Yes – helgen når oss igjen –

Hei du !

 

Dagen har vært aldeles topp, på alle måter det å jobbe med ting som ikke synes i mitt eget men som er sinnsykt viktig , det å få innbetalt moms ol. Det å gjøre alt slikt enda alene uten at en har regnskap fører er litt ok, fordi det skjerper meg til å huske på å fikse det selv til rett tid. Det svir så inn i fan sier de om en blir for sen til å melde inn ol… Så ja det å ha orden i sysakerne sine er meget viktig. 

Enn så lenge så er jeg bare meg i bedriften , hadde så klart vært digg å kunnet utvide bedriften men enn så lenge så klarer jeg meg utmerket godt alene men leker litt med tanken på å utvide , men ulike tilbehør av tilvalg av hva vi kan tilby kundene , da er en jo også innen for å utvide så vi er flere som kan gjøre de ulike prosessene . Det å utvikle å være så kreativ med tanken som jeg er kan for mange andre virke som hode bry , det å leke med hva en kan gjøre å ikke gjøre så er det lett å drømme seg bort i den verden at det lar seg realisere .

Jeg var i servitør jobben min på No 3 i dag, møtte gamle gode kunder fra da jeg jobbet ved meyergården , alltid hyggelig å møte på koselige folk som en alltid har pratet mye med, det å fortelle litt om hva jeg har styra på med siden jeg sluttet på meyergården er litt artig. Det å høre på erfarne Grundere er også gøy , de vet hva det å stå på å jobbe målrettet er, fikk tommelen opp i fra de begge om at jeg måtte bare stå på videre , gøy å få den tilbake meldingen i fra de, det varmer et hjerte som hele tiden er på vei til en jobb.

En må hele tiden være på farten , det å levere ut varer , eller dra på en jobb eller vente på kunder er noe som er blitt min hverdag, jeg gleder meg oppriktig til alt jeg skal gjøre heretter , bare det å utvikle meg mer på andre arenaer er noe jeg også ser frem i mot. 

 

 

Bare det å planlegge forskjellig bedrifter som jeg kan starte opp til neste år , så har jeg mye å se frem i mot , bare det å planlegg ting som kan hjelpe meg til å øke både inntekter også slippe helt fri  i fra helse sektoren . Håper at jeg klarer det allerede i år, jeg er helt mett av  den bransjen ….

 

Bare det å balansere min hverdag med å være i servitør jobben , så får jeg mye annet innputt  en å bare sitte hjemme å fantasere eller kjede meg .. Det bidrar til at en blir mer effektiv om jeg har mer jobb, enn om jeg har lite jobb. En blir lett inaktiv om en har lite å gjøre, fordi da utsetter vi det vi hadde planlagt å gjøre. 

 

Vi  nærmer oss jul med stormskritt denne julen har jeg bestemt meg for at jeg skal produsere masse god mat, noe jeg skal selge også noe skal jeg gi bort , det å produsere for salg er også noe jeg synes er oppriktig gøy . Det å først produsere for egen smak først så ser en fort om det blir bra . Vi er snar med å synes at vi ikke gjør ting godt nok ikke sant ? Vi er snar med å prate oss selv også andre ned om de starter opp med noe som vi ikke ser for oss er realisering bart ? Hvorfor er det slik at vi alltid skal sette spørsmåls tegn mot det andre ønsker å prøve ut ? Er det ikke heller fint om en sier lykke til i stede for å komme med kritikk ?

Jeg vet at jeg kan aldri si til noen i hvert fall meget få mennesker hva jeg ønsker å realisere ,  jeg orker det rett å slett ikke , fordi det er så mye spørsmål hvorfor det , hvorfor skal du gjøre det ? Kritiske spørsmål de orker jeg ikke å ta praten med , fordi det handler om å satse på noe jeg ser det er behov for , så får det stå for min regning om jeg lykkes eller ikke . 

Håper flere kan være mer raus mot andre da de ønsker å starte opp med de prosjekter som de ser for seg, selv om jeg å du kan se det som et problem det andre ønsker å starte opp så behøver det ikke å være et problem for de som skal realisere det , det er viktig å tenke over fordi vi må ikke drepe andre sin ide før de har fått realisert den .

De store aktørene har startet opp større bedrifter en mange her i Rana hr våget å satse , jeg ser i mitt tilfelle der jeg snart nå har 1 års dag , har liksom bare nedtelling nå til å kunne feire at bedriften har gått godt i det første året , selv om en kunne ha ønsket mer kunder men jeg er takknemlig . Det å ha fått inn 6 sifret beløp i sommer , så er det gøy å se at ved at jeg er tålmodig med mine prosjekter så går det seg til . Vårt fokus det avgjør også hvor vi er henne , vi tiltrekker oss det vi tenker så derfor fokuser på at du er en vinner , du lykkes så vil du også klare det du setter deg som mål . Vi må bare være flinkere til å glede oss , underveis så lykkes vi å tiltrekker de mennesker som vi er ment til å være rundt. Glede oss på opplevelser , å ikke forhaste oss med å konkludere at slik blir det om en ikke tar oss mer tid. Det å glede seg på opplevelser , møte venner også se at helgen er igjen på vei. Uka går fort en merker sort at tiden rår vi ikke hele tiden over , men en skal være takknemlig for alt en opplever sammen med venner også de en er glad i , alt har en grunn sies det , alt skjer fordi vi har modnet eller fordi vi skal lære. Det å modnes underveis er veldig godt , det å lære å glede seg på små gleder å skape de større , så tror jeg vi er med på å utgjøre en større forskjell her ute i samfunnet . Skap deg en magisk kveld !

 

 

0 kommentarer

Siste innlegg