . Det å få gode tilbakemeldinger beviser også at boken også har en verdi.

Derfor må jeg stare så og si nesten helt på nytt for 3 gang ❤

Det sies at på det tredje forsøket blir det mere enn bra!

Det å ha vært så fraværende i fra bokprosjektet mitt så lenge har vært blandet følelser . Fordi trist fordi synes  jeg har brukt så lang tid . Glad fordi jeg har modnet mere .

Glad for at jeg også våger å lytte til andre hvordan de synes prosjektet mitt i grunn er . De fleste synes det er tøft at jeg skriver denne boken  .

Jeg vet at når jeg kommer bakom tastaturet kommer fingrene til å gå av seg selv.

Jeg er kjent for å være datter av ved kongen også datter av Sigrun Hanssen. Sammen ble jeg en blå kopi av de , det beste jeg kunne få i fra de begge fikk jeg.

Derfor så er jeg evig takknemlig selv om mye ble spesielt som også kommer fram i boken.

Boken er ikke ment som å hevne seg på noen, kun et mål å belyse en situasjon som jeg har vokst opp under.  Det er ikke alle som skjønner hvordan det hadde vært.

Jeg hadde en god oppvekst, men mamma fikk kjørt seg veldig i sin .

Den formet meg på mange måter , mammas skjebne.  Det å føle ting før det skjer er ikke alle som skjønner hvordan en klarer det.

Jeg har alltid sett å forstått ting før det har skjedd , også det å gjennomskue de voksne da jeg var et lite barn.  Er også for meg spesielt.

Traumatiske opplevelser å hendelser er det boken skal handle om.

Hva gjør det i grunn med et menneske?

Det har jeg et levede bevis på hvordan min mamma hadde det, også hvordan livet hennes ble . Jeg som er hennes datter , ble naturligvis dratt inn i en sårhet ingen vet å heller ikke skjønner.  Du skjønner ikke det helt før du selv går igjennom noe trist som du ikke helt får bort i fra deg selv.

Jeg kommer til å formiddle boken på en slik karakter at du som leser skal kunne forstå utifra mammas øyne hvordan hun hadde det .

Du skal også skjønne meg som levde oppi dette, at det satt mange spor i meg.

Jeg kommer til å trekke fram også reflekter rundt hva vi lærte av dette.

Jeg har under denne tiden jeg har jobbet med prosjektet, ment at dette forringet livet til mamma.

Pga at traumatiske opplevelser som du ikke får brukt med, så henger de i deg å ødelegger livet ditt innvendig.

Du trigger deg syk rett å slett.

Mamma var så glad i mennesker, elsket å hjelpe alle sammen.  Ofte så var jeg så trist for at hun ikke heller hjalp seg selv i stede .

Hun forsvarte alltid at  hun fikk det så godt med seg selv etter å ha hjelpet andre.

Derfor klarte hun heller ikke å si nei da mange ba henne om en hjelpende hånd.

Det frigjore henne i fra å sitte hjemme å falle i gamle tanker som gjorde henne destruktiv og deprimert. Det bidro også til at hun hadde noe å holde på med.

Når jeg ser det i fra mammas øyne så forstår jeg henne godt at hun gjør som hun gjør . 

Tusen hjertelig takk for at du leser bloggen min ❤❤❤

Mvh

Elin  – Weronika Skarstad.

0 kommentarer

Siste innlegg