Sitter nå i Amsterdam

Hei😁

Nå er vi i Amsterdam, hatt en flott fly tur.
Flyturen var på rundt 9 timer.  Har heldigvis fått kvilet godt på flyet.

Uansett hvor godt og komfortabelt en fly tur er, e det uansett utrolig godt å komme ut å få bevege seg litt.

Har fått lest litt i ei bok på turen , er kjempe godt å kan fokusere på noe annet. Turen går som sagt hurtigere også.

Er blitt veldig glad i bøkene som forfatter , Mia Tørnblom.

Hun har en slik god skrive måte, hun er seg selv på alle nivå.
Det er nok derfor jeg digger den dama.

Hun inspirere meg når jeg leser og merker at ved å les bøker av henne så kan jeg også kjenne meg selv igjen.

Vi har jo alle sammen møtt på hinder i livet , å det er det som blant annet gjør oss sterk.

Før en del år siden gikk jeg på en kjempe smell, jobbet alt for mye å lyttet ikke til kroppens signaler, å møster all energi og livsglede.

Hvordan kan vi klare å stoppe i tide før en blir utbrent?

Ved å lytte til kroppens signaler, tilføre nok næring , nok søvn, ha akkurat passe med alt.

Jeg tok ikke tid til å kjenne etter dette da jeg møtte veggen. Å ble utbrent. 

Jeg vet i dag når jeg kjenner antydning til at energien min frafaller, jeg blir tiltakslaus, jeg ikke er i balanse må jeg tilføre meg nok søvn, passe tid for bare meg selv . Må også være i et miljø der jeg får nok latter som stimulerer min livs glede.

Hvorfor det ? Jo fordi gjør jeg ikke disse justeringer i livet mitt , så går jeg på samme smellen som sist, det ønsker jeg ikke.

Ved at en tilfører mye kjærlighet, være sammen med venner og familie  som bryr seg om deg er viktig, dette tilfører også energi.
Jeg leser mye bøker , ønsker å være i utvikling.  Dette hjelper meg også ved å ha et godt fokus. 

Jeg må ha rikelig påfyll med glede, latter, omgås gode venner som tilfører positivitet. 

Hvorfor dette? Forklart enkelt , ved at jeg omgås de menneskene som gir meg næring , av å være i deres nærvær , de løfte meg opp.

Omgås jeg med mye negative mennesker, mister jeg min energi og må bruke mye tid på å kom meg på nivå igjen.

Derfor har jeg kuttet mye kontakt med mennesker som jeg har dårlig kjemi med.
Ved at jeg har gjort dette , så har jeg det mye bedre.

Når vi mennesker lykkes økes selvfølelsen vår, vi blir mer trygge på oss selv . Dette er også en viktig brikke å jobbe med.  Fordi det er en kjempe stor helsegevinst ved å få opp selvfølelsen . Når vi mestrer ting vi synes er vanskelig, øker selvtilliten og vi får en ny giv som menneske.

Derfor det er viktig at vi er i rett balanse.

Håper at jeg ved dette innlegget inspirere deg .

Tusen hjertelig takk for at du leser bloggen ❤

MVH

Elin – Weronika.

0 kommentarer

Siste innlegg