Jeg kan ikke la være å håpe !

Hei !

 

Dagen går unna etter at en har vært nattens dronning , en må sove litt etter endt vakt , uten søvn duger helten ikke sies det.

 

Deilig å våkne å kjenn at en er sånn passe utvilt , fått unnagjort en del , før jeg skal få en kunde nå i ettermiddag. Deilig å kan glede seg til kunder er alltid hyggelig .

En har alltid en forventning da en får nye kunder,  også har de en hvis form forventning til meg så klart , så vi begge har nok det . Det å ha en forventning er også veldig greit , fordi da skjerper vi oss også ser vi at vi er på rett spor.

Det å få nye kunder tilført på løpende bånd er for meg veldig hyggelig , en opplever å nå nye høyder også utvikler vi oss i takt med nye kunder som kommer til Gruben Massasje .

 

Regnet vil ikke helt avta , vi får det bra frodig her hjemme i rana , ikke tørker det opp eller vi svir av plena med sommer varmen .

Litt trist da ungene på ungdomskolen fikk dette været å avslutte 8 kl trinn på , det at kommunen også har klart å få til det vi alle foreldre ikke hadde et ønske av , men min stemme går ikke til noen av de som sitter i dette gørra, her helt forkastelig at de klarer å være så råtten , ingen av oss som har ord, vi har kjempet en kamp mot de som ikke orker å lytte vår vei.

Hva bør en gjøre da ingen lytter ? Skal vi utrette det samme som de i Byen sa om skolen ble flyttet i fra byen også til Gruben ?

Vi bygger vår engen privat skole ?

Problemet er alltid politikere , de ser kun ting i fra sitt eget tunell syn hvorfor lytter de ikke til lærere som sitter med den faglige kompetansen ? Som gjør at de vet hva som er bra for elleverne ? også mange flere er opprørt forbannet også vil ikke at våre barn skal til byen å gå på skolen , hvorfor skal vi ha mer folk der det er å avgjort mest forurensing ?

Hvorfor skal vi tilføre ungene våre et miljø som vil være dårligere for de en det de har i dag ?

Du vet det er mange spørsmål i dette surret som politikere dessverre gjør gang på gang , neste gag så er det ditt område som ikke får det som dere ønsker , eller det som er det beste for dere. -dere  blir ikke lyttet til , bare til døve ører så hyggelig ikke sant .

Alle oss foreldre som er tilknyttet de skoler som skal sammenslåes vi er ikke blitt hørt , vi har hatt utallige møter til ingen nytte , altså til døve ører.

Jeg håper at ingen stemmer på de partier som har vært med å avgjort dette, fordi dette må synes da det blir valg til neste år.

Så er det så mange som sier , du det hadde ikke betydd noe hvilke partier som hadde vært på toppen , vet du vi som stemmer fram disse partier må påse at de vi stemmer på ved neste valg , så må det være noen som oppriktig taler folket .

Jeg kommer til å engasjere meg mer , ha allerede gjort det via Facebook , det kan brukes tel så mye mer en bare tull å vas , så mulig jeg melder meg inn i et parti for en gangs skyld , jeg er jo ikke redd for å stikke meg fram i det hele tatt.

 

 

 

Vi foreldre har blitt oppfordret til å  melde oss inn i partier som vi synes representerer oss , verdiene våre også til våre barn .

Mange mener at det gjør ikke noe , de kommer til å få det så bra . Hvorfor reagerer lærerne da slik de gjør ?

Det som er politikerne de har ikke den kunnskapen om alt de bestemmer, det har en så avgjort sett både i helse sektoren også mange andre plasser der de bare bestemmer også setter en strek over andre sine meninger .

 

Må si jeg kjenn at jeg ikke liker på noen måte at politikere har så alt for stor makt da det er snakk om ungene våre, som får lærings miljøet totalt forandret å ikke til det bedre , da størrelsen på klassene ikke kommer til å bli større  de kommer til å bli mindre . Hvor er dere politikere henne ?  Det er ikke nok kasse rom til alle elevene som er planlagt å det nye rigget .

De som er svakere kommer til å kom dårligere ut , de som er flinke kan komme også dårligere ut , pga av dårligere faglig innhold da en ikke vet hvem en får til lærer og lignende.

Skoleavslutningens til våre barn skulle være en hyggelig stund, men det klarte politikerne her i rana å få til at elevene skulle hjelpe til å flytte ut møbler i fra ungdomskolen , det er litt av en avslutting på et flott skole år?

 

Dette burde være jobben til dere politikere som har bestemt dette mener jeg !

 

vi kan ikke bruke vårt sinne i alt, helt riktig men i dette tilfellet kommer jeg aldri å gi meg , at de politikere har så avgjort sett feil de vet ikke hvor de er henne i deres verden , da de besluttet dette. Kommer aldri til å gi min stemme til noen av de partier også håper jeg alle andre som er frustrert over de , viser at dette er ikke greit. Vi må få en snu operasjon i dette jåset som de har stelt i stand.

Dette påvirker ikke noe godt på noen plan at politikere bare kjører over oss velgere , det er klart at det blir irritasjon også frustrasjon det er så opplagt.

Dere legger liksom ikke til grunn at vi som er velgere skal ha sympati mot dere heller , det er barna jeg har sympati i mot , ikke dere , lærere de har streiket å meldt seg ut at dette er ikke noe de støtter . Det som er rystende er at dere ikke lytter til de som sitter med faglige kunnskapen ,  men bare kjører over oss alle.

Synes ikke det er rart at folk ikke vil stemme mer , fordi det er jo i grunn nesten ikke nødvendig . Dere klarer hele tiden å stelle i stand bare ugagn ved at dere ikke tar i bruk fjellvett regler ingen skam å snu .

 

Selv om det kommer ut at prosjektet blir dyrere enn planlagt , så har dere ingen evne for å snu , ikke da heller forstår dere at folket mister totalt tilliten til dere ? Det synes i alle fall ikke .

Det er ikke rart at folket ønsker å få andre som kan styre enn de som sitter nå , jeg skjønner den veldig godt.

Det blir som de som driver et fimra dårlig de blir alltid oppsagt , slik burde det være i kommunen også , at de som kom med de dårlige forslagene også ser en at det ikke er bra, så burde de også bli fjernet .

 

 

 

 

Joda klart en har det , men en liker ikke den nye situasjonen helt sikkert så blir spennende å følge med hva som skjer fordi jeg tror at det kommer til å skje en snu operasjon jeg tror på det helt til det siste.

 

Jeg kan ikke la være å håpe , yngste sønn min har fått verdens beste lærer , har ikke hatt noen flinke lærere før han startet på ungdomskolen så vi vil selføgelig beholde den flotte læreren som har formet våre barn på en god å profesjonell måte.

 

Tusen takk for at du leser bloggen min , takknemlig .

 

Mvh

 

Elin – Weronika Skarstad.

 

 

 

0 kommentarer

Siste innlegg