Tørr og ta ett tøft valg som leder deg til noe bedre.

Hei😊

Da har vi kommet oss et stykke på veien til Las Vegas.
Vi drar med flyet i morgen tidlig kl 0600
Og er framme kl 18.00 i morgen i Las Vegas.
Tidsforskjellen er på 9 timer.
Så kl er 03.00 i Norge.

Utrolig at nå er vi virkelig på tur til Amerika igjen.

2 turen vår i år, å flere turer blir det også.
Må si jeg ble imponert over Amerika.
Vennlige mennesker, rent og flott i gatene.

Det å oppleve dette er surrealistisk i grunn.

Dette at en har noe å se fram i mot. Er e  god motivasjon i forhold til å lykkes i jobb og karriere.
Ved å ha en visjon , ha et mål og samtidig tørr å stå i dette å ta beslutningen.
Kan for mange være vanskelig.

For 5 år siden tok jeg mitt tøffeste valg i livet .
Sa opp min jobb  , før jeg hadde en annen jobb å gå til.
Jeg tok denne beslutningen selv .
Fordi jeg ønsket noe annet, jeg var ikke i mitt beste element, jeg ble ikke den beste utgaven av meg selv.
For å få det godt med meg selv , måtte jeg ta dette valget.
Si opp jobben, selv om jeg ikke hadde noe jobb å gå til.
Alternativet stå i jobben å ikke utvikle deg, å bli en dårlig utgaven av deg selv.
Slutt i din  jobb og finne deg selv igjen.
Det ble det siste som ble min  vei.

Dette valget formet meg som menneske, jeg vokste på dette.
Utrolig mye lærdom i dette valget.
Dette beviste jeg for meg selv hvor mye ressurser som bor i oss mennesker, bare vi tørr å ta dette valget.

Jeg hadde 2 mnd uten lønn, altså gikk i minus med  70 tusen kr.
Men da startet mitt nye liv.
Jeg måtte begynne med meg selv, lese bøker og utvikle meg i den retningen som var tro mot meg selv og mitt mål og visjon i livet.

Siden jeg så opp min jobb hadde ikke jeg krav på penger i fra nav.

Selv uten penger så var jeg utrolig lykkelig.
Jeg hadde turt å ta det valget i livet mitt.
Jeg hadde gått ut av min konforsone.
Ved å ta disse valgene , så styrket jeg meg selv i den retningen ved at ønsker jeg å lykkes så står dette kun på meg selv.

Jeg fikk jobb i september i helsesektoren.
Ble  vikar på flere avdelinger.
Jeg fikk masse jobb som resulterte i at jeg utløste full alarm på overtid.  Så ble tilsnakket av ett par sjefer i kommunen pga litt vell overkant overtid.

Mitt mål var å få betalt mitt underskudd, siden jeg ikke hadde så mye penger.

Jeg måtte bare be så mye om unnskyldning for at jeg hadde påtatt meg så mye jobb .

Dette illustrerer at ønsker du noe så får du til å realisere drømmen din.

Ved at jeg jobbet så målrettet, viste jeg overfor meg selv at jeg klarer absolutt alt som jeg ønsker.

Jeg får veldig ofte spørsmål i fra folk hvordan jeg klarer alt som jeg foretar meg.

Hva er det du gjør slik at du klarer det du gjør?

Mange mennesker prater ofte om meg uten å kjenne meg.

Jeg kan være objektiv og presis.

Jeg har kun kontakt med positive  mennesker.
Jeg har kuttet kontakt med folk som suger min energi.
Jeg har sluttet å bry meg om de forstå seg på mennesker.  Som kun er til bry og ikke til glede.
De  mennesker som kun bruker deg og ikke viser deg respekt.
Har kuttet ut å ta igjen, stopper negativitet ved at en kutter all kontakt.

Disse metodene var utrolig bra.
Fordi jeg fikk et bedre liv.
Jeg får gjort mere og samtidig en bedre livskvalitet.
Jeg er et bedre menneske ved at jeg blant annet får tilført balansert hverdag, der jeg har rett dose hygge, rett dose kreativitet , rett dose egen tid, selvutvikling, jobb og familie tid.
Samtidig Må en ha rett balanse mellom søvn og våken tilstand.

Dette er primært den største grunnen til at jeg klarer å stå på . Å jobbe målrettet.
Men , jeg må ønske det jeg gjør, fordi det driver meg også.

Nå når vi er på tur til Amerika, så har jeg masse egen tid som jeg er flinke til å utnytte godt.

Derfor er det utrolig viktig at en har mål og del mål.
Som at en klarer og strekke seg etter.

Dette med å ha belønninger er også utrolig viktig, fordi det er også det som hjelper deg med å holde motivasjonen og drivkraften oppe.

LAS VEGAS  turen har gjort at jeg har jobbet målrettet , fordi jeg viste at jeg fikk denne belønningen.
Jeg hadde dette som min motivasjon.
Nå er jeg i morgen i Las Vegas, kan nyte å ladde opp batteriene.

Håper at du får til å utfordre deg selv, gjøre noen valg du ikke har turt å gjøre.
Mulig pga at andre har pratet med ditt prosjekt  .
Eller for at du selv har pratet deg ned, fordi en ikke har den største troen på  seg selv.

Håper at jeg har klart ved dette innlegget å inspirere deg til å reflektere over hva vil du i livet?
Karriere skal jeg gjøre noe med det?

Ønsker deg kjære leser en riktig nydelig kveld 😙👍👌

Mvh

Elin – Weronika.

0 kommentarer

Siste innlegg