Prioritere rett i livet , for å nå høyere !

Reklame |

Hei !

 

Deilig med helge følelse også ha litt slakke , ikke alltid må stresse av sted. Selv om dagen så langt har vært rolig så startet den tidlig , med å få jentungen på dagvakt på meyergården , det å være til hjelp er alltid gøy , det å se at ungdommen de prioriterer jobb framfor å bare henge rundt er for meg meget positivt .

Det synes at alle 3 er flinke til å prioritere rett, bare det at minste mann skal jobbe til meg i sommer sier sitt med at en prioriterer jobb framfor fest også moro , det er jo gøy å se resultater av innsatsen som en gjør.

 

Det å prioritere rett i livet vårt er ikke alltid like lett, men vi lærer også ser vi oss om etter nye løsninger , for å kunne nå målet som vi har satt for oss. Ofte så hindrer vi oss selv i møte med det vi kjemper mot . Fordi vi har alt for mye på agendaen , som sirkulerer i vårt sinn, derfor fokuser en prosjekt om gangen .Det å gi noe tid også gjøre noe annet ferdig er det som skal til , før at vi også klarer å jobbe mer målrettet.

Det å eie mine helger nå selv , ser jeg så fram til videre , dette å kan få lov til å bestemme hvor mye jeg vil jobbe , også avpasse alt forhold til kunde strømmen , det å få kunder tilbake etter at de har vunnet behandling er for meg så gøy, det beviser at jeg nå framover kommer til å få mer å gjøre . Det å glede seg til utviklingen  jobben også det å heller ikke helt vite alt er også noe som gjør at jeg er mer spent , kanskje derfor en også sitter å venter å ikke helt vet om skal, skal ikke.

Jeg har som sagt mange ideer i meg , som jeg ønsker å sette til livs , men det er greit å gjøre en ting ferdig før en starer opp med noe nytt , men det som også er viktig at jeg har flere ben å stå på, slik at en tilfører seg mer kunder. Har store planer med å utvikle meg mer , innenfor Gruben Massasje , så kommer mer etter kvart, det å ha mer å selge ut ifra bedriften er også det som igjen blir et større mål .

Hadde en ny kunde denne uken , som jeg fikk reflektert også fikk jeg snakket om det jeg gløder for Grunder livet, kunden hadde også en drøm om en dag å starte opp for seg selv, det å være alene om en slik drøm er ikke alltid lett. Det er ofte godt å prate med andre som har gjort noe før deg, men som enda er ny også derfor kan gi andre det lille sparket som skal til for at de våger. Finner ut det produktet de ønsker å gå for. Det er ikke lett å være alene om de store spørsmålene , de valgene som en ønsker å ta, derfor så må en våge også prate med andre. Husker så godt jeg selv , hadde ikke mange å prate med om mine drømmer, de færreste skjønte eller hadde interessen av å høre på . Så ikke alltid lett å stå alene om en drøm så snart kunder sier de ønsker å utvikle en drøm til virkelighet , så sier jeg alltid gjør det .

 

 

 

Bare det at jeg forteller hvordan jeg startet opp min bedrift , så gjør det også til at kunden fikk noe å tenke på , kanskje neste gang jeg snakker med kunden så har ideen kommet et stepp framover.

Dette inspirerer meg enormt , bare det å påvirke alle rundt deg , både mine barn også andre så er det alltid mye vi kan hjelpe til. Det at eldstes sønn har tatt et nytt modig valg, også mellomste min også , så har jeg sagt til de at de bør starte en bedrift sammen etter de er ferdig å studere.

Jeg skal hjelpe de på veien , helt klart vi må legge til rette for at våre barn skal lykkes noe annet er ikke aktuelt .

Det som er så unikt med oss mennesker at vi alltid er i lærings prosesser , vi har ikke godt av å gå å trø i det vante mønstret hele tiden ,  vi må gå utenfor vår egen trygge sone som vi våger , tørr også er oss selv. Det å spille rollespill er for mange helt utenkelig , men det er også det å gå uten for sin egen konfortsone , hvorfor er det så vanskelig ? Helt klart lever vi i en verden at alt er på samme nivå ingen forskjell så tåler vi ikke forandringer, det er ikke bra for oss mentalt, men da vi verner oss for alt , så blir vi også redd for de små  ting som bare det å si ifra om det er nødvendig . 

Mange er redd for å ta sjanser , gjøre noe som ikke alltid er like populært men det er nødvendig så lenge en driver på med ærlig spill så er det innafor , holder en på med et falskt spill så , speiler det også din egen adferd også ditt indre som kommer fram .

Ofte så kan vi tro at de som framstår som perfekte er så snille også flotte mennesker,  de har så pene klær på seg , de skal hele tiden forandre andre , men de ønsker ikke selv å få en korrigering , hvorfor ? Fordi det er ingen feil på de , de lever et ekte liv i følge de selv .

Tunell syn har du hørt om det ? Om ikke så er det lett å forklare, slik du ser ut av vinduet , er hvordan du oppfatter verden , så kan du prate med andre som har en total annen oppfatning en deg , det perspektivet vi har det forteller oss om de verdier også holdningene våre kommer tydelig fram .

Derfor så vil vi alle kan ha ulikt syn på samme sak, på bakgrunn av ulike synspunkter, holdninger, verdier også hvordan vi helt enkelt ser på problemet. Bruker vi våre følelser i det eller er vi kald ? Det er også noe som er avgjørende vi må framstå som troverdige om andre skal tro på oss i det vi formidler. Er vi kun snartenkt også har det litt for travelt så er det lett å glemme viktige faktorer som må være med for å framstå som troverdig.

Så konklusjon , er alle de som ser så perfekte ut , har de det i grunn så bra ? Jeg tror ikke det fordi bare se mellom linjene , på de som framstår som perfekt , se hvordan lever de egentlig livene sine ? Ofte er det en fasade som er viktig utad til alle oss andre for at vi skal tro at de har det så bra, at de er vellykket osv. Det er lett å gå på de som hele tiden smiler også har det på stell , huset ser så perfekt ut osv. Normalen er at alle vi har gode dager også fine dager . Derfor blir det å framstå som passe okey mer enn godt nok en å være så jålete at en må se bra ut hele tien bare et pes å ikke ekte i det hele tatt ingen har det perfekt hele tiden , så lev et ekte liv .  Bedre det en å hele tiden skal framstå som mye bedre en du er .

Det å skal nyte helgen sammen med ungdommen er hyggelig , vi har det alltid på G sammen vi alle , så i kveld så skal jeg å eldste sønn på hagekonserten på meyergården i kveld , gledelig godt å kan ha en så flott tone oss i mellom at vi kan hygge oss sammen.

 

 

Med disse ord så ønsker jeg deg en oppriktig fin kveld, nyt den på magisk vis.

 

Tusen takk fordi at du leser bloggen min , takknemlig.

 

Mvh

 

Elin – Weronika Skarstad.

 

 

 

1 kommentar

Siste innlegg