ET LEVD LIV UTEN FORANDRING , ER ET LIV UTEN MENING !

 

Hei !

 

Takk for hyggelige tilbakemeldinger  på bloggen min , utrolig kult.

 

 

Har enda den gode energien i kroppen , etter at jeg har vært på Kraft konferansen i går , godt å se at denne gode energien sitter så godt i kroppen min. Jeg har fått gjort litt mer , grunnarbeid på bokprosjektet mitt, ved å prate med mennesker som kjente min mamma. Det å skrive denne boken om henne , er også en måte for å hylle henne , vise hva et levd liv har  måttet tåle. Jeg har fått erfare at ting ikke kommer av seg selv. Jeg har også lært opp igjennom livet mitt at skal  jeg fikse noe og ha det godt så må jeg også gjøre jobben min selv. Det som kommer lettvint til oss drar like hurtig. Da er det best at vi jobber målrettet og har hjerte med oss i prosessen.

 

Hyggelig å vie tiden min på mennesker som en snakker så godt med, hadde nettopp en lang og hyggelig samtale med en slektning av meg i fra Saltstraumen, Utrolig koselig, har ikke snakket med henne siden jeg var i ungdommen så ja begynner å bli en del år siden sist. Det som e så kult , er at samtalen var så levende , akkurat slik jeg husket henne. Hun kjente min mamma veldig godt, jeg informerte henne at jeg holdte på å skrive en bok om mamma sitt liv , det er en prosess som vekker opp følelser i oss , at vi våger og tørr å være  oss selv. For meg har det vært veldig viktig å tørr å være meg , å gå for mine drømmer . Vi kan ikke stenge våre følelser inni oss selv , fordi vi blir jaget av den indre uroen i oss selv, vi får det heller aldri bra i det vi foretar oss. Hvordan vi har det speiler seg i hvordan vi har det inne i oss selv, derfor er det så viktig at vi våger, tørr og samtidig jobber med de følelsene som har satt spor i livet vårt. Jeg har måttet jobbe med mange følelser opp igjennom årene , jeg har faktisk lært mye og har tatt det til mye god lærdom. Et levd liv uten forandring er et liv uten mening , vi erfarer ingen ting om livet går på skinner, vi har det kun komfortabelt , å ikke møter motstand. Det skal heller ikke være så lett og motta alt , vi må lære oss til å jobbe målrettet og stå på . Gi ting tid ,fordi når vi gir ting tid så  gir vi også muligheten en større sjanse for at vi lykkes . Derfor må en ikke alltid forhaste seg , men se på muligheten og ta ting som de kommer.

 

Dagen er mystisk i dag, godt å ha variasjon i dagen liker det så godt høre på fuglene , jeg bor så landlig og godt , har det så bra i livet mitt. En skal være takknemlig for det en har , å vil påstå at jeg er takknemlig  slik en bør være.

 

Ofte må vi mennesker oppleve tragiske ting , for at vi klarer og vise raushet og takknemlighet for andre mennesker. Ved å erkjenne for seg selv , at ved at jeg er rausere ikke dum , men rausere mot andre så får vi mer igjen. Vi skal selvfølgelig ikke være dum snille og gjøre alt for andre, da blir vi klassifisert som at vi blir brukt og vi får heller ingen glede av å hjelpe andre heller. Derfor må vi også tørr og si i fra , slik at vi vet hva som er greit og ikke greit.

 

Jeg skal lage meg en plan som jeg skal jobbe mot, for å klare å nå alle mine mål . Begynner og bli ganske mange ting jeg ønsker å få gjennomført , å det er vell og bra og ha mål og mening med det vi gjør. Jeg har sett nå på hvordan andre har lykkes og i går på konferansen så sugde jeg til meg masse erfaring, av gode råd. Det å lytte til mennesker som har en stemme som er så behagelig, som igjen har turt og vært seg selv og samtidig ønsker at akkurat du skal lykkes, de er så gode at jeg vet de mener det de sier. Disse karakterene skulle ha vært klonet, vi skulle ha kunnet kopiert de . Vi trenger mer et samfunn som inkluderer i stede for å ha et samfunn der mennesker er mer opptatt i at naboen eller andre skal mislykkes. Gi no heller positiv omtale om andre enn negativ omtale. Ved å rose andre sine prosjekter og mål ,bidrar også at andre våger og tørr å sette sine planer ut i livet.

 

Jeg vet at jeg er nok mer uredd for å si det jeg vil men , jeg er ikke mindre sårbar av den grunn . Jeg kan også bli såret av at akkurat du ikke har trua på meg eller prater min drøm ned. Vi er jo voksne mennesker , men vi må huske at det er lov å bruke hodet på toppen av kroppen til noe så smart som å tenke før vi snakker. For å løfte andre og en selv opp , har jeg erfart at ved at jeg lytter og ser på hva de ønsker å formidle til meg , så lærer jeg mer av å lytte enn ved at jeg ikke gir de den tiden som dem trenger. For at de skal kunne formidle et godt buskap til meg.

 

Tusen takk for at du leser bloggen min !

 

MVH

Elin – Weronika Skarstad.

 

 

2 kommentarer

Siste innlegg