Vi ser andre mye bedre enn vi ser oss selv!

Hei 😘

Litt surrealistiske at i dag om akkurat en uke er det lille julaften, også sitt jeg her å null stress , må si den lille by turen jeg hadde i dag , bevis bare mer hvor mye stress å jag det er ute blandt folk.

Trist å se at vi mennesker haster av sted å ikke vier tiden mere til det som i grunn er mest viktig.  Å være sammen med venner og kjente.  Gi litt mere av tiden på det som betyr aller mest . En å haste av sted for å kjøpe verdiløse gaver . Uten mening, fordi vi vet ofte at gaven er ikke den som gleder den som får den .

Gleden å gi tid vise omsorg også være for andre betyr mer en julegaven som blir kjøpt under hastverk også ved å bare ta noe uten å vite om det er rett gave til den en ønsker å glede.

Det en opplever i mitt unge liv , ved å ha fått mere erfaring fra et levd liv . Så er tiden vi gir mennesker rundt oss.  Mere verdi en å absolutt må finn en gave å gi . Et fokus vi treng å fokuser mer på er å gi andre mer oppmerksomhet også . La andre sin historie være viktig, ved å lytte til andre sine ord også lærer vi også i de stundene på å bli mere kjent med de .

Ved å bli en bedre lytter så kommer også ting bedre fram.  Et skjult budskap også kommer kroppsspråket også tydelig frem. 

Vet mange synes jeg bruk kroppsspråket mitt veldig, er jo bare slik jeg er , du tenker sikkert ikke hvordan jeg opplever deg ?

Vi ser andre mye bedre enn vi ser oss selv ,hvorfor gjør vi i grunn det ?

Vi er jo mest kjent med oss selv, med de feilvare også våre gode sider . Vi liker ikke å grafse i vårt egen feilvare.  Men er ofte lettere å grafse i feilvare til andre.

Dette er bra kjenbart, vi oppleve det overalt, jeg ser ikke på andre sin feilvare lengre.  Jeg så før etter andre sine feil og feilvare.  Var jo som de fleste andre dødelige .

Vi alle kan gjøre et grep med oss selv å bli en bedre utgave av oss selv. 

Vi selv er vår strengeste sjef også kan vi være dem værste sjefen.

Det som er vi bestemmer også selv hvordan folk både skal erindre oss også huske oss på . Er det på vår feilvare ? Eller er det på vår godhet ?

Derfor ha et fokus på å løfte opp andre mennesker på de oppgaver vi vet de er gode på . Vi kan ikke forandre andre , med vi kan gjøre en betydelig forskjell med å endre vårt fokus i møte med andre .

Ros andre mere , også gi kredit til mennesker der de oppriktig treng det som fortjent. Det vi hjelper de med er faktisk å øke selvfølelsen og mestrings følelsen til de vi møter .

Også blir du også husket som et godt forbilde og et flott menneske!

Skap deg en nydelig helg ❤

Tusen hjertelig takk for at du leser bloggen min ❤❤❤

Mvh

Elin Weronika Skarstad.

0 kommentarer

Siste innlegg