22.03.2017

t


Hei dere 🙂

Har hatt en fri dag i dag ifra min ordinære jobb, har vært en tur på caffe sammen med familien utrolig hyggelig. Utrolig sjelden jeg å min far og hans kone og tvilling søster. Godt å kan utnytte en fri dag , med hyggelige mennesker , som faktisk beriker ditt liv. Gjør du det noen ganger ? Håper jeg at du gjør for det er terapi før skjæla de.

Jeg fikk faktisk fikset meg på håret i dag også , det gjør utrolig godt å kan bruke tiden på seg selv.

Da jeg kom hjem , etter denne flotte turen var jeg meget inspirert etter at jeg hadde vært til en ny frisør, som var veldig service vennlig. Det viser seg faktisk at jeg kjenner henne godt . ….etter at vi begynner  prate , jeg har faktisk ikke sett henne siden i 2012….så er en del år siden. faktisk like lenge som jeg både har studert og jobbet over 100 %. Frisøren som klippet meg i dag, begynte som selskaps servitør i den resturangen  som jeg jobbet for fult . Det var utrolig gøy å reflektere over det vi hadde hatt sammen av felles opplevelser og gode erfaringer. Hun hadde tatt flere flotte valg innen for karriere som jeg både beundret og satte å hygget meg over hennes engasjement. Hun var en meget dyktig frisør lærling nå. som jeg kommer til å bruke flere ganger.

Vi kom i prat om USA turen som jeg å mine barn har hatt i år, jeg fortalte henne hvor hyggelig og samtidig spennende det var å oppleve den verdens delen. Utrolig artig å prate med en som steller håret ditt å en bare har den gode kjemien.

Jeg fortalte henne om mine planer og mine ambisjoner, ja viktig at en tørr si hva en ønsker å gjøre.

Jeg tok et valg i 2012 som jeg aldri hadde gjort sikkert hadde det ikke vært pga at jeg var på et kvinnovasjons kurs. Vi hadde en flott foredrags holder som gjorde  meg oppmerksom på hva en bør gjør om en er lei av en jobb, er sur gretten eller om det rett og slett suger all din energi. Hopp i en fallskjerm uten skjerm!  Jeg husker meget godt at jeg tenkte hun er gal, men selvfølgelig mente hun ikke oppriktig dette, men ta et valg og gjør noe med livet ditt! Det mente hun er du i en jobb som ikke er god for deg slutt og finn en annen .Da jeg gikk hjem den dagen etter dette kurset, så tenkte jeg hun har rett , jeg må bort i fra den jobben jeg er i. Jeg sa opp jobben og var uten jobb i 2 mnd. men ærlig og oppriktig har jeg aldri hatt det så bra som da. Fordi jeg turte og ta det valget.

Viktig at en tørr å ta en beslutning . Tørre å ta et valg for veien blir til mens du går.

 

MVH

ElinWeronikaSkarstad

 

 

 


 

0 kommentarer

Siste innlegg