Hvordan skape en drømme jobb ?

Hei !

 

 

Godt å kan stå opp å ha godt tid, til å bare være elsker det . Jeg er i grunn en livsnyter som liker å ha det godt og samtidig nyte alle situasjoner . I dag er det regn så godt å sitte inne og bare høre på regnet litt vind i trærne. Litt vær forandring må vi tåle vi som bor så langt nord , men hadde vært innafor om vi hadde en like flott dag i dag også. En kan ikke bestemme været så vi Nordlendinger vi tåler dette.

 

Bare ved å ta en titt ute så synes det så godt at bladene på treene har blitt større, e så nydelig at det blir så grønt og så frodig. Liker så godt at trene de markerer hagen og gjør den mye koseligere.

 

Vi er snar og si at andre har det så bra, bare ved at vi ser de smiler eller at de har det trist fordi de ser trist ut. Hvorfor gjør vi i grunn det ?

Jeg opplever ofte at mennesker ikke våger å være seg selv helt, mange har en fasade de kler på seg , fordi de er redd for å være seg selv. Selv om mennesker rundt oss smiler, så tilsier det ikke at de har det så bra alltid. De menneskene som ser ut som de har solgt smør og ikke fått betaling , behøver ikke å være noe i dette. Så før en forhånds dømmer andre mennesker , er det innafor og spør hvordan andre har det , i stede for å gjøre seg opp en mening om alt og alle.

 

Et ansikt som er surt , å en kjenner den negativ energien da blir det også en annen situasjon. En må bare styre unna de karakterene. Jeg har vanskeligheter med å takle disse menneskene , må jobbe sykt mye med meg selv.  En opplever de på jobb , på butikken og ellers rundt om kring . Det som er kjennetegnet for slike karakterer , er at de ikke har det godt med seg selv. Ofte kan det være at de ikke takler det de står i , tar dette med seg på jobb, og er med på og forurense på jobb eller i andre arenaer. Om en har flere slike karakterer på  jobb med slik framtoning så sliter plutselig flere med å klare å stå i jobben , dette fordi at en får ingen god energi flyt. Som vi trenger hjemme ,på jobb og ellers der vi oppholder oss. En god energi flyt, det er viktig for at vi skal klarer å være i harmoni med oss selv.

 

Min oppgave alle dager er at jeg har ryddet hos meg , det jeg vet jeg selv må jobbe med. Vi har alle våre utfordringer. Jeg kan ikke kritisere alle og en vær pga at jeg ikke liker de , eller snakke stygt til de av den grunn. Begynner ting å gå ut av kurs , at flere bare gjør slik de ser for seg at ting skal gjøres. Da har vi heller  ingen god struktur. En merker godt på frustrasjon i blant andre , dette er kjennbart på en arbeidsplass om det er en arbeidsplass der det er flere små sjefer , som har fått lov til å styre alt for lenge.

Dette kaller jeg en ukultur. Hvordan skal en klare å få bukt med dette ? Om ikke ledelsen tar tak , da de får tilbakemelding  på at flere ikke synes dette er ok. Så kommer det også til å bli mer misnøye, en kommer heller ikke til å få en avdeling som fungerer optimalt. Fordi den ukulturen ikke e innafor.

 

 

 

Når en ønsker å lage seg sin egen drømme jobb for framtiden , som også bidrar til at en har det godt på jobb, må en også være tydelig på hvilken verdier en skal ha på jobb og hvordan enn skal løse oppgavene. Det er også viktig at en leder også informerer hva som forventes av de som jobber , hvorfor er det så viktig ? Hvis en ikke vet hva som forventes og heller ikke vet verdiene på en arbeidsplass så blir det slik at alle drar til vær sin plass , ingen god arbeids struktur å jobber slik. En får heller ikke noe bra ut av det, kan se flott ut , men da en går inn i materien er det mange som ikke er noe fornøyd. Dette bidrar til mer misnøye og en får faktisk flere som ikke ønsker å jobbe under slike forhold.

 

Så ønsker en seg en bedrift som skal vokse og ha god utvikling , så må en også tilføre dette med verdier på arbeidsplassen at alle sammen vet hva dette innebærer , alle skal gjøre den samme jobben , ikke at noen kun flytter papir . En blir sykt provosert etter å ha jobbet med de som ikke ser hva som skal gjøres men de ser hva jeg skal gjøre og andre. Hvorfor ikke brett opp dine egen armer og bidra til at felleskapet skal ha det godt. Disse karakteren er for meg de som bidrar til min største utfording som jeg ikke klarer og ha så god dialog med. Jeg må jobbe skinnsykt med meg selv, for å klare å være på jobb med dem. Så dette er en av grunnene til at jeg ser meg rundt etter en ny kul drømmejobb.

 

 

 

1 kommentar

Siste innlegg