Ta vare på de dere har kjær!

Hei 😘

Dagen i dag kommer til å bli veldig spesiel , er en merkedag for livet å historien .

Julen i år også julen for 4 år siden feirer jeg alene.  Året 2013 så hadde jeg masse jobb også så det som en sånn glede. 

Forskjellen nå og da at jeg hadde pyntet huset til jul også hadde en vis forventning til julen å hadde tilpasset meg at jobb og alene tid var innafor .

Når jeg drar i fra jobb den 21/12 Så hadde jeg en spesiell følese , skal jeg ringe mamma å høre hvordan det gikk med henne, lever hun enda? Svarte meg selv i samme setning, kjør på butikken også kjør hjem . Så ring du heller da.

Jeg erindrer kjøreturen som det skulle være tatt opp, drar på butikken . Er som om jeg går i min egen verden.  Møtes mye kjente men jeg bare går. 

Blikket mitt har som mål og kom meg fortest ut av butikken.  Også få kjørt hjem , slik at jeg får ringt å hørt hvordan det går med mamma.

Da jeg har fått satt inn varene i kjøleskapet, så ringer jeg, stemmen jeg får i røret er ikke til å ta feil av ….mamma er død.

Den stemmen og den stunden ble for meg surrealistisk er dette oppriktig sant , er hun død? Skal jeg leve som den eldste på mammas side nå?

Den følelsen av å være så alt for ung til å miste min mor, også se i dag alle som e så heldig å ha sine kjære i livet.

Dere er så innmari heldig, dere bare ikke vet det , jeg kjenner i år en ekstra savn etter å kunne få holde rundt å gi deg en klem ….å si jeg er glad i deg .

Dagen i dag kommer til å gi meg tid til ettertanke , glede for at du lærte meg å leve livet .  Du ga meg livet takknemlig for det . Vi hadde det så gøy sammen, vi hadde så sykt mye vi ønsket å utrette. 

Vet at du mamma er sykt stolt over dattra de , men lite jeg kan gjøre med savnet det blir ekstra sterkt når denne dagen kommer.  Jeg tengt mye på det i det siste,  men du lærte meg å ha galgen humor, i går på jobb måtte jeg ta meg sammen.  Ting blir sterkt i jula , på jobb er det pasientene i fokus . I går fikk jeg en god dialog med en pasient som ga meg utrolig mye i stunden . Det vis oss alle at vi må vise omtanke og kjærlighet til alle mennesker .

Mamma lært meg å se mennesker for det de er , også vise de respekt. 

Akkurat i det jeg la på røret etter å ha fått budskapet at mamma e død.  Også har ikke vedkommende tid å prat med meg. 

Hadde jo opplevd masse dødsfall i jobb så jeg begynte å reflektere når døde hun …osv . En blir litt små rar.

Så fikk jeg en innvitasjon til å bli med noen venninner ut på livet. 

Skrev tilbake dere må bare dra ut , mamma døde i kveld…. kos dere masse håper dere får en fin kveld ❤

Vet at du mamma hadde ønsket at glede og positiv energi skal være rundt meg. 

Det gir meg styrke å vite at du er en eller annen plass å følger med meg ❤

Ta vare på de dere har kjær, gi kjærlighet til alle mennesker, vis at de betyr noe også gi tiden til de du også bryr deg om.

Julen betyr å være raus mot andre mennesker, vis kjærlighet også vise omtanke for andre. 

Derfor skal denne julen bli feiret i denne ånden , også skal du hendres fordi du var alltid så kjærlig mot meg og mine barn . Derfor er også savnet sykt stort etter deg.  Du hadde alltid så god tid å besøke oss, det sett jeg så pris på. 

Takk for alt mamma ❤❤❤

0 kommentarer

Siste innlegg