Nattens Refleksjon : Rett fokus – Skap dagen pen !

Hei !

 

Deilig å komme hjem etter et flott skift på No 3 , det å jobbe i et hektisk miljø en trener seg hurtig opp til å lære mer , en må takle det å møte nye utfordringer på strak arm . Det å møte så mye artige folk som er i godt humør gjør nettopp at jobben er også utrolig spennende . Det er alltid utfordringer med en jobb , men det vi alle må lære oss, er å våge å gå inn i den med strak arm, å ikke frykte med heller glede seg på oppdraget .. 

Jeg møter mange gamle kjente har jo snart levd siden krigen nesten , føles slik i blandt men utenpå sier mange at jeg holder meg godt, takknemlig for det men alder er jo kun et tall , det vi henger oss opp i om vi våger det eller ikke. Det å få møte så mange gamle kollegaer i fra meyergården er også hyggelig , har jo i grunn jobbet mange plasser så blir jo kollegaer i fra helse sektoren også , så blir litt folk. Det å prate med folk er det som er livet , ha det gøy også kan le masse. Det å få høre så mange som lurer på hvordan det går med bedriften min setter jeg enormt pris på , bare det å promotere meg litt her og der, betyr mye en må vise seg frem , å det er genialt å kan utvikle bedriften min mer ved at jeg synes mer i det sosiale livet nå en da jeg jobbet i kommunen . Da var jeg kun synlig for pårørende å kollegaer , så er mye mer trafikk på No 3 en flott plass som du burde ta turen til . 

Det er kommet ny meny nå til jul , med både ribbetallerken , steinalderlam den solgte jeg masse av i kveld , høyrygget torsk den var det også mange som spiste ,vi har mye mer spennende på menyen , kokkene de er meget dyktige å det å få lov til å lære meg mer å utvikle meg i dette teamet er digg.  Hadde ingen klager på maten , å det sier sitt at gjestene er fornøyde . Det er verd å ta turen på No 3 , men oppfordrer deg til å booke bord nå , fordi det er så mye trøkk at skal du få sitte godt å slippe å vente lenge … så bør du bestille bord.

Det å  reflektere over hva en presterer , en servitør jobb er mye tøffere i forhold til mange andre jobber pga av at vi har tross alt et høyere tempo en mange andre bedrifter har . Det å må levere til et gitt tempo å hele tiden må smile , være høflig uansett hvor lite hyggelig gjesten er , betyr at en må være profesjonell når alkoholen går inn , så går også vårt sunne vett også ut derfor er det viktig at vi som jobber opprettholder en profesjonell linje mellom oss også gjesten , det handler om å yte service å det klarer en fint med å være hyggelig . Vi kommer meget godt frem her i livet med å være nettopp det, må bare presisere jeg hadde ingen ubehagelige situasjoner , kun artige situasjoner som er hyggelige. Det som gjør at det å jobbe med mennesker er gøy. Det å kan videreutvikle det vi gjør bra en plass , også ta det videre er genialt .

Det å jobbe mye som jeg også gjør i perioder bruker jeg å si, men nå føler jeg de periodene de har vart en god stund … men jeg er da evige takknemlig for alt jeg opplever å får av kunder . Tenk deg en ting jeg har hatt kunder kvar uke siden oppstart i fjor. Det er så genialt at ingen som vet hva det i grunn betyr for meg , bare det å se at den duden som sa til meg at, dette kommer du ikke til å klare , han viste ikke hvem han sa det til , eller nettopp han kjente meg ikke godt nok til å si disse ordene . Tenk at en har vokst så mye på disse månendene å vite at jeg har fått inn 6 siffret beløp , digg det så jeg har alltid bevisst for de jeg har jobbet for at jeg er en jævel til å jobbe skulle nesten tru jeg hadde jævelen etter meg da jeg farter rundt … ser sikkert slik ut overfor andre som ikke fatter eller skjønner hvordan en klarer ting .

Det som gjør at jeg klarer å stå slik jeg gjør er nettopp at jeg er i godt miljø rundt meg , jeg har trivsel i bunn , jeg gleder meg til å dra på jobb , jeg gleder meg når jeg venter på kunder skal komme på behandling . Ser bare Gruben Massasje har økt i følgere , jeg kjører en farsdags konkurranse , har fått sykt mange som ønkser at nettopp deres mann , bror , venn osv skal vinne , bare det at over 4 tusen har sett innlegget forteller meg at mange flere vet om det folk prater det skal være sikkert. Det at de prater om bedriften min er noe jeg setter enormt pris på i kveld så fikk jeg promotert mer om det enn jeg hadde trodd. Det er så digg . 

Oppfordrer alle sammen til å tilføre mer glede i livet ditt, tilføre mer latter, le mer , jeg lo mer en jeg bruker å gjøre det gir meg så klart mer energi , kopier meg litt , om du ikke ler hele tiden så i alle fall halve tiden , litt artig situasjon en som spurte meg mens jeg tappet øl til en gjest , har du mange kunder i gruben massasje , jeg har kunder kvar uke svarer jeg , hadde du kunder i dag, ja det det hadde jeg , så sier han til meg når er du ledig ? Når jeg er ferdig her … Eller på søndag , heheh ble mye latter fordi en annen gjest fikk med seg litt å det ble litt rare ansikter haha , en må ha det litt gøy å spille litt på seg selv .

Ha en fin dag du skjønne – Skap dagen pen 

 

 

2 kommentarer

Siste innlegg