Higher STATUS

Hei 😗

Har fått kommet meg godt i gang med min nye bok som jeg skal lese.

Denne boken den har min eldste sønn kjøpt til meg.
Godt å se at ungene de er gavmilde ❤

Selv om vi ofte mener å trur at vi har koden på det ene å det andre. Så er bøker genialt lesestoff for å utvikle oss mere.  Å korrigere oss selv litt.

Det handler mere om vår adferd og hvordan vi påvirker oss selv og andre.

Skal vi lykkes i livet vårt må vi også bidra til at vi ikke er i miljø som bidrar til  forurensning for oss selv eller andre. Vær Positiv!

Ønsker vi høyere status må vi også gjøre en endring i livet vårt. 

Når vi leser i en bok , så lærer vi 10 % det lagres . Ved å være flink å lese bøker av ulike karakter er bra. Jeg velger de bøkene som jeg gløder for . Hvordan jeg kan endre meg o.l og leser mye bøker om ledelse og det få suksess. 

Det kommet ikke av seg selv, derfor liker jeg godt å ta i mot gode råd . I fra bøker og selvfølgelig i fra de som har jobbet seg opp i fra ingen ting til suksess.

Jeg prater ikke om nå de som arver bedrifter.  Fordi de har ikke gjort den jobben de har kommet for lettvint inn. De som kommer i fra fattig familie eller en helt normal lønnet familien.  Som bare brettet opp armene å vise hva de duger til. Disse ser jeg opp til.

De er også Forbilder for meg.  Som blandt annet Helma Holmen min gammel tante og min pappa.

Disse har for meg vært de som har bidratt primært.  Til at jeg våger å satse.  Fordi de hadde et mål en visjon og de nådde drømmen. 
Helma Holmen , bygde Homen Hotell , hadde flere prosjekt i Norge og Sverige. 

Pappa bygde opp Esso på Mo I Rana, sammen med søskenbarnet sitt. De hadde 2 stasjoner. 
Før han selger seg ut , hadde han utvikler en ny bedrift Skarstad ved.  Pluss at han brøytet snø og feiet veiene på våren.

Det å kunna lage sin egen drømme jobb er noe jeg ønsker.  Så pappa han så jeg veldig opp til, han gå aldri opp.  Det å ha pågangsmot  og vilje til å jobbe er noe som må ligge i bunn.

Vi må ønske det vi gjør, så lykkes vi.

Det de begge 2 hadde klart , var å lykkes å realisere den drømmen de hadde. De så dette for seg og trodde på drømmene sine.

Det de klarte, Bidrar også jeg til at jeg lykkes med mine drømmer . Vi må våge å drømme satse stort. Det vi går for det lykkes vi med😘

Tusen hjertelig takk for at du leser bloggen min  ❤❤❤

MVH

Elin Weronika Skarstad

0 kommentarer

Siste innlegg