hverdagen liker jeg aller best

Hei 🙂
Vi er kommet halvveis i uken , denne uken kommer med mange gleder, jeg er invitert  i to bursdager , er utrolig koselig. Skal dra i de begge selv om jeg har arbeidshelg. Skal kose meg ved at de som har invitert meg virkelig ønsker meg i sin bursdag , viktig å sette pris på andre sin erkjenning om at en er inkludert i deres vennskap.
 
Hva betyr et vennskap for deg ?
For meg så betyr et vennskap veldig mye, tilhørighet , ha noen som en kan lufte sine tanker og innerste følelser med, en å dele sine opplevelser med. Det er mange ting som er i et vennskap men disse tingen jeg ovenfor referere til er veldig viktig for meg. Det kan selvfølgelig være veldig ulikt hos oss alle hvordan vi betrakter et vennskap. Det som er viktig som jeg ser etter et om de er forenelige mot verdier og at vi har god kjemi.
 
Så kommer kanskje flere å spør hvorfor er verdier og kjemi så viktig?
Da må jeg bare begrunne det mer å utdype hvorfor jeg setter disse verdiene i et vennskap som viktig for meg.
Jeg ønsker å skape sunne vennskap, som jeg kan ha det både hyggelig med, faglig nytte og samtidig kan lufte det du har på hjerte ditt uten at en ikke føler seg komfortabel etter på. Det som er viktig for at en god vennskap skal fungere er at det også er rett balanse mellom egen interesser og andre sine interesser , at en har den gode kjemien med hverandre som gjør at vi løfter opp venner og får de til og vokse i stedet for å bryte de ned.
Ved at en har silke venner som jeg skriver ovenfor så utvikler du deg, du stråler og du kan bruke ditt nettverk som bygger deg opp og som igjen gjør at du som menneske utvikler deg. Ved at en kan være den man er uten at flere kommer og skal forandre deg som menneske.
Ved at en har de samme grunn verdiene så ser en at i de fleste tilfeller så lykkes en mye bedre i ett vennskap og ha det trygt og godt , uten at en har for mye av det negative. – Derfor jeg foretrekker og finne venner som er på mitt nivå som jeg blir tiltrukket av, de gir meg skinnsykt masse god energi slik at en har det bedre etter at en hadde vært sammen med de , fordi vi gjør hverandre godt. Ved at vi skjønner hverandre og respektere hverandre.
 
 
 
Nå skal jeg tilbringe litt tid med en venninne med en kaffe gledes.

Tusen hjertelig takk for at du leser bloggen min.
MVH
Elin – Weronika Skarstad.
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 

 

0 kommentarer

Siste innlegg