Bak fasaden skjuler vi alltid Sannheten, et ordtak Sannheten kommer alltid fram før eller senere

Heisann 😘

Herregud så glad å lykkelig jeg er i dag ❤

Jeg formiddlet her at jeg ønsket å skrive om min mammas skjebne. 

Jeg har kontaktet et forlag om å skrive en bok om min mamma.

Jeg har fra jeg var et lite barn merket at ting ikke var helt som det skulle.

Det at jeg har lyst å skrive en bok, å formiddlet et buskap som har bidratt til å gjøre et menneske liv så traumatisk . Har vært viktig for meg.

Som sagt jeg snakket med forlaget å formidle, hva jeg ønsket å skrive om . Da jeg informerte at jeg hadde skrevet et blogg innlegg å fått flere gode tilbakemeldinger.  Samtidig at flere mente jeg burde belyse dette.

Hun på forlaget ble veldig rørt å beveget å jeg selv ble så utrolig trist å glad, hun sa til meg begynn å skrive boka.

Herregud jeg e så utrolig lykkelig, kom hjem til ungene å formidle dette.
Klart ikke å holde tårene tilbake, en blir beveget å samtidig da en går inn i livet å skjebnen til mamma å samtidig  vet hvor trist hun hadde det . Ensom i alt som gjaldt de innerste følelser.

Ved å få skrevet ned å få formiddlet denne historien, som dessverre skulle forties, mulig dette skjer enda men , håper ved at en skriver om dette så kan vi få mere kunnskap om hva tvang gjør med et menneske.

Dette resulterte i et  destruktive liv som hun hadde på innsiden og til kun få hun turte å vise sitt sanne jeg til.

I dag rant tårene mine av glede for at jeg kan få dette formiddlet. 

Gleder meg  veldig til å fordype meg i dette prosjektet.  Har jobbet med dette prosjektet i mange år.

Jeg vet mamma hadde vært stolt av meg, fordi jeg taler mammas sak.  Da hun var 19 år var hun heller ikke myndig men , for det så burde ikke mamma ha blitt tvunget til å gå med korset og samtidig bli tvunget til å bort adoptere barnet .

Jeg tror at mye av dette skapte mye av mammas skjebne, en vet i fagkunnskapen at bærer vi på indre sorg , så trigget vi oss syke. Er vi bitter og trist og ikke klarer å få ting ut , så vokser vi ikke .

Jeg er utrolig stolt over at jeg hadde en slik tøff mamma som klarte å stå i dette, hun viste meg alltid kjærlighet å raushet, hadde satt slik pris på å hatt henne sammen med oss enda. Men , vet mamma har det godt der hun er.

Hun ga til alle rundt seg, å tok seg ikke tid til å få hjelp med sine innerste problemer.  Dette gjør meg utrolig beveget å trist . Dette var en situasjon som en hadde håpet at hun hadde kunnet ha fått slippe.

Jeg reflekterer stadig vekk, hvordan klarte du å stå i dette, ha korsett på deg da du skulle være sammen med andre.  Det å ikke få lov å vise at du er gravid, noe som bare viser en flott fruktbarhet og samtidig viser noe som er naturlig.

I dag da jeg ser ungdom på mamma sin alder, da tenker jeg på henne da hun måtte gå innsnørpa med en korsett, være Gravid og kjenne at barnet sparket, å samtidig vite at dette barnet det får jeg ikke lov til å beholde.  Primært pga at mamma ikke var sammen med barnefaren å en annen grunn for at de hadde dårlig økonomi.

Vi vet ikke hvor bra vi har det i dagens samfunn, jeg er alene med mine barn. 
Samfunnet ser jo ikke negativt på meg.

Blir veldig takk om du vet eller kjenne noen som har oppleve det samme? Så hadde det vært utrolig fint om du hadde ønsket å si det.
Du må selvsagt ikke gå i detaljer.  Men om du kan bekrefte at dette har skjedd med flere i Norge.
Jeg har fått bekreftet at dette har skjedd i utlandet også.  Veldig mange likhetstrekk med mamma.

Begge 2 døde ung og fikk et trist liv innad som ikke andre ser.

Da du ser en utsiden på en fasade så om den er fin , da går du rett på den.  For da må historien også speile hvordan fasaden er.
Slik er det faktisk ikke, en må ikke se seg blind på fasader.  Fordi det er ikke dette som primært forteller hvordan andre objektivt har det.

Noen ganger blir vi blind , fordi vi kun ønsker å se det som er godt , da skygger  en alltid for sannheten , men sannheten kommer alltid fram.

Håper jeg ved dette innlegget bidrar til at du våger å følge din drøm.

MVH

Elin Weronika Skarstad.

2 kommentarer

Siste innlegg