En blir ikke hals høgd!

Hei 😘

Siste dagen i mars 😘 litt godt å kan se tilbake på at denne mnd så klarte Gruben Massasje å øke kunde massen med 30 % i fra forje mnd.

Det å få god tid til å regne over tallene å se at jeg er på rett vei er også deilig.

Jobben jeg har valgt er ikke den lettsete.  Men den gir meg enormt masse tilbake ved at kunder blir fornøy å får bedre livskvalitet.

Bare det å se at bedriften får mere kunder også at jeg lærer masse med om det å drive min egen bedrift . Er litt spesielt, en lærer ved å jobbe målrettet også se løsninger. 

Det å jobbe med alt som innebærer i bedriften betyr også at en må jobbe med regnskapet også . Ikke alt en er like flink til i starten.  Men vi lærer så lenge vi lever.

En blir ikke hals høgd om en gjør feil, men en får dyrere regning om en ikke følger med i timen i forhold til å betale inn moms , og de avgiftene .

Har snakket med mange som har startet opp eget firma.  Det er ingen som gjør alt rett, men det er jo feilene vi også lærer av .

Det er godt å kun være før deg selv nå i starten.  Det å modnes underveis er så godt å samtidig trygdt å få feile å lære alene.

Det å bygge opp en bedrift som en ønsker skal ta nye høyder.  Så må vi også tåle å stå i litt trøkk.

Kjenn bare på meg at framover kommer til å bli så gøy , skal sette meg sykt inn i alt som har med skatte fordeler og avgifter som en må vite før å kan drive bedriften bra også til slutt med suksess. 

Jeg å min far har alltid reflektert over hvordan en kan bygge opp en bedrift til store høyder . Husker så godt da jeg var barn også vi pratet om det å jobbe seg opp i karrieren.

Jeg skjønte at far mente alvår da han sa skarpt å velment til meg at jeg måtte tilegne meg god kunnskap før jeg startet opp for mye selv.

Han hadde selv hatt egen bedrift i over 30 år så han viste selvfølgelig hva han pratet om.

Det å ta i mot disse ordene var godt, på veien i min karriere var pappas velmente ord i mitt øre, som oppfordrer meg til å ta til meg lærdom å tilegne meg den kunnskapen som jeg skal ha .

Urolig takknemlig for at han tok seg god tid til å prate med meg om hva som er viktig, fordi i dag så ser jeg at selv om jeg har jobbet variert. Så har jeg tilegnet meg den kunnskapen og den erfaringen som trengs for å lykkes i min karriere.

Det å ha vokst opp i en gründer familie er spesielt, og samtidig godt.  De har gått veien for meg, også har jeg tatt til meg den gode jobben som de har lagt i bunn for å lykkes.

Veldig takknemlig for alt en har fått av god hjelp i form av ord . Hvordan en må jobb for å kunne utvikle seg . Også hvordan en skal være mot andre.

En kunde Pappa leverte ved til , sa til meg din pappa er maka laus . Hvordan da sier jeg? Han takket for pengene han fikk .

Ja men det er jo en fin måte å gjøre det på . Sier jeg til kunden, pappa er oppdratt i en steng men kjærlig hjem.

Jo sa kunden men han tok meg i hånden å takket.  Er ikke vant med slik .

Pappa gjorde noe som jeg ser betyr enormt, mye vis takknemlighet.  Selv om det er en selvfølge å få betalt for varene.  Men bare det å gi et hånd trykk å takk for handelen.  Er noe jeg også har tatt med meg i dette yrket.

Vi kan aldri vise nok takknemlighet, så det gir mer tilbake en det å takke kunden for at de benytter seg av mitt tilbud.  Jeg opplever at mange ikke forventer at jeg takker for at de benytter seg av mitt tilbud.

Jeg fikk høre i fra flere kunder takk for at du finnes, det er jeg som skal takke deg . Slikt varmer enormt inn i hjete rota mi .

Derfor så konkluderer jeg med at vær mere takknemlig, vis mere respekt for andre. Tenk over hva du sier eller gjør mot andre .

Fordi alt du gjør får konsekvenser for ditt omdømme .

Har du egen bedrift slik som jeg har .   Tenk før en handler.  Ofte kan ord ødelegge mer en det smaker.  Selv om vi kunne tenke oss å ta igjen så er et smil bedre enn noe annet.

Det å gjør slik min far ble oppdratt, ha disiplin være snill og omtenksom, være en god rollefigur også framsnakke andre.  Det å være takknemlig, vise andre godhet det tjener vi også mest på i framtiden.

Det synes godt på min far at han har gjort det bra , en mer rolig å avbalansert person må du lete lenge etter . Han er en ryddig karakter som har stor betydning for mange.  Han er en rollefigur som virkelig har gjort masse bra i business . En lang karriere som enda er i gang. Den rolige personen vet jeg også bor i meg , godt å vite at mange av hans gode egen skaper er forplantet godt i meg også .

Det er faktisk min egen oppgave å hente de fram, å bruke de . Godt å være så reflektert å våken at en både ser når en skal hente de gode genene fram ❤

Tusen hjertelig takk for at du leser bloggen min ❤❤❤

Mvh

Elin  – Weronika Skarstad.

0 kommentarer

Siste innlegg