Du bestemmer selv hvordan jeg skal like deg !

Hei !

 

Hadde en kul dag i går , har bestemt meg for å lage denne dagen like flott !

 

Vi bestemmer selv hvordan vi ønsker å være mot andre og selvfølgelig hvordan vi ønsker å skape dagen vår. Jeg ser med skrekk og gru i menneskene som klarer og være sur og grinete en hel dag og mer til , klarer ikke slike karakterer. Derfor håper jeg at en klarer og påvirke alle rundt meg til å være i godt humør.

 

Ofte så mener mange at jeg er ikke sur, nei veil hvorfor har du den sure holdningen da ? Gjør noe med den , også smil så oppfatter vi andre deg helt andelenes . Det er ikke bare noe jeg sier, en kjenner det på energien at mennesker er sur og irritert. Er lett å gjennomskue , men til dere andre som er glad fortsett å være med å påvirke de som forsurer. Fordi med vår munterhet , så gjør vi en stor forskjell , vi løser opp i en floke om jeg kan si det slik. Ved å ha jobbet i både restaurantbransjen og helsesektoren så har en lært at å være negativ og ikke gi av seg selv , det fungerer meget dårlig , vi får ingen som orker å lytte eller følge oss heller. Jeg opplever at mange ikke tør å snakke med de som er sur, skjønner den jeg beveger også meg litt unna, noen ganger må jeg faktisk spør om det går bra med disse karakterene , fordi jeg skjønner at blodpumpen her går veldig hurtig.  Det er mange som ikke en gang ser at deres adferd er ikke okey, men hvorfor ser de andre sin adferd som ikke er okey ? Dette har jeg undret meg over lenge, hva er forskjellen på dårlig adferd, hos den som ser det og den som har det ? Begge må jo se at det er noe galt en plass , den som har en dårlig adferd bør jo også observere at den ikke er helt okey ?

 

Det er dessverre slik at ofte så ønsker ikke disse karakterene å se sine egen feil , men de ser mine feil og dine feil ja faktisk alle sine feil. Men ikke sine egen feil, dette er med på og provosere andre mennesker noe så sinnsykt , det bidrar ikke til en kul arbeidsplass, fordi du vet aldri hvor du har disse karakterene henne. En gleder seg ikke til å jobbe med de , hvorfor er en i den jobben en har da ? Godt spørsmål , garantert mange grunner til det , jeg opplever dette som demotiverende og jobbe med slike kollegaer, har allerede følt på at dette ønsker ikke jeg å være en del av alt for lenge, en ukultur kan en ikke klare å få bukt med, men dårlige mønster til folk får en heller ikke bort om de ikke selv ønsker og forandre seg.  Problemet er at personen bak problemet må justere seg , men de må selv også innse at de har en dårlig måte å være på. En god ting er å se seg selv aller først på feiler og mangler, også begynne her først, dette burde være noe alle ble tvunget til å gjøre, tørr å være ærlig mot seg selv, faktisk i dag var jeg jævlig mot ho , han og de også , hvorfor gjør jeg dette ? Er det fordi jeg absolutt må heve meg over de som jeg tråkker på ?

 

Ofte er det slik at de som ikke klarer og la andre mennesker være de må trøkk de ned for å selv ha en god selvfølelse , de sliter noe grønn jævlig selv dessverre, men de ødelegger så mye for mange flere . Hadde de tatt grep med seg selv , fått bedre selvtillit , selvfølelse , mestringsfølelsen og også skjønt at de må begynne hos seg selv først , så hadde de taklet dagene sine mye bedre. Pluss så hadde de blitt en god ressurs på jobb i motsetning til nå da de trenerer for oss andre så bygger de ned , river ned en grunnmur som hele tiden må bygges opp. Når vi ser det på en slik måte kan vi også begynne og tenke over, hvorfor er det ikke mer rekrutering her ? Hvorfor er det ingen som ønsker å jobb her ? Hvorfor er det så mye gjennomtrekk av folk som begynner og slutter ?

Dette er viktige faktorer en bør gå igjennom når en ser at en ikke får folk til å takke ja til jobber , eller folk sier opp jobben , vikarer ikke ønsker å jobbe mer .

 

Tusen takk for at du leser bloggen min , veldig takknemlig !

 

 

MVH

 

Elin – Weronika Skarstad.

 

 

 

 

 

 

0 kommentarer

Siste innlegg