Hvordan fjerne favoritt ting?

Hei 😗

Tusen hjertelig takk for hyggelig tilbakemelding på bloggen min på bloggen min  😘

Kjempe koselig, bidrar til at jeg ønsker å utvikle meg mere 😙

Fredag, å helg igjen 😙 godt å få helg selv om jeg har arbeidet i helga.  Har hyggelige ting jeg skal gjøre utenom.

I dag etter jobb blir det å fortsette å skrive på bokprosjektet mitt.  Blir godt å kan skrive i fred å ro. Eldste sønnen min er på jobb etter skolen . Så har mange timer til rådighet.

Det å bruke tiden fornuftig er også bra , fordi vi kan få gjort mye på den tiden vi har.  Bare vi planlegger og litt, ha en plan så står vi på.

Leser for tiden en bok som heter Hvordan vinne venner.  Kul bok som har sykt mange gode råd.  Hvordan vi kan takle hverdagen og problem som vi støter på.

Det å bruke vennlighet, å gi ros er et kjent måte å avslutte negativ adferd.  Når vi ønsker å få andre til å lytte til oss.  Må vi også prate vennlig å se de. Vi åpner opp med en rolig karakter.  Så blir uansett vårt budskap tatt godt i mot.

Da vi ikke angriper men vi forholde oss saklig og rolig.

Jeg har tatt bort Playstation til min yngste sønn , har brukt de teknikkene som jeg har lest i boken. Selv om jeg ofte har syntes at sønnen har sløst bort tid. Må jeg skryte av det jeg vet han er flink til.  Så får han opp selvtilliten og selvfølelsen.

Det å se hva som skjer når en har tatt bort Playstation, er at alt er mye lettere og kommunisere.  Selv om han selvfølgelig trosser meg. Men som sagt ta de med verdighet og se sidene de har som er bra. Ros de på de og ikke fokusere på det de er dårlig på. Fordi de får opp selvtilliten og selvfølelsen.  Så kommer  alt andre til å bli lettere.

Tusen hjertelig takk for at du leser bloggen min ❤❤❤

MVH

Elin Weronika Skarstad.

0 kommentarer

Siste innlegg