Lykken må vi helt enkelt skape selv !

 

Hei .

 

 

Godt at det er litt stille her hjemme, er bare regnet som i grunn lager litt bakgrunns støy , høsten e nydelig selv om det regner og kan virke litt dystert.

Musikken er på roser på bordet , de dufter så magisk og godt. Det å kjenn at roseduften kommer sigene er nydelig , en trenger ikke de sværeste opplevelsene for å erindre lykke , og samtidig føle god lykke rus.

Lykken må vi helt enkelt skape oss selv, kan ikke kjøpes for penger i det hele tatt. Den innvendige lykken den kommer også i takt med hvordan vi også objektivt har det med oss selv.

Som barn ble jeg ofte satt i en bås der jeg fikk et stempel på at jeg var bortskjemt pga at min pappa hadde mye penger. Husker jeg ikke likte dette stemplet noe , fordi pappa jobbet å sto på for å opprettholde den statusen og det han hadde som drøm i sitt liv. Det å bli stemplet som bortskjemt av andre i en tidlig alder , påvirker oss mennesker. Prisen jeg måtte betale for at pappa sto på for å lykkes var jo også at jeg også så han mindre enn ønskelig. Det han også lærte meg ved det han fulgte sin drøm var at jeg også ble mer modigere i mitt liv. Bestemte meg i tidlig alder at jeg også skulle nå høyt , jobbe målrettet å få utrettet mine gode gjerninger.

Mamma sa ofte til meg mens hun levde dette hadde aldri din far våget, du er mer modig enn din far, men likheten dere i mellom er stort , dere kan være så tause og vi andre vet ikke helt hvor vi har dere, da tenker dere ut en ide eller kun observerer , det som er kluet ingen vet helt hvor de har dere. Dere er rå og du skal være stolt over ditt opphav min kjære datter.

Jeg skal presiserer jeg er meget stolt av å ha fått vokst opp i den familien jeg kom inn i , det har bidratt til at jeg også har fått meg masse flott erfaring som jeg drar nytte av , selv om mamma er død så kommer det ofte til meg i det indre hva hun hadde ment om det jeg ønsker å foreta meg. Selv om jeg kan kjenn på denne såre tristheten med å ikke ha henne blant oss. Hun var en slik flott menneske som jeg hadde så mye med å gjøre. Derfor så er savnet også en situasjon en aldri kommer over.

Den ideen jeg ønsker å realisere vet jeg at mamma hadde blitt strålende glad. Endelig tar du til vett jenta mi noe i den duren hadde hun sagt. kanskje  sitter hun å observerer meg nå å følger med hvem vet, en kan bare håpe at hun får med seg at jeg har det godt i livet og hennes barnebarn vokser seg til flotte ungdommer.

 

Selv om vi hadde hytte på fjellet, hytte ved havet , cabincruiser,  campingvogn flere hus også mange biler så var dette også en pris som måtte betales. Det kreves alltid mye av oss som har mye verdier, selv om vi ønsker å tilføre oss nye gjenstander så har ikke dette noe med lykke å gjøre.

Da jeg som 16 åring flyttet til Lofoten , til min mamma, som ikke hadde mye penger , men var rik på kjærlighet og tid. Så lærte jeg også her hva verdien egentlig er. At vi har tid til de vi er glad i  og at  vi tar oss tid til hverandre før det er for sent.

 

Her ble jeg også formet med at vi kan ikke kjøpe oss kjærlighet eller kjøpe mennesker . Vi kan kun gi kjærlighet og få dette , samtidig så er dette veldig viktig at vi kan. Fordi har en det ikke godt med seg selv , hvordan skal du da kunne gi noe til andre ?

De verdiene jeg har lært i min oppvekst er like betydnings fullt nå i dag som da jeg var ung. Vi er snar med å konkludere da  vi ser at andre har luksus gjenstander å forbinder dette med lykke. Vi må bare være flinkere til å ikke erstatte gjenstander med lykke rus, vi må heller være mer handlekraftig og gi av vår tid til de vi setter pris på i livet vårt. Morgen dagen vet vi ikke hva den bringer. Vi lever akkurat her å nu, å om morgen dagen ikke kommer så sett ting på kartet at du blir husket som en flott og kjærlighets fult menneske.

Jeg har bestemt meg for å gi tiden min på de som også tilfører meg kvalitet og samtidig bidrar til at jeg har det godt i mitt liv. Det er ikke egoistisk i det hele tatt. Det bidrar kun til økt livskvalitet for meg og de som er rundt meg.

 

Før så var det så viktig at vi hadde kontakt med hele verden , nå har ting forandret seg for meg , nå er det kun viktig at de jeg har kontakt med er de jeg oppriktig ønsker å ha i livet mitt.

 

 

Da ønsker jeg deg en oppriktig flott lørdag kos deg masse med de du er glad i.

 

Tusen takk for at du leser bloggen min.

 

MVH

Elin – Weronika Skarstad.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                           

0 kommentarer

Siste innlegg