Vi trenger likevekt !

Hei 😘

Hadde en hyggelig stund med en venninne før i dag . Det å bytte på litt ord e for meg veldig godt.

Vi trenger nødvendigvis ikke å ha lik mening om absolutt alt.  Men bare det å kan reflektere over et kjent problem.  Å hvordan vi opplever ulike hendelser e også for meg kanon viktig.

For meg som e født inn i løvens rike, e det også nødvendig at jeg også får både luftet mine tanker og samtidig e det også godt å høre at ikke bare jeg sitter på den oppfatning å mening om ulike tema.

E godt å diskutere å få lov til å prate om et tema som vi engasjerer oss i begge 2.

Lik å reflektere å diskutere på normal nivå , godt å kan snakk med mennesker som også oppleve det likt som jeg gjør. 

Vi opplever mange hendelser i helsesektoren som både berører oss enormt .

Jeg engasjerer meg veldig for de menneskene som ikke har en stemme, ikke kan si ifra selv .

Ofte så kan en føle at siden jeg har en lavere status en flere kollegaer . At derfor jeg ikke blir hørt , eller at jeg kanskje pirker i et tema som både e tabu å vi skal ikke gravse for mye i det.

Vi opplever at mennesker glemmer bort hvorfor de er på jobb , hva er grunnen til at vi behøves på jobb?

Objektivt fordi vi skal veilede pasienter, ta vare på de pga at de ikke klar selv å ta vare på seg selv.

Ved å jobb i kvinne dominert yrke kan vi ofte oppfatte miljøet som både spesielt å ikke alltid bra.
Burde vært mere mannfolk inn i yrke for å balansere slik at vi hadde fått likevekt.

Tror også da at en hadde merket godt at miljø og refleksjon over tema som e viktig også hadde vært bedre.

Vi trenger å ha like vekt i alle yrker , vi har godt i ta alle sine gode erfaringer.

Tror også at vi kvinner har mye å lære av mannfolka, de tar ting på en annen måte en kvinner gjør.

Det passer selvfølgelig ikke alle å jobb innen for helsesektoren, enkelte ser ikke selv at de kommer til kort.

Hvordan skal vi som står utenfor si ifra ?

Når en pirker borti andre mennesker så er allerede følelsene våre i sving .

Vi opplever å bli nedtrykt om noen går til angrep på oss.

Om jeg ikke hadde egnet meg i den jobben jeg gjore.  Hadde jeg blitt takknemlig om mennesker hadde sagt i fra . På en fin måte.  Vi kan faktisk si ifra til mennesker alt vi vil .

Men hvordan vi sier ordene som også bestemmer om utfallet skal bli godt eller dårlig.

Ikke alle som tenker over sine ord spill mot andre, tenker slikkert slik at det er glemt når den som har sagt ordene har glemt det å blitt ferdig.

Så enkelt er det faktisk ikke , har jeg kuttet ett bånd så e det kuttet.
Uansett hvor mye motparten ønsker kontakt med meg.

Har opplevd ved flere anledninger når bånd har blitt kuttet at motparten ikke helt har skjønt hvorfor.

En som sa til meg du må jo si hvorfor du ikke ønsker kontakt .

Kommer ikke til å skje, såpass vett bør folk ha at de fokuserer på hva de sier og gjør .

Skap deg en nydelig kveld❤❤❤

Mvh

Elin Weronika Skarstad.

0 kommentarer

Siste innlegg