Du vet hvem de er ….

 

Hei du ! 

En nydelig dag å våkne opp til i dag , litt små kalt å litt frost ute er bare det som fortell oss hvilken årstid vi i grunn er i … men må si en er meget takknemlig for at vi har hatt det så mildt også så flott et vær uten så mye nedbør , dette trengte vi så klart.

 

Det er torsdag i dag å helg igjen snart synes ikke det er så lenge siden sist helg men så er vi helga hakk i hærl nå … det er vel bare slik det er , det går fort unna alt. Vi opplever sikkert alle at vi vimser av sted , vi får ikke gjort alt vi har lyst til å gjøre. Jeg har allerede startet å tenke på alt jeg har lyst til å skape , lage hjemmelaget mat , til jul som jeg både skal gi bort , også det vi skal kose oss med jeg å ungdommen. Det å hente opp kjærringevnet sitt er kult også er det digg elsker det å produsere masse mat , å det å gjøre ting jeg ikke alltid helt har gjort før men , mat å skape henger i hop . Elsker vi å skape også lage mat så kan vi få til det mest utrulige. 

Gammel tanta mi Helma Holmen , hun var en dame som skapte mye : I den tiden så var det å skape å være kvinnelig Grunder ikke helt vanlig , de var ikke mange for å si det slik , men det å ha en kvinnelig Grunder i familien er for meg stort . Hun fikk til mer en mange på hennes tid fikk til å klarte . Hotell drift , cafe også hadde hun gatekjøkken som hele stor familien jobbet i , hun hadde drift i Sverige også i sin tid men det var mange år før min tid , men hele familien de beundret hennes mot hennes pågangsmot til å klare å realisere de drømmene som hun hadde . Jeg kjenner meg så godt igjen i Tante Helma , det å ha mange av de samme drømmene , den pågangsmotet , det motet der en aldri gir opp for den drømmen som en har satt som mål. Helma hun satte seg hårete mål i sin tid , samme har jeg også gjort i min tid , det å sikte langt er ikke feil . Det å begrense seg er heller en større feil enn å satse å heller se om en lykkes eller ikke.

Det å ha opplevd denne mektige gammel tanta mi , opplevd henne å fikk bli godt kjent med henne så lærte hun oss barn masse , bare det hun gjorde for oss barn viste hvilken omtanke hun hadde for oss i familien rundt. Familie for henne betydde alt, hun hjalp alle som hun kunne å mer til. Dessverre er det alltid noen som utnytter andre sine gode sider , men det er sånn i dagens samfunn også dessverre enkelte ser seg ikke mett på å gribbe til seg , men en må bare overse slike karakterer å gå videre.

Det å ha bensinstasjon også hotell jobb i familien er noe som jeg har vokst opp med , jeg har aldri vist om noe annet at min familie har jobbet mye for å komme seg til dit de er i dag. Det å kopiere det jeg likte , det jeg lærte , det jeg ser fungerer for meg i dag . Er genialt. Selv om vi kan si men det var jo på 70 og 80 tallet men ja vi kan alltid trekke det som var bra i fra den tiden til nå , fordi det er jo ikke forandret noe i grunn service er noe som er helt det samme som da å i dag . Det er også det som selger mer og mer , jeg opplever det i min egen bedrift at de kundene som jeg hele tiden får tilbake så er det pga at jeg gjør en god jobb, yter god service også at jeg gjør en jobb slik at kunden føler seg ivaretatt . Bare det å se kunden sitt behov , lytte å høre så har en allerede startet med en god kommunikasjon mellom meg å kunden . Det er så klart meget viktig at alle blir sett på den måten de selv vil .

 

Det er ingen lett jobb å være sinn egen sjef selv om det er lettere fordi en styrer skuta selv , men det å drifte en bedrift det å utvikle en bedrift er noe som er en større jobb en mange faktisk forstår , mange tror at millionene de renner inn med en gang men de vet ikke hvor mye jobb en faktisk må gjøre . Selv om jeg aldri hadde ønsket å bytte jobb også glad jeg hoppet i dette å ikke vite noe om fremtiden , jobb utsikter ol. Det er så klart en stor risiko å aldri vite dine inntekter men , jeg synes også det er en større risiko å ikke sjanse fordi hvis jeg kan konkurrere ut flere av de som er på marked i dag , å bli enda bedre enn de ? Det er så klart dit jeg jobber for å markere meg mer at jeg er den som er best av de alle , det som er gøy er også at nettopp mange kunder jeg har hatt sier at de synes jeg er mye bedre en de andre aktørene i rana området , det å få den tilbake melding viser også at jeg er så klart på rett vei.   En jeg kjenner sa til meg da vedkommende møtte meg , der kommer forretnings kvinnen ved en stemme som en hører er både sarkastisk også nedlatende . En undrer i grunn på hvorfor folk orker å oppføre seg slik ? Grunnen er ofte at de ser seg ikke mett på seg selv men de må smiske seg frem til andre , såkalt rævsleikere som gliser hele tiden …disse mennesker må vi andre dødelige styre unna det er ulv i fåreklær .

Det å fokusere på våre drømmer må vi aldri slippe taket på , de vil alltid være i oss å det vi ønsker å realisere av gode drømmer så gjør nettopp det du har sett for deg . Ikke snakke med mennesker som ikke ser noen ideer som gode , fordi de kan nettopp drepe drømmen din for å bare være negativ . Du vet hvem de er … 

 

 

Ha en nydelig dag, skap deg dagen som du vil minnes å ta frem senere. 

0 kommentarer

Siste innlegg