Refleksjon – På en fredags formiddag !

Hei du !

 

Tenk fredag igjen , godt å kjenn at helgen er her igjen .

Det at vi enda har det så mildt er så godt , selv om det regner litt så gjør det ikke noe , bare det at vi slipper all snøen i nedbør er så flott på alle måter. Ukene de går unna , helgen som står for tur er mye som skal skje i løpet av helgen , ungdommen skal jobbe , jeg like så så den blir meget variert. Det at de er flinke til å jobbe er viktig for fremover, bare det at de klarer å stå på så mye som de gjør er så fint å se , synes oppriktig de er flinke .

Registrerer  at mange de allerede har kommet godt i gang med juleforberedelsene , jeg har ikke fått gjort så mye men , har laget en runde med sursild , noe jeg er meget glad i , det å skape det hjemme laget , er det som lager den lune harmonien her hjemme . Vi er ofte slik at vi haster av sted for å få kjøpt inn julegaver ol i år har jeg bestemt meg for å lage en del gaver hjemme laget mat er noe som alltid er gøy å gi bort , bare det å skape det til de du er glad i viser mer omtanke en å ha stresset deg i hjerl for å finne en stygg duk eller noe annet vræl som en på død å liv må kjøpe for at en kan si med hånden på hjerte at jeg er ferdig med julegavene i år. Gleder meg til å bake opp mer gjærbakst som en kan glede andre også seg selv , huset dufter så godt etter at en har fått baket litt . Det å planlegge litt med hva en skal ha til jul er ikke så lett hele tiden , en vil gjerne ha masse, men skal ordne det vi spiser også ungene er glad i , julen er tross alt for ungene , de som faktisk enda har store forventninger selv om de er blitt så store , så har de mye som de vil skal være i orden før de kaller det jul. 

I år har jeg kuttet ut mange som jeg ikke skal gi en gave til i år, det å gi er en ting men jeg er heller bevisst på hvem jeg gir til å at jeg gir til de jeg har kontakt med . De jeg ikke har noe med å gjøre , de gir jeg heller ingen gaver, selv om en hele tiden gjorde det før , merker at en ikke lenger har den kontakten med flere som en før hadde, så da blir det helt enkelt å kutte. 

Det å gi tiden min til andre ser jeg på som mer viktig enn å kjøpe masse gaver å gi bort, det gir mer til den personen som jeg viser omsorg for .

Vi er ofte snar med å haste av sted , merker godt at mange ikke har en gang tid å være en stund da de melder sin egen ankomst , synes det er merkelig at folk ikke klarer å sett seg ned å pust med magen å ladde opp litt. Det å vise andre respekt når en selv inviterer seg på besøk er noe jeg alltid har undret på. Synes mange bør gå i seg selv å reflektere over hvordan er jeg ? Hvordan oppfører jeg meg ? Da en er mer bevisst på det , så ser en også hva andre ser om deg selv . Det å ikke kle av seg jakken når en er på besøk viser med en gang at en har det travelt , ofte kan en lure på har jeg det for kaldt her inne , åh du kan jo få et pledd …  men det indikerer faktisk jeg har det travelt , men det er ok i blandt men ikke kvar gang. 

Tiden vi lever i nå er mer hektisk for mange , merker jeg men det er også mye vi ikke trenger å gjøre som tar vår tid , det å planlegge litt mer så får vi faktisk til det vi også vil gjøre mer av.

Jeg ser bare for meg selv , nå jobber jeg mer en mange gjør men selv jeg klarer å vike plass for andre i mitt liv , men merker hele tiden at det er vanskelig å klare å få det til ,  mange av mine venner er mye opptatt å en får mest nei når en spør om ulike ting , det resulterer faktisk at jeg ikke lenger ork å spør om ulike ting fordi de er dessverre for vanskelig å få med seg på ting så har gitt opp.

Det å vokse i fra mennesker er vel det som skjer da mange hele tiden sier nei , det passer ikke alltid for meg heller men ,   jeg selv jeg har mye å gjøre men vil så gjerne finne en dag om noen ring meg eller sender meg en melding om vi skal dra ut en tur eller ol. men det er bare å fokusere på de som sier ja å de en har det ok med .

Det å vokse i fra mennesker er slik som skjer med oss alle , vi havner på ulike nivåer det er ikke de som var barndomsvenninner som alltid følger oss opp i voksen verden ,merker det godt selv at mange av de jeg hang med før i tiden de er bare bekjente nå i dag. Det er slik det er , ikke fordi de ikke er fine mennesker , men vi har ikke den relasjonen mellom hverandre som før , det er helt naturlig fordi vi vokser på ulike måter , har ulike interesser også utvikler vi oss på forskjellige måter . Helt naturlig det .

Helgen kommer til å bli magisk , jeg skal jobbe med mitt eget ,  også på No 3 det blir godt å få svinget seg litt der det å jobbe formiddags skift godt å få dagen med seg , ungdommen skal også jobbe litt i helgen så helgen den kommer til å gå på raske ben gjør den . 

Det å planlegge så mye er i grunn bare tøv det blir som oftest ikke noe av alt en planlegger , men det å ha noe som en har som et gulrot ønske lenger frem det er viktig . Det å reise litt bort , ha noe å se frem i mot , er viktig har planlagt å vise mine barn en flott plass på et gammelt hotell her i Nord Norge vi trenger ikke å reise så langt for å hygge oss litt , det å reise bort litt å se andre omgivelser er viktig for oss alle . Sist jeg var på en hotell overnattning så sa jeg , at dette skal jeg gjøre oftere , en skal nyte livet å leve ,det å ha noe å se frem i mot er noe som er viktig for oss , da klarer vi alle å jobbe mer målrettet å glede oss på det som skjer i hverdagen vår.

 

Skap deg en fin dag – God helg 

 

 

 

1 kommentar

Siste innlegg