Vil du være ANDRE sin SØPPELBØTTE ????

Hei !

 

Da har jeg vært så heldig å fått ukas trim i Gruben Massasje, alltid hyggelig å få kunder igjen , å bare det å vite at de er så fornøyd får meg til å bli mer lykkelig Da i tanke på hvordan jeg også jobber, ved å sette meg mer mål også det å være trygg i mitt yrkesvalg. Det å få tilbakemelding at kiropraktoren til kunden ser at jeg er med på å gjøre en bra jobb, også får problemet til kunden til det bedre. Er noe jeg setter enormt pris på. Det å være trygg på jobben er en ting, men det at kunden kommer også informerer at de er så fornøyd er noe som alltid er godt.

 

Det å ha vært selger i over 20år , også klare å jobbe så godt nå med alt jeg gjør er genialt, jeg våger også å bestille opp varer , da jeg også får mer å mer avkastning på det jeg selv kjøper inn for å nå ut til flere kunder. Det er en frihets følelse jeg er i nå , det å bestemme om jeg vil jobbe dag eller ettermiddag, eller begge deler , også kan jeg tillate meg å ha litt roligere dager . Det er godt , jeg har mange gode venner som alltid sier til meg , at jeg må nyte de rolige dagen pga at de som også gir deg mer energi til å klare å stå i jobben da en har masse å gjøre. Det å nå ut til nye kunder gir meg også masse energi , det å få den mestrings følelsen som må ligge i bunn for å øke selvtilliten , også se hva en selv skaper, så skjønner en også at veien blir til mens vi går. Det er verdi å skape noe som en kan se i etterkant at dette er mitt skaperverk, det å være stolt over at jeg har det gode i meg , som gjør at jeg jobber målrettet så kan det også påvirke andre som ønsker å gjøre noe annet. En å kun være i det tradisjonelle , vi påvirker folk rundt oss , like mye som Petter Stordalen også mange av de andre store grundere . Som baner vei for meg , ved å våge å tørr å gjøre noe som virker sprøtt å galt, hvorfor skal alt være så rett ? Det å være i den jobben en har bare fordi det er tradisjonelt er ikke rett, fordi en må ha hjerte med seg i jobben , en må like det en gjør . Vet du en ting ? Det skinner igjennom deg om du liker det jeg sier , eller om du ikke liker det. Selv om vi prater i telefonen , eller om vi sitter face to face så ser jeg at du liker eller ikke liker det , da vi prater telefonen , så lytter jeg også til hvordan ditt tone leie er , å da hører en fort om vi er på kollisjons kurs .

Vei ikke helt om du skjønner budskapet mitt, derfor skal jeg gjøre et forsøk å formiddel det her ikke alltid lett å skrive det en mener , det jeg mener er at selv om vi ser også hører , så avdekker vi snart om den vi gir en opplysning om , hvordan mottakeren oppriktig synes om vårt budskap i hvordan de svarer , eller hvordan de utrykker seg nonverbalt. Vi har 2 språk , smakke metodikk også kroppsspråket vårt som er det nonverbale kroppsspråket som vi ikke alltid tenker over at vi kan sende ut 2 signal om hva vi mener, da er det også lett å mistolke andre også er det lett at det kommer konflikt da disse språkene ikke er samstemte.

 

 

Det som er ved å vite at vi sender ut 2 språk det vi prater også kroppsspråket vårt så må en også ha rett fokus på at vi ikke blir misforstått. Vet at jeg er en karakter som ikke er redd for å være meg , men vet også at er det noe jeg ikke liker, så synes dette meget godt utenpå. Dette er det  med deg også , vi klarer ikke å skjule hva vi ikke liker, det spesielles så godt utenpå oss, akkurat som at vi har et stort speil framfor oss . Noen ganger tror jeg enkelte hadde trengt å våkne opp litt, til hvordan de i grunn viser hvordan de selv er, fordi  mange er jo så snar med å konkludere med at jeg også du ikke er rett, vi må justere oss etter andre, not det gjør jeg så absolutt ikke. Jeg følger kun det jeg oppriktig har lyst til å gjøre, det bør du også følge. Ingen skal forme deg dit du ikke vil være men , må det for å få lov til å henge med de rette folkene som en kan føle at de er, så hadde jeg kuttet de tvert om jeg ikke fikk lov til å være meg selv.

Har en tidligere venninne , som alltid da hun likte noe måtte jeg på død å liv se på det, skjønner at alt var velment osv. Men , da ting går mest en vei så er det ikke lenger velment lenger. Det de ikke selv ser er også at de er mest interessert i å høre sin egen stemme, også bryr de seg ikke om hva du mener. Jeg opplevde dette sterkt , da jeg startet opp min virksomhet, også i andre ting også at alt jeg ønsket å formiddel også lufte var ikke et interesse felt for denne karakteren. Har opp igjennom årene hatt en del av disse karakteren , men de skal lære oss noe , det er også derfor vi trenger de en periode i livet, også trenger de oss. Det som i dette venne forholdet så blir det fort usendt om vi tviholder på et vennskap pga at det har vi jo vært så det må vi jo fortsett med… Not det behøver vi aldeles ikke fordi det er usunt for oss å opprettholde disse karakterene i vår venne krets, selv om enkelte samtaler med denne karakteren er hyggelig.Så er de fleste da du selv får hodebry eller kun føler at du er den andres sitt tidsfordriv da de trenger noen som sin søppelbøtte .Vil du være andre sin Søppelbøtte ? ikke jeg , helt klart ikke så jeg kutter å kutter da jeg møter eller situasjoner ikke går an å løse , fordi vi er for gammel da en har beket over 40 år også må diskutere svada .

 

Tusen takk fordi at nettopp du leser bloggen min.

 

Mvh

 

Elin – Weronika Skarstad.

 

0 kommentarer

Siste innlegg