Hadde jeg vært sjef så hadde jeg !

Hei 😘

God morgen 😘 ny flott morgen å våkne opp til 🍁🍂🍃🌞

Godt å se at finværet holde seg oppe i nord.😘

I dag skal jeg gå meg en lang tur etter at en har fått ungdommen på skolen.

Godt å få egen tid å bare være på en gå tur, vi trenger det  veldig å være kun for oss selv .

Trening det gjør veldig mye før oss , både kropp å sjerl.  Vi blir hekta på å være i bevegelse. 
Må si før jeg drar på gå tur, så må jeg motivere meg selv .  Så ikke alltid vi er like flink å motivere oss selv naturlig.  Vi e flink til å finne unnskyldninger som bidrar til å utsette det vi har satt for oss.

Derfor når vi e kommet godt i gang, så blir det mere rutine vi må ha de faste turene for at vi fungerer.

I går kjørte vi  å så på ulike flotte tur områder i Rana, ikke så langt i fra Gruben. Så skal ta turen dit en dag, å gå i andre omgivelser.  I dag blir det klokkerhagen.  Har en avtale på formiddagen som jeg må holde.

Så greit å gå i et terreng som en e kjent å samtidig vet hvor lang tid en bruker.

Er kanskje litt gammeldags når vi har planlagt et klokkeslett så er også det viktig for meg at en holder avtaler.

Vi kan oppleve ofte at mange ikke bryr seg om verken min tid eller andre sin tid . Dette er i grunn veldig frekt . Vi opplever både på jobb i ulike bransjer at mennesker ikke bryr seg om tiden ser ofte at dette er et kjent problem både i helsesektoren og resturant bransjen som jeg har jobbet mye i.

Jeg har også registrert at tidligere venner av meg alltid utsatte eller stort sett aldri klare å bli klar til det aktuelle klokkeslettet som en hadde avtalt .

For den som venter er dette frarøving av tid som vi kunne ha brukt på mye annet gøy.

Nå har jeg sluttet henlt å vente på noen , kommer de ikke eller ikke er på det tidspunktet som vi var enig om. Så gjør jeg noe annet .

Ingen får bruk min tid som ikke jeg selv har et eierforhold til.  Kanskje dette oppleves som frekt i fra men eller litt gammelmodig.  Men du tenk over hvordan du kommer til avtaler?

Er du i siste liten? Alltid for sent? Utsetter møte/avtalen til en annen dag

Du kommer ikke å gir beskjed når dere skulle ha møttes at det har kommet noe i veien.

Det å bruk andre sin tid er noe ikke jeg liker , bedre å kom tidsnok eller i god tid.

Mennesker som alltid kommer for sent, har dårlig struktur i livet sitt , dårlig mønster , dårlig respekt for andre , ser ikke at de hindrer andre eller sabotere for andre .

Slike mennesker blir min tolmodighet veldig liten til , synes ikke disse karakterene burde være eple kjekk eller kjapp til å gjøre noe annet.  Ofte så gjør de ikke noe fornuftig før det går en god stund om de kommer på jobb.

Hadde jeg vært arbeids giver hadde disse karakterene blitt fjernet i fra min arbeids plass, fordi de levere ikke noe, kun irritasjon også får de andre til å kopiere dette mønstret.

Opplevde for sykt mange år siden at jeg var på jobb, å min kollega dukket ikke opp.  Vi ringte kollegaen men fikk ikke noe svar, jeg var som sagt alene på jobb , hadde sinnsykt mye å gjøre men vedkommende kom ikke, når kollegaen endelig kom , så tok vedkommende seg røykpause og måtte stell deg, måtte spise .

Woooow seriøst? Helt utrolig, akkurat da mister jeg 100% respekten for denne kollegaen. 

Kollegaen viste ikke meg respekt kun respekt over for seg selv, dette er så egoistisk at jeg har ikke ord.

Dessverre finnes disse karakterene for mye av rundt om kring.  Garantert flere som burde ta seg selv i nakken å forandre seg å tenk over hvordan de er mot andre.

Vet at mange arbeids plasser så ser de negativt på å kom forsent på jobb  å det er også en grunn til å ikke ansette disse karakterene.  Burde ha vært innført over alt , da hadde folk fått et annet syn å vist mere respekt.

Yes nå er det nok pjatt , sitter enda i en varm bil å skriver.  Ser på høst fargene å glede meg veldig til å gi fart å få gått meg en lang tur.

Det å spille musikk å bare gå e for meg terapi love it 😘😍

Skap deg en nydelig dag 😘

Tusen hjertelig takk for at du leser bloggen min ❤❤❤

Mvh

Elin Weronika Skarstad.

0 kommentarer

Siste innlegg