Dette er et viktig poeng!

Hei 😘

En flott arbeids dag e over, godt å fleks mellom ulike jobber.  Det å variere e godt . Det sies at under utvikling så må vi også ha passe variasjon i hva vi foretar oss. 

Hvorfor variasjon vet jeg mange undrer seg over . Ved å tving oss selv på nye utfordringer og det å få mestring e viktig . Vi stagnerer ikke vi beveger oss på et annet nivå.

Det å se at frilans jobben min også begynner å gå av seg selv, kundene kommer å ber om mere produkter e så gøy . Digg det så , en er liten i det store markede.  Men selv om FRØKEN STRØKEN kanskje ikke e så stor så bidrar jeg i alle fall til at kundene e fornøyd. 

Digg frilans jobben min så til de grader.  Er et produkt av mitt opphav.  Liker å være fri som fuglen å være min egen sjef. 

Er det ikke litt rart at vi blir litt lik opphavet om vi ønsker dette eller ikke ?

Vi kopierer det vi ser rundt oss , om vi vil eller ikke . Ved å være kritisk til hva vi kopierer så må vi også være vel så kritisk til hvilke miljø vi også bruker tiden på.

Fordi ved å tilbringe mye tid i miljø som ikke bidrar til økt kvalitet på jobb.  Så må du finn deg en annen plass å jobb på. Fordi vi kopierer, vi kopierer dårlig adferd og dårlig mønster.

Dessverre så oppdager vi oftest feil å mangel vare på andre , ikke oss selv.  Når tok du å var kritisk til din egen adferd? Når tok du deg tid til å reflektere over hvordan møter du dine kollegaer?

Tenker at mange har ikke ofte tenk over det . Fordi jeg er så flink kan alt , har vært på mange kurs , også smile kurs men det var i 1980 , treng ikke det skal gå av med pensjon om noen år.

Haha veit mange kjenn seg igjen i noen av det jeg har skrevet ovenfor . Det vi ofte glem bort det er at andre rundt oss . De som skal jobb i 50 60 år til forhåpentligvis  de kopierer våre dårlige holdninger og de blir akkurat like sur å grinat som en som ikke vil forny seg.

Tenk på når du møtte gubben din å hadde sex for første gang , ande gang også nå i dag.  Hva må gjøres for at du skal synes at gubben e like spennende?

Være kreativ
Du må utfordre deg selv
Du må være fornybar
Du kan ikke se ut som du har spist sitron
Lik litt variasjon
Ikke alltid ligg under
Kanskje utfordre gubbeluren med litt variasjon som gjør at beltet blir for trangt 👌
Du må ha noe gøy å prat om
Du må også være leken
Du må kunne bidra til økt glede
Ikke til økt ulykke

Konklusjon min her:  ved å gå inn i deg selv. Opplevelser å reflektere over hvordan jeg er . Påvirker miljøet rundt meg, også hva må jeg gjøre for at miljøet rundt meg skal ha det godt når jeg er tilstede.  Så må vi være mer selvkritisk ikke bare kritisk til folk rundt deg.

Dette er et viktig poeng!

Så når du forandrer deg, ler mere , er mere positiv så bidrar du også til at arbeids plassen, kundene, pasienter osv har det bedre med deg der.

En ekstra bonus: folk ser også opp til deg å vil kopiere din måte å være på.

Tusen hjertelig takk for at du leser bloggen min ❤❤❤

Mvh

Elin Weronika Skarstad.

0 kommentarer

Siste innlegg