Jeg blir djevelens advokat igjen …

Hei .

 

Dere endelig fredag yes deilig å vite at helgen er her , selv om sommer været lar vente på seg i dag, renger slik at trærne skal få mest mulig fuktighet. Det er varmt i lufta selv om det regner så brygger det på og vær vi kommer til å få det bedre vi har nå enda trua , helt klart.

Det er ikke alltid like greit å være på alt en vil hele tiden , ser nå hjemme etter at bilen til eldste sønn fikk noe små feil så er det en bil foreløpig som funker det betyr med andre ord skal mor selv ha bilen til mitt eget bruk så må jeg opp tidlig å kjør største ungen på jobb , tiden skrus liksom tilbake mange hakk til før han fikk førerkortet da var det syk mye kjøring på meg . Det er noe en fort glemmer men i dag igjen ble jeg påminnet da jeg måtte stå opp tidligere en normalt. 

 

Hva gjør vi ikke før ungene våre , vi er jo selvfølgelig å følger de opp selv etter at de er blitt myndige , vi må jo være for de selv om . De trenger oss mer en vi ofte tror fordi da vi ofte regner de som så selvstendige osv , så er de jo selføgelig det men de har godt av å få veiledning også at vi viser de tiden vår. Det å bruke tiden på de er også en gavepakke videre i livet deres, vi er med på å lime de sammen med oss, derfor så kommer de jo selvfølgelig til oss som de vet alltid lyttet til oss , å de som tok seg tid til å lytte , også de som respekterte de valgene som de også vil gjøre , er også de som igjen sitter igjen som vinnere.

 

Ei fjær blir til 10 høns , hørt dette før ? Ofte om jeg eller du sier noe til noen så skal vi eller de gjenfortelle historien , så blir historien også forandret, litt gøy å se hvordan en historie kan utarte seg , da den er laget av meg selv , også sagt til noen andre så kan histoner lett ha fått flere eller noen andre betydninger som vi selv hadde presisert da vi sa de ordene som ble sagt til noen.

Det er jo gammelt nytt om en kjenner sladder folk så sladder de selvfølgelig om alt , å alle ikke sant godt å være på andres lepper er jo det hele tiden etter oppstart i Gruben Massasje , ette oppstart for 7 mnd siden så opplevede jeg masse visking  også kviskring , men det er jo også det som kan være skummelt om det jeg eller du sier , blir så forandret at historien har endret totalt karakter.

vi bruker ofte å si om mennesker som snakker med en kløven tunge , de lager flere historier , for at de skal klare å snakke sant en stakkars stund , det som alltid er et kjenne tegn på de med en kløven tunge , de går i saksa etter en periode med en stortid der de følte at de hadde overtaket å andre.

Den som skinner på falskhet går ned etter storhets tiden å blir ikke noen dronning eller konge , i etterkant fasade er så lett å speile .

 

Ved at en lytter mer en vi prater, det å observere hvem som skal ha sin stemme tydeligst , den som plutselig skal engasjerer seg , også de som forandrer adferd i takt med miljøet blir jeg mer tiltrukket av å analysere.

Jeg blir djevelens advokat igjen , liker å analysere , reflektere kanskje du blir noe stort en dag du unge kvinne ? Klart en blir det en oppriktig vil bli så lenge det ikke dreier seg om å spenne ben på andre, som ligger nede for telling , det er noe jeg oppriktig ikke ser opp til , eller liker. Så trekker meg fort ut av slike hobbyer som mange opererer med at de skal sverte folk som er snille , som ikke vet en gang hva som blir sagt om de .

 

Det som er det vi selv gjør , med andre , for andre , mot andre , uansett hva det måtte være . Er det gode hensikter for målet , så fortsett , er målet hevn så er det bare å  glemme , men en må alltid si ifra om enkelte går for langt , fordi alt er ikke ok.

 

Jeg var en gang sammen med en psykopat, som jeg ikke fikk fred i fra på mange år etter mitt forholds brudd med han , Hannes mål for meg var at jeg ikke skulle være sammen med andre en han også hans familie.

Han styrte hele min heim , selv om vi ikke bodde sammen , det klar en psykopat å gjøre,

Han styrte min kontakt med omverden også  , fordi han ville ha makt , det er noe de klarer det også , de sniker det å kamuflerer det med å være yndig også så snill også omtenksom, kom med gode meldinger som jeg elsker deg , du blir smigret fort av gode melinger , men ikke alle .

Det tok meg 2 år for å være frikvinne etter at forholdet tok slutt, jeg måtte ringe mora hanes å true med at jeg kom til å politi anmelde henne , fordi hun betalte telefon regningen til sønnen, fordi da hadde jeg fått nok av hanns angrep.

Jeg var djevelens advokat, å måtte ta grep å gjøre et motangrep til en psykopat, ja hva gjør man ? Det som en ikke selv vil oppleve men det må være reelt eller det må være noe som en kan gjøre i den aktuelle situasjonen.

Jeg sa bare at kommer sønnen din på min åker en gang til , ringer han meg en gang til , gjør han et stønt en gang til , så er du politianmeldt , da er alle trusler som jeg har fått mot meg ,  dine trusler mot meg , selv om det er din sønn som i utgangspunktet har skrevet dette. Han har brukt ditt nr så får du også ta grep å stoppet denne fanskapen slik at jeg å mine barn får fred, dette ble midlet jeg brukte for å få livet mitt igjen , det hadde da gått bort 3 år , men disse årene så lærte jeg hva smerte er , ingen vet hva der er før de er i det selv, så derfor så er livet nå så behagelig , en ser hva som betyr mest , ungene , familien også venner.

Derfor la ikke ditt ego bli så høyt at du må sverte noen for å oppnå mer en stakkars stund, ikke vær så dum du ødelegger kun før deg selv , det en ødelegger av tillitt tar det år å bygge opp , vinne tillit igjen tar tid ikke alltid lett å stole på mennesker som har ødelagt så mye rundt seg.

Dagens refleksjon .

 

.

 

Tusen takk for at du leser bloggen min , takknemlig .

 

Mvh

Elin – Weronika Skarstad.

  

0 kommentarer

Siste innlegg