Enkle grep vi kan justere i livet, om vi ønsker å ha det bra og være i utvikling.

Hei 🙂

Fått flere hyggelige tilbakemeldinger på mine innlegg både her på bloggen og på min facebook konto. Jeg er overveldet over all hyggelig respons utrolig hyggelig og samtidig er jeg selvfølgelig takknemlig.

Ungene har fått påskeferie , å de nyter dette, eldste sønn e på jobb , å er utrolig takknemlig for at han får mest mulig arbeid. Det er utrolig flott at de liker å stå på å ha et mål  i livet, tilbringe fridagene på jobb er kjempe bra. Dette er noe de utvikler seg veldig i.

Husker godt selv fra jeg var på hans alder å jobbe og fokusere målrettet , var noe jeg også likte veldig godt. Dette å vite at en er viktig og er til nytte , er noe som vi alle mennesker trenger å få en bekreftelse på. For at vi skal kunne være i riktig flyt i livet.

Denne påsken blir en god blandings mix med jobb og besøke familien og gode venner, har en slektning som er kommet på påskeferie hit til Mo så vi skal møte henne,  blir veldig hyggelig. Påsken er en tid der vi skal ta vare på hverandre hygge oss og samtidig vie tid til mennesker som vi bryr oss om.

Jeg har som sagt full arbeidshelg også var jeg bedd i 2 bursdager, noe som jeg kjente på at dette blir i det meste laget, har enda ikke kommet meg 100 % etter at jeg kom i fra USA , pga tidsforskjellen , sitter i meg enda med at jeg er litt trøtt, dette er fordi vi var litt kort tid i USA , for at jeg vente meg til den tidssonen også da jeg kom hjem , hadde jeg vent meg til tidssonen i USA så ja det skal ikke alltid være enkelt , haha må  i grunn bare le av dette , fordi jeg må bare gjøre det beste ut av livet, selv om en kan kjenne at det er litt tungt å komme i gang, dette viser jo bare helt enkelt at vi lever nå og livet skal kjennes, at vi har det godt og at vi eksisterer. Jeg har måttet justere litt hva jeg skal gjøre denne uka, fordi det gikk bare ikke, ble bedt i en bursdag etter jeg kom hjem i fra USA, men denne måtte jeg avlyse , fordi jeg måtte komme meg tidlig i seng , for å være uthvilt når jeg skulle opp gry tidlig . Har du noen gang måttet ta å avlyse noe ? Jeg var før aldri flink til dette , hvorfor ? Ja det var mest fordi jeg ville ikke såre den som hadde bedt meg og hva de kom til å si og lignende , jeg tok ikke hensyn til meg selv, men kun til andre. Regner med det er flere som kjenner seg godt igjen i denne beskrivelsen. Jeg har alltid opplevd at andre både har avbestilt det  ene og det andre til meg , har heller aldri sett eller hørt så mye at de har slitt med dårlig samvittighet i etterkant. For at en skal bry seg om andre på en god måte, må en først bry seg om seg selv og vise respekt over seg selv aller først , ja hvorfor det ? Jo fordi når du stiller krav over for deg selv så vil du også stille krav og vise respekt overfor andre mennesker. Dette er noe alle mennesker bør være flinkere til. Fordi det gjør din egen dag bedre og samtidig så får du kontrollen over ditt eget liv selv.

Ved å lytte godt til kroppens signaler , så kjenner vi på oss selv hva vi klarer og hva vi ikke klarer. Har en vært i uvær og hatt det tøft så er det godvær vi er ute etter. Slik som min situasjon var i går etter en litt tøff dag  på jobb , så trengte jeg kun familie tid, og ro og en stille stund. Ved å lytte til dette så , holder du kroppen din 100% i balanse, fordi presser du deg selv så er du ute å kjører på glattisen , det vil si at du er på tur å brenne lysene i begge ender. Det vil si at du nærmer deg utbrenthet og energiløshet. Denne tilstanden er jeg ikke interessert å komme tilbake i, derfor er jeg meget nøye på hvilken tilstand jeg er i og hvilke omgivelser jeg er i. Til en vær tid , så må jeg alltid være obs på dette.

Ved at jeg er flink til å være i rett balanse og rett miljø og lytte til kroppens signaler godt, så kan jeg både jobbe mye mer en før , jeg når mine mål bedre en før , jeg er mer livsglad en før , jeg er mer i balanse en før, jeg hadde kunnet ramset opp mer men velger og stoppe nå.

Jeg har 2 ganger  møtt veggen, å lyttet ikke til de signalene som kroppen ga meg som forvarsel , dette resulterte i 2 store nedturer i mitt liv , der jeg måtte jobbe meg opp å komme på nivå, dette er noe jeg ikke ønsker at noen av dere skal oppleve , derfor jeg skriver om hva jeg gjør for å holde meg oppe på nivå.

Jeg har flere mennesker som bruker og kommentere hvordan jeg lever livet mitt , hvordan jeg bør gjøre det , jeg velger og følge min vei og sik som jeg kjenner er best for meg. Mange mennesker tror jeg jobber og står på døgnet rundt, og ikke sitter i ro, de kjenner meg som sagt ikke. Fordi jeg er i ro jeg også og har alltid tid til det . Det som er viktig er å finne din balanse ikke min, du må finne dine mål ikke mitt , dette vi alle sammen må justere for oss selv, fordi vi kan ikke følge etter noen andre i livet, du må leve ditt eget liv ,ta dine egen beslutninger og ha truen på at ditt liv skal bli best mulig. Derfor jeg liker å være i utvikling fordi jeg justerer meg , i takt med hvordan jeg utvikler meg på alle nivåene i livet. Når en ønsker å utvikle seg så tiltrekker en mennesker som har de samme verdiene som en selv har.

Disse menneskene de kommer også til å bety mer for en også. Fordi en snakker det samme språket og er på samme nivå , en vokser fra mange menneska opp igjennom livet, dette er like normalt , trenger ikke å være pga uvennskap en ikke har god kontakt med folk en har hatt gode relasjoner med før.

 

 

Tusen hjertlig takk for at du leser bloggen min. Utrolig takknemlig for det . Håper du får en fin dag.

 

MVH

Elin – Weronika

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4 kommentarer

Siste innlegg