Med årene så lærer vi – Selv om situasjonen er like sterke!

Hei !

 

En rolig lørdags morgen å stå opp til , litt godt at det er stille å rolig å en kan nyte stunden litt for seg selv . Det at en liker godt å trekke seg mer tilbake , er vel sikkert for at en er så mye i den jobben som at jeg stikker meg mer ut en andre, det å være synlig er ikke alltid vi vil være det selv om vi stikker oss frem i mengden mye.

Dagen er så fin , sol mildt også ikke minst grønt ute enda . Noe jeg setter sykt pris på , snøen må bare lave ned på fjellet det bekymrer meg ikke i det hele tatt. Men her i lavlandet så må vi slippe , vi har det så kjekt nå , kan slippe all snø måkking enn så lenge selv om vi vinteren den kommer så klart. 

Før den tid så skal vi nyte å ha grønn vinter helt klart, dagen er så fin å starte med da en ser sola skinne så fint , dette gir både kroppen også sinnet vårt mye igjen vi trenger å ha gode dager der vi kan nyte dagen med flotte bilder idet fjerne , som indikerer at vi her Nord har det rett så fint å magisk på alle måter. Det å bo her nord i polarsirkelbyen er bare fint, byen vår den blir bare bedre å bedre , føler nesten som jeg er i Oslo nå i grunn fordi vi har utbygging hele tiden , det er en ny under utvikling så mye kan skje utover å mange nye aktører våger å stase på å bygge opp bedrifter , bygge leiligheter for salg , vi har fått mange nye men flere er under utvikling. Det å se byen jeg har vokst opp i , vokser slik er gøy det å se at mange våger å bygge ut bedrifter også starte på noe nytt er også flott . Det inspirerer mange til å våge , spesielt de som har en grunder i magen . Det å våge er også en prestisje , en seier , en drøm som går i oppfyllelse til slutt kanskje har vi gått med drømmen i hele vårt liv så lenge vi kan minnes ? Bare det å ikke våge å gå for den , er trist fordi det er så alt for mange som dreper våre drømmer fordi de er bedre vitere , de tror de kan absolutt alt selv …eller er det helst fordi de ikke selv våger å er så redd for å gjøre en feil at de ikke vil at andre skal satse ?

Ved å jobbe tro på en plass hele arbeids livet er ingen prestisje i seg selv , om det ikke er ditt eget livsverk som du har realisert . Det å tvi holde på den posisjonen som en har ved en jobb , som en ikke eier men kun jobber i så er det også nyttig for oss å tilegne oss mer erfaringer under veis. Du veit sikkert at hele livet vårt så lærer vi , hele livet vårt så trenger vi nye innputt , vi kan ikke stagnere ved å være hele tiden stå på stede hvil vi er nødt til å se oss litt rundt å gjøre noe annet , en å bare gå i det samme. Du stagnerer ved å gå i det samme hele tiden ,  du lærer ikke mer ved å jobbe i det samme ,  du må hele tiden være under utvikling for å lære mer også tilegne deg mer kunnskap. Det er slik at ved å jobb under samme jobben , gjøre det samme dag ut dag inn, så går alt til slutt på autopilot, du gjør ingen ting ved å tenke , du bare gjør det dette er skummelt fordi du er ikke med i jobben du foretar deg , tenk deg at du jobber på sykehus også skal du jobbe slik ? ikke bra i det hele tatt, om nye prosedyrer er kommet i forhold til medikamenter så må en hele tiden bryte mønster også ikke gjøre alt likt kvar gang dette for å trene hjernen på å være våken . Det å jobbe på autopilot så lærer vi absolutt ingen ting , vi gjør kun ting slik vi husker det, å følger ikke med om det er nødvendig å gjøre prosedyren på en annen måte. Dette er like viktig i alle jobber , at vi følger med , er mer årvåken fordi ved at vi ikke bare gjør ting ubevisst så stagnerer vi selv om vi føler vi jobber mye men vi bruker ikke hjernen vår ved å lære oss nye ting , vi bruker ikke hjernen heller riktig fordi vi bare går eller gjør alt på autopilot , prøv å fokuser da du kjører , bryt mønster ikke kjøre den samme faste ruta , da må du tenke mer en om du alltid kjører den faste ruta de . Dette er likt i alt vi foretar oss så er viktig for oss selv at vi lærer nye stepp i livet å utvider oss litt slik at livet blir mer innholdsrik enn bare å gå for Brunost også grovbrødskive . Du ser den ? kjedelig om en hele livet gjør det samme , lever et liv uten innhold , mange som bør våkne opp litt mer , leve litt mer også gjøre mer annet en det de gjør hele tiden . Det å ligge på dødsleie å vite alt du burde ha gjort , mamma da hun lå på dødsleie så sa hun til meg du kjære dattra mi , jeg hadde ønsket at jeg hadde fått spist kreps , jeg hadde ønsket at jeg hadde levd mer .. Husker jeg satt ved sengkanten hennes hun var så tynn som en spurv da , smilte så pent til meg .. forventningsfullt hva kommer min kjære datter med til meg , klarer hun å innfri mitt ønske ?Før jeg hadde fått tenkt ut litt så sa hun til meg , ikke brukt tid på å finne denne maten til meg nå…. alt jeg har spist så langt smaker ikke slik jeg husket det skulle , så husk selv å spis masse god mat , lev livet ditt sterk ikke utsett livet livet er her å nu. Jeg kommer ikke til å klare å spise den men det må du huske på å gjøre før du dør… Det å leve livet ditt med mening , det å huske å være for alle er viktig , det å leve stekt gir også livet mening , Det å gi av vår tid er også noe som gir en større  Sterke ord å reflektere på en lørdags formiddag , så mamma i sengen det gode blikket , det gode gliset den spente stemningen på hvor lenge får jeg beholde deg , sitter enda dypt inni meg , selv om det er 5 år siden snart  sia du døde , så lever denne situasjonen enda , godt at vi har mange rike minner du og jeg . Evig takknemlig for alt jeg fikk lære i fra deg mamma, minnene rundt deg lever stadig, ofte så føler jeg du er her å puster oss i nakken , du ville være lengre sammen med oss, sa til meg før du døde at du kom til å passe på oss , det tror jeg også du nettopp gjør .

Ha en fin lørdag . 

 

2 kommentarer

Siste innlegg