Refleksjon – Grunnmuren må stemme !

Hei dere !

 

Dagen i går ble vellykket , ett års dagen i Gruben Massasje gikk sin gang , hadde kunder i går også , som jeg hadde for ett år siden , da jeg hadde oppstart. Kjente i går på den følelsen å den forventningen jeg hadde til å få nye kunder til meg , å det å skape noe som kan bli til noe bra, jeg viste ikke da hvor jeg i dag kom til å være , hvor mye kunder jeg kom til å få , å hvordan jeg kom til å bli mottatt i samfunnet av mennesker som ofte har forventninger også ikke vil prøve noen andre enn de som de alltid har brukt før . Det er litt å kaste seg ut i et farvann som en ikke vet hvordan det blir , det å ikke vite er noe en aldri helt gjør før en har gjort et forsøk på å seire. Før seieren er der så er det masse blod slit , mye jobb , masse frustrasjon , mye glede også også veldig artig . Det å se at bedriften hele tiden vokser , hele tiden kommer gamle kunder igjen , det er en sann glede å oppleve denne reisen som jeg har hatt i ett år, det å utvikle meg mer , det å se nye metoder for å hjelpe også lese kunden rett er også noe jeg er blitt mye flinkere til under dette året . 

Det er slik at vi lærer under veis i alt vi foretar oss , merker godt når jeg får nye kunder også forteller de meg hvor de fikk høre om meg , så er det via andre som er så fornøyd med meg . Det er så genialt at jungel telegrafen klarer å jobbe så godt for meg . 

Møtte en jeg kjenner som er like gammel som jeg , ikke alltid vi møter på hverandre nå i disse digitale tider. Der facebook også instagram er de arenaer vi bruker mest også snap , det å prate med folk live er gøy , det gir mer mening en å bare sitte bakom tastaturet å diktere . Det viser oss alle at skal vi kom oss frem i uansett hva vi gjør , så er gode sosiale antenner meget viktig i dagens samfunn. Det å jobbe i det private uten om mitt eget , er godt det også . Fordi det gjør at en møter nye potensielle nye kunder , i går møtte jeg 2 som ville ha telefon nr mitt, det blir fort til 4 også det dobler seg raskt til 8 , osv  det er slik vi er vi må like noe først før vi gir tilslag , vi må også like de vi møter for å skape en god relasjon . Det handler om kommunikasjon mellom oss mennesker , fungerer den ikke så sliter vi med å rekruttere nye kunder, til oss uansett hva vi gjør . 

Stemmer ikke grunnmuren , om det er  på et hus , en bedrift så raser den ned etterkvart . Vi kan alltid referere til Grunnmuren i bedriften , er den trygt så tåler den alt . 

Det en hele tiden må jobbe mot , så er det å skape en stø mur som støtter oss hele tiden i det vi jobber i mot , det å være vennlig mot kunder også se at kundene de kommer igjen etter at de har vært borte en stund er så artig . Det er ikke alle som trenger en behandling hele tiden , jeg har fått mange faste kunder som kommer fast nå til meg det er så artig at de booker fast tid fremover , da er jeg allerede kommet langt da jeg har fornøyde kunder som booker tid, bare det å utvikle seg hele tiden , så merker jo også kundene i seg selv at jeg har økt min utholdenhet , fordi det er tøft å massere mange kunder i løpet av en dag, men jeg styrker meg også blir jeg bare flinkere . Det å se at jeg klarer å hjelpe så mange er noe jeg synes er så artig , det gir meg det kicket som jeg trenger for å stå på mer.

Servitør yrket også massør yrke er begge yrker som er tøffe på kvar sin måte, det å ha valgt bare utfordrende jobber er noe som gjør at jeg alltid har likt å knekke koder, jeg har alltid likt å jobbe med mennesker også bare det å været medmenneske  å se andre utenom fasade , se mennesket som det den er , det å lytte til andre , å ikke være fordømmende er viktig . Det er alltid noe godt i oss alle selv de som gjør urett så gjør de også noe som er bra, selv om vi ikke alltid ser det men det er der i alle fall.

Mange undrer seg over at en klarer å stå på , slik en gjør det er nødvendig for at jeg å mine barn skal klare oss , jeg er ikke en karakter som får støtte i hytt å pine ikke er jeg en som grafser til meg masse bidrag som mange alene mødre gjør , det å ikke gjøre meg avhengig av faste midler som kommer kvar mnd så er det godt å vite at de pengene som jeg jobber for er ærlig fortjent . Det har alltid betydd mer for meg å tjene mine penger selv enn å få av andre, det å lage en falsk fasade har heller aldri lagt for meg, jeg er den karakteren jeg er , så er det også det du ser utad det som jeg representerer , jeg er vokst opp i en møberlert hjem , der jeg lærte at det jeg skal ha må jeg også jobbe for , genialt å lære dette i fra grunnen av. Pappa hadde alt, båt , hytte , hytte på fjellet , campingvogn , mange biler , hadde flere traktorer og masse utstyr , dette fortalte meg tidelig skal du oppnå noe så må du også jobbe for pengene dine selv , mamma lærte meg en lekse , de pengene som kommer raskt til deg , de drar med raske ben også , så aldri misunne andre for deres kortvarig lykke , skap hele tiden din egen ekte lykke. Takknemlig for mine foreldre lærte meg nettopp det, de lærte meg hva grunnmuren er , hva jeg må gjøre for å nå litt lenger en jeg vil , du får det til men en må hele tiden tro på de prosjekter som en setter for seg. 

Hadde mamma levd i dag, vet jeg at kun hadde vært en fast kunde til meg i Gruben Massasje , hun får være i ånden å følge med meg, å det tror jeg nettopp at hun gjør , er å svirrer rundt meg å hjelper meg da hun ser jeg er på tynn is , hvisker meg i øret å formidler et budskap som hun forbrilsk vil at jeg skal høre etter , en hysterisk engasjert mamma , slik var mamma en levende mamma som ville at jeg skulle lære ved at jeg gjør ting , det er også det som er livet . 

Mamma og pappa de var som hånd i hanske de lærte meg livet , de lærte meg veien frem , de fikk meg modig , de lærte meg å se fremover også gi ting tid, da en mister en forelder , så blir en også brått mer voksen , det skjedde med meg , jeg ville ha mamma der enda , nå alt en ønsker å vise henne men til dere som er så heldig å ha deres mamma i livet , bry dere om henne , det er for sent å bry seg da de er døde ….

 

Skap dere en fin dag , snart helg igjen dere  – 

 

 

 

0 kommentarer

Siste innlegg