Hvorfor godtar ikke vi ulikheter bedre? Hva gjør at du er bedre enn meg ? Eller andre ?

Hei ❤

Tusen hjertelig takk for hyggelig tilbakemelding på blogg innlegget mitt.

Utrolig hyggelig å få tilbakemelding på det en gjør.

Mange mener at en ikke klarer å forandre seg , til det bedre. En klarer selvfølgelig ikke det , om en ikke er klar over hvordan en oppfører seg.
Er det noen som en ønsker å hjelpe , ta heller kontakt med personen.  Slik at en kan si ifra til personen på en god måte.
Enkelte mennesker de ser ikke sine egne feil, de ser kun feil på andre.
Ved at en tenker over hvordan en selv er og er mere bevist på vår være måte så blir vi også mere skjerpet. Da har vi også et bedre syn å ser våre egene feil bedre enn når fokuset kun er rettet mot andre.

Jeg opplever ofte at jeg kan komme opp i situasjoner som krever at jeg null stiller meg.
Hvorfor? Jo enkelt forklart, jeg må gå inn i meg selv, tørr å være ærlig på hvordan jeg er som person.

Når jeg opplever at mennesker kan være krevende mot meg. Tenker jeg over hvordan jeg er , enkelte kan tru at en er redd for konfrontasjon mot mennesker.  Det er ikke det , det handler om.  Jeg velger alltid mine kriger.  Må jeg si ifra så gjør jeg selvfølgelig det.
Opplever at når en gir mindre energi til det negative, så har jeg også en bedre flyt.  Å problemet blir bedre.

Når en ønsker å forandre andre mennesker, så ligger det største problemet på en selv. Hvorfor vil du garantert si. Jeg skal svare deg, på dette for når vi mennesker skal forandre andre til å bli en bedre utgave av seg selv.  Så godtar vi ikke personens karakter og hvordan de er. Da ligger problemet på den som ønsker å forandre. De feilene du ser hos andre , de er ofte de mangler og feil ved deg selv. Hvis en ikke tåler at andre har ulikheter enn oss selv, ikke har det samme synet på livet og andre ting  . Personen selv må få bestemme over sitt eget liv. 

En som blir tvunget til å bli forandret, lever ikke sitt eget liv . Følger ikke sin egen drøm . Alt blir feil da vi som står på utsiden velger å styre andre mennesker i vår egen retning . Uten at den som blir styrt egentlig ønsker dette selv.

Dette bør vi tenke godt over, om vi er på jobb eller i det private.
Fordi ved at en gjør en negativ handling ovenfor et menneske. Der vi ikke tenke godt over hvordan våre ord og handlinger kan både påvirke og hva det gjør mot et annet menneske.

Våg å være deg selv , tillat at andre mennesker er ulik deg selv. Se det positive ved at vi ikke er like , lær av andre og ikke minst senke sine forventninger og krav til dine omgivelsene og deg selv. 

Ved å ta enkle grep i hverdag så bidrar en til bedre livskvalitet og samtidig øker vi mestringsfølelsen til en selv og andre.

Tusen takk for at du leser bloggen min ❤

MVH
Elin Weronika Skarstad.

0 kommentarer

Siste innlegg