Kurs i Demens ABC

Hei 😗

Litt merkelig dag, først en tur på jobb.  Så på kurs.  Er på ABC kurs innenfor demensomsorg .

Jobber ved en demens avdelingen, så  dagene er alltid ulik.

Det er en jobb som både er utfordrende og givende.  Dagene kan vi ikke forutse, det er ikke lett å vite når vi må justere oss og forandre oss. 

Det som viktig er at vi har det rette fokuset , se etter hva vi kan gjøre bedre og få lov å hjelpe.

Jeg tok i går å spilte en kul musikk for en pasient.  Som vi har tvang på , men jeg spilte musikk , valgte en låt som jeg likte godt.  DEN HETER BARE SÅ DU VETT DET  Stavanger kameratene.  Denne musikken var så fengende og pasienten digget den rått. Det resulterte i at jeg fikk hjelper pasienten uten problemer.

Vi syngte begge 2 å fikk en god stund , dette er noe vi kan gjøre for å få hjelpe 😘

Vi vet jo selv at vi blir lettere til sinds når vi har god  musikk.  Det gjør mye med oss . Så musikk er terapi ❤

Alltid godt å være på kurs , tilføre oss mere kunnskap.  Ved å fortelle om våre erfaringer og lytte til hvordan andre opplever og løser et problem.

Dette skal jeg være med på i 2 år , så blir en spennende tid.
Vi skal dele oss i grupper , så kommer garantert til å lære mye, å ikke minst tilegne meg mere erfaring.

Tusen hjertelig takk for at du leser bloggen min ❤❤❤

MVH

Elin Weronika Skarstad

0 kommentarer

Siste innlegg