Søndags refleksjon mellom bookinger i Gruben Massasje , digge lo digge lei alle tittar på meg

Hei !

 

Hva er det som driver oss mennesker som gjør at vi kun ser oss selv ? Hva er det som gjør at enkelte klikker vi ikke sammen med, vet jo så godt at kjemi er noe som ikke bare er et fag , det er også det som limer oss sammen du og jeg , har vi ingen kjemi har vi heller ingen fremtid med, hverandre eller vi har heller ingen karriere sammen , litt merkelig at noen ikke klarer å jekk seg ned noen hakk. Dette synes så utrolig godt i samfunnet i dag, på mange arbeids plasser, jeg vet jeg er en djevel å observere hvordan andre oppfører seg , jeg vet at jeg har et skarpt blikk for ting også måter andre er på. Det som er viktig er også nettopp å lære seg det å underkaste seg , fordi en kan ikke være så kjepp høy , det funker en stund men ikke lenge . Når du faller ned etter å ha klart å trekke til deg folk som tror på det falske smilet ditt , det falske måten en er på , kun for å bare smiske seg opp å frem så faller en til slutt . Det å være ekte er også så klart det absolutt det aller beste. 

Det å skape en karriere for meg selv , ser jeg på som noe jeg kommer til å lykkes med , jeg vet absolutt hvordan jeg vil ha ting . Det jeg ønsker å realisere er under produksjon , jeg digger å skape også lage mat, så bare det å prøve seg frem er noe en må gjøre en stund. For å se hva som kan funke .

Da jeg å mine poder var i USA så så jeg der på mulige bedrifter der som jeg kunne eventuelt kopiere , fordi det kunne fungere meget bra her også, fungerer det der så fungerer det nettopp her også, bare det at jeg å de jeg har rundt meg har trua på konseptet. 

Det jeg registrerer nå er at jeg er mer moden for å vil lykkes , jeg ønsker mer det å være min egen herre , det å jobbe for andre er greit å ikke mer en det. 

Det betyr også at en vil lenger frem også vil en også lykkes . Det som alltid er når det er mange sjefer så er det også nettopp mange SMÅ sjefer som vil sjefe det blir alt for mye , en kan ikke vingle med en bedrift , en må heller være mer tydelig også lære alle opp slik at en og alle gjør nettopp lik jobb. Da ser en nettopp at en tjener mer på effektiv ved at en lærer opp alle som skal bli gode på den jobben som skal gjøres.

God opplæring er også halve jobben , ingen leder eller sjef kan klandre en ansatt om de ikke har opplært deres ansatte godt nok , en tanke vekker for mange som er sjef der ute, er lett å klandre en ansatt , selv om det er den ansatte sin egen innsats som også gjelder så må det som skal lages av ulike ting , være en resept på, en må vite eksakt hva som er innholdet også hvor mye det skal være av det. Selv om det kan virke så lett for andre , så er dette nettopp meget viktig at alle føler seg inkludert i en jobb. Føler en seg ikke inkludert også ikke får tilstrekkelig opplæring , så vil bedriften også til en stadig het få frafall av ansatte . Er det slik at en bedrift sier hele tiden jeg har bare skole elever som jobber å avslutter jobben pga av at de er lei eller skal gå mer studie så har bedriften er stort problem , fordi det å ha varabelt personal i ulike aldre er mer rett også balanserer dette bedriften også bedre , bedriften er mer tjent med dette også personalet er også tjent med at det variert alder på personalet , viktig med balanse . 

Det å lede en bedrift er noe jeg elsker å jobbe mot, jeg har sett opp igjennom årene jeg har jobbet i ulike jobber hva som fungerer bra, også hva som fungerer mindre bra. Det å bygge opp mer av det en selv vi , er nettopp det å opprettholde min egen drøm , den skal ikke drepes den skal opprettholdes i livet helt frem til den blir en realitet. Det å ha foretningsplanen allerede klar, vet hva jeg vil ha i den , så er drømmen ikke langt unna . I fjor da jeg startet opp Gruben Massasje så hadde jeg egentlig ikke råd til å starte  opp den bedriften heller, men hadde heller ikke råd til å la være , så ja ser hva jeg har klart til nå å realisere under prosessen , så ja vil du noe sterkt nok aldri vike helt for drømmen din , la alltid målet for drømmen være friskt også gled deg på reisen . Ser det nå da jeg har fått produsert masse bakverk her hjemme, elsker å skape mat, bake også lage noe jeg aldri har gjort før. Det å skape god mat, er noe jeg alltid har hatt i meg, som jeg liker å gjøre. Det å bring dette videre til sine barn , er noe jeg ser frem i mot. 

Ha en fin Søndag – 

 

0 kommentarer

Siste innlegg