Hvordan fungerer en motivasjon ?


 

Hei:-)

Hvordan fungerer en motivasjon ?

Vi må ha et mål som en kan jobbe mot, som en selv ønsker. Jeg bruker meg selv, og har en hel del erfaringer hvordan jeg har jobbet , feilet og samtidig aldri gitt opp.

Når jeg får en drøm en intuisjon at dette må jeg starte opp med , eller begynne med, så setter  meg alltid ned og reflekterer over det. Jeg setter opp hva kan jeg tape på dette prosjektet og hva kan jeg lære av dette. 

Det som objektivt er viktig , er vil du dette selv ? Fordi dette er den største motivasjonen i seg selv. Alliere deg med venner og familie som har trua på seg , og som ikke prater ned ditt prosjekt men som ser det som en positivitet. Vi vet som sagt ikke helt før vi har prøvd om dette fungerer. En vet hvordan vennekretsen er, hvem som er negative til å satse og de som bare prater dritt og ikke aner hva de prater om. Disse personene de bør en styre unna og unngå å informere noe til denne gruppen. Fordi de kan rett og slett ødelegge mer for deg en de gjør bra for seg. Vi vet selv hvordan venne kretsen vår er så vær kritisk til hvem du deler informasjon i starten. Har selv opplevd hvordan enkelte mennesker klarer å rakke en ned, og ikke ha innsikt i hva de prater om. Det er en selv som vet hva en har av kapasitet for å kunne klare å realisere et prosjekt. Derfor bruk de ressursene som bor i deg til noe som gir deg næring. Ha trua på ditt prosjekt og kontakte mennesker som har samme visjon som du har, for å søke gode råd og hva en skal gjøre. Selv har jeg lært utrolig mye på veien, har aldri været redd for å satse og jobbe målrettet mot mitt mål. En skal ha drømmer , derfor må en være i det som er positivt og dette bringer næring til ditt prosjekt.

Om du ikke selv trur at du kommer til å lykkes , så lykkes du selvfølgelig ikke. Derfor må en ta et valg og mene det valget en tar. Være strukturert og jobbe målrettet mot det målet en har som et ønske.

Jeg har jobbet  med salgs jobber i over 20 år , noe som jeg synes er kjemepe gøy å jobbe med . Jeg har sett ved at jeg jobber innen for salgs jobb så utvikler jeg meg som menneske, jeg lever , men samtidig så utvikler jeg meg på en positiv og kreativ måte. Jeg fungerer best da jeg er i balanse mellom en ordinær jobb og ha en binær jobb , har alltid liket å utvikle meg både mentalt og innen for karriere.

Det at en tør ta en beslutning og samtidig ta steget så er en nærmere målet . Jeg ser at da jeg er i rett balanse mellom jobb/fritid /kreativ jobb /familie Da vokser jeg mer som menneske og utvikler meg i takt med at jeg stråler som person og er i mitt rette element. Det som skjer er at jeg tiltrekker meg de rette menneskene også, de som har det samme fokuset som meg, jeg velger å stikke meg ut og være litt andelenes fordi det er kult og kunne være seg selv og vokse mer som menneske.

Jeg sitter ikke framfor teven og bruker tiden og ser på alle tv programmene og kan referere til alle mine venner hva jeg har sett på, men jeg er heller der at jeg kan referere til faglig innputt i forhold til min ordinære jobb, der jeg jobber med demens pasienter som jeg har et stort hjerte til. Derfor er det utrolig viktig for meg at jeg har den rette balansen med å være kreativ og da har jeg bland annet mer og gi mine barn , min familie og venner. Jeg er et mye bedre produkt av deg selv.

Derfor må du finne ditt mål , dine ambisjoner hva ønsker du å lære? Hva ønsker du å utvikle deg i ? Ønsker du karriere ?

Disse spørsmålene som jeg ovenfor her har skrevet er objektivt veldig viktig. Fordi det krever litt av en om en ønsker for eksempel og starte opp en egen bedrift så må en ha godt stå på humør og kan jobbe mange helger og lange dager. Dette jeg mener at en må tenke over dette hva vil en.

Som jeg skrev innledningsvis så jobber jeg med salgsjobb jeg selger avera produkter, dette taren del av tiden min. Dette er en hobby som jeg både har salget mye i perioder og lite i andre perioder. ette har vært en kose jobb som jeg ikke hadde satt meg de høyeste målene i begynnelsen. Har alltid vært ekstremt glad i å jobbe , så har jobbet over 100% i over 5 år pluss at jeg har studert på toppen av dette og tatt stort sett under alle disse årene 2 til 3 studier samtidig. Der ser dere min prioriteringer. Jeg har alltid valgt ungene først, så de 2 minste barna mine er til sin pappa 50% den eldste bor kun til meg. Så de periodene de ikke var til meg så kunne jeg stå på ekstra. Dette er viktig at en legger oppe en plan som fungerer for seg og din familie. Det jeg alltid bruker og si en m kutte noe om en ønsker og gjøre noe. Jeg har valgt  kutte TV programmer fordi de gir meg ikke noe tilbake. Ser veldig lite derfor har jeg frigitt mye tid. Til mine prosjekter. Dagene er ungene på skolen da gjør jeg det som jeg kan få unna da, slik at tiden min er til de da de kommer hjem. Nå er mine barn blitt større , men selvfølgelig krever de at jeg er sammen med de. Den tiden er gull, jeg er med på badminton sammen med de 2 minste er utrolig givende. så har som mål å være sammen med de så en har en sosial stund sammen med de.

Håper at jeg klarer ved dette innlegget å motivere deg til å ta en drøm og gå for den , håper at du finner ut å tørr ta beslutninger som der og da kan virke vanskelige, men våge å feile det er noe vi alle gjør. Heller artigere og kan mimre over det en turte og gjøre, enn å angre på alt en stoppet opp med før en hadde begynt. Dette er et viktig budskap……

Jeg sa til en bekjent som har blitt alene som har sørget etter et brudd , så måtte jeg si til han ta grep i livet ditt, slik du lever nå er det jo som du er død. Ta grep å leve , livet er nå dette er utrolig viktig , fordi en kan aldri klandre andre for hvordan livet ditt er blitt, en må selv gjøre de positive forandringene. En kan ikke klandre andre mennesker, men det en kan forandre til det  bedre er kun deg selv , så derfor mitt budskap begynn å forandre deg selv , før du skal forandre andre og si til andre at de ikke er flink nok osv.

Enkelte ganger så er det så mye lettere å se andre sine feil, men veldig vanskelig å se sine egnene begrensninger og samtidig tenke over hva en selv sier.

Være mer positiv , ha flere drømmer , tenke på det du ønsker å oppnå , realisere de drømmene som du kjenner er dine drømmer.

Ikke være en person som kun lever etter andre sine drømmer, det kommer ikke til å bringe deg noe positivt , fordi det er ikke det som du selv ønsker i ditt liv.

 

Dette ble et meget langt innlegg, men følte at det var viktig å få dette ned.

MVH

Elin-WERONIKA

 

 


 

1 kommentar

Siste innlegg