Vi har det ikke så dumt her Nord !

Hei !

 

En oppriktig nydelig dag, vært ute å fått tilført masse god energi av Sola, å bare det  ladde opp batteriene er ikke feil det heller.

Denne uka har vært variert , å veldig innholds rik på alle positive måter. Variert mengder med jobb også variert å passe mengde med fritid.

Ofte så må vi sett framfor oss hva som er viktig , det å tjene masse penger , eller det å ha fritid ? opp mot hverandre . For det som betyr mest for oss det vinner også alltid. En kan ikke skjule for alle hva en vil her i livet, selv om det kan vær lett å gjøre det som er nødvendig.

Det er så godt å kjenne på sommer følelsen , å kjenn at vi har det ikke så dumt her Nord.

Det å nyte dagen er så betydnings fulle , fordi de kommer ikke tilbake men de gir oss de erfaringer som vi behøver før å lykkes med andre gjøremål. De erfaringer jeg selv har hatt opp igjennom årene de hadde jeg ikke ønsket å byttet med noen. Fordi alle de erfaringer som vi tilfører oss, er med på å lære oss masse som enda ikke er helt utviklet.

 

Ofte så må vi gjøre opp en erfaring før at vi kan referere til den hendelsen , den oppgaven og lignende. Vi må kjenne på en følelse for å få den rette forståelsen du skjønner ? Dette er i alt vi gjør, vi lærer også veileder vi andre . Så må de vi lærer i fra oss , være kjennbart , det må være åpenbart at mottakeren forstår budskapet. Det er som om en skal sende et signal å ikke vite hvilket signal en skal se etter , da går en i blinde. Det blir akkurat det samme om en ikke vet hva en skal bruke kunnskapen som en får en veiledning om. Det å kjenne på den produktive biten i meg er mer på , jeg vil så gjerne engasjere meg mer på alt jeg har som mål å bli ferdig med.

Bokprosjektet mitt er under planlegging hele tiden , det er et fokus jeg har i meg hele tiden så derfor har jeg alltid med meg en bok som jeg skal skrive ned ideer om jeg kommer på noe smart på veien.

Bokprosjektet skal jeg jobbe mer med nå disse 3 ukene , jeg har mer den rette roen så jeg får være en bohem å låse meg litt mer inne å date med bokprosjektet å flørte med ideene mine å håpe at jeg kommer klokere ut av de ukene , ved å dykke i all materie , det å ta et dypdykk i livet å reflektere i det så bidrar det også til at jeg beveger meg mer å nærmere målet .

Mamma sa alltid med meg var det alltid alt eller ingen ting , hun hadde så rett , jeg gjør alt hele tiden å plutselig så tar lille meg en lang pause , har du hørt om Diva nykker det må være det jeg har godt innebygd. 

Det å elske jobben min som jeg har i Gruben Massasje er så digg , ble oppringt av en hyggelig kunde i dag, om jeg hadde ledig tid  i dag for en behandling . Alltid hyggelig å få nye kunder, det betyr at jeg må sett meg kjapt inn i hvordan kunden ønsker å ha det. Det liker jeg , merker godt at jeg er blitt mer trygg i jobben min nå , i mot starten da en var ny, det er som en lek nå . Det som er en er alltid oppe til eksamen da en har nye kunder. Det er godt å teste meg selv på hvor flink en er også for kjapp en er til å løse ett problem. Det som er avgjørende da kunden går ut i fra meg er at kunden er fornøyd. Noe kunden bekreftet også veldig takknemlig . Fordi det er så avgjørende at kunden er det, å dette får mer ringvirkninger pga av at de som er fornøyd de anbefaler meg til andre så veldig godt å vite at tiden jeg fikk den brukte jeg rett også.

 

 

Var ute med litt varer til kunder i dag også , er så gøy å jobbe litt variert, å samtidig bruke tiden min rett. Det å se hva som oppriktig nå er mer viktig for meg nå så er det å ha bedre tid med de jeg er glad i , enn å bruke tiden på andre jobber .Så dette blir også hoved målet som gjør at jeg er mer motivert til å utvide mitt kontaktnett innen for salgs jobbene  mine også . Gøy å få nye kunder uten kunder så har jeg ingen ting , det er så avgjørende men skal være takknemlig også vær avslappet så kommer alt av seg selv.

 

i dag tidlig mens jeg satt ute å reflekterte rundt bokprosjektet mitt, ofte må jeg gjøre det fordi jeg får det så mye bedre fram da jeg gjør det. En ser liksom bildet så mye tydeligere fram da en lager en film å ser dette for seg. Det er spennende å bruke tiden i dag på noe som kan hjelpe andre videre i livet. Det å reflektere , se innover i mamma , i meg også registrere hva vi begge lærte i dette livet både mamma og jeg , jeg fikk ingen valg om jeg ville eller ikke ville være med i dette sirkuset. Jeg ble født inn i dette, derfor så ser jeg også dette ut ifra mamma sitt perspektiv , når du skal gå helt ned i materien så må du også se ting på ulike måter men det jeg også har fundert litt på jeg må nok se det ut ifra mammas øyner for å fost det bedre.

 

– De få av mine venner som vet mye , men ikke alt av min bakgrunn de tror det knapt , jeg skjønner jo at mitt liv er enormt for mange nesten som jeg føler at jeg ble født under krigen på en måte. Det å ha klart å fått alt fordøyd det tok selvfølgelig mange år, men det som objektivt er viktig for oss alle er å leve et ærlig liv.

Ved å skjule alt , kan du sammenligne at du samler alle tanker i et norgesglass med lokket på. Du får ikke det ut de negative tankene , hvordan kan du tenke deg at der er i hodet til en som er frustrert ? å har nedtrykte følelser ?  Du har det på samme måte som  norgesglasset selvfølgelig, Alle følelser e innestengt dette resulterer i et stor storm eller det som verre er om en ikke får lettet på trykket. Jo lengre en holder glasset låst , jo verre er det å stikke hull på det som er vondt, ofte kan vi ta andre ting som bidrar til at vi får tilfrestilt oss, noen tyr til alkohol for å døyve smertene , det er ikke rart fordi vi flykter alle da vi har problemer. Hvordan vi flykter kan være så varierende  men det som er sant, vi alle er like dum når vi skjuler ting å det synes også veldig godt uten på.  . forvirret å har det ikke bra, tar vi ikke grep å gjør noe med vår frustrasjon eller vår negative tanker , så blir det til slutt et vulkan utbrudd , vi må ha ut våre følelser om de er gode eller om de er vonde. Det som gjør våre følelser ekstra vanskelig er når vi ikke våger å vise dette , eller være ærlige mot de vi er glad i eller andre som står oss nære.

Traumatiske opplevelser er i denne karakteren , dette kan vi alle slite med uavhengig men ved at jeg nå tolker også overtolker så tar dette litt tid. Det som er gøy under denne prosessen , er at jeg ser rundt meg , at mange lever et falskt liv , å kamuflerer så til de grader hvordan de har det, når de lander på bakkenivå så blir det tøft for de også . Det er noe å tenke på , hvordan en selv representerer seg selv er det den ekte karakteren eller er det den tøffe karakteren som ikke finnes ?

Det er gøy å se at framdriften min også skrive gleden min er tilbake , jeg er så engasjert at dette blir gøy.

Tusen takk fordi du leser bloggen min .

 

Mvh

 

Elin – Weronika Skarstad.

 

0 kommentarer

Siste innlegg