Når du gjør dårlig handling, sett de DU er glad i så skjønn du at du sårer

Hei 😘

Det er alltid noe som heter den som ler sist ler bæst.  Det er alltid i handlinger vi ser hvordan mennesker er , om en har gode eller dårlige hensikter.

Det å Skal hevne seg eller ta igjen blir bare dumt.  Det å heller rett fokuset på hvordan en selv er . Så har vi nok å konsentrerer oss om .

Bare å fokuserer på å ta i mot andre på en fin å reflektert måte.  Viser hva som bor i oss.

Det å se at mennesker utøver makt over for mennesker som ikke kan forsvare seg selv.  Blir bare trist, en opplever i denne verden mer arroganse enn det som er bra.

Det å misbruke sin makt, uansett hvilken stilling som en har. Så utøver du et overgrep overfor den som blir overkjørt. Makt misbruk er overgrep. Det å misbruke rollene som en har i jobben viser Også hvilke menneske som har stillingen.

Dessverre er makt misbruk i overflod i mange arbeids grupper.  Både i helse sektoren, politiet, offentlig osv.

Alle disse sektorene omhandler alle mennesker.

Der verdier som vi har iboende i oss selv kommer tydelig frem.  Da vi utøver makt misbruk.

Ser vi da tydelig hvile gode og dårlige egenskaper som kommer sterkest fram. Som vi alle har i oss.  Du Å jeg vi bestemmer hele tiden hvile egenskaper som vi velger å bruke.  Om vi velger de dårlige eller de gode.

Fokuserer vi på å hjelpe? Fokuser vi på å være arrogant overkjører osv  ?
Er vi herske syk?
Er vi for stolt?
Våge vi ikke å resonnere andeledes å sett oss selv eller noen vi er glad i? På den hendelsen vi gjør?

Fordi da får hendelsen med en gang en annen betydning.
Når du tilfører følelser i handlingene dine.

Husk alltid på hvordan er du , husk på å sett de du er glad i når du gjør dårlig valg.  Fordi da forstår du at du sårer..
Noen skjønner ikke at de har gjort noe galt før de får denne beskrivelsen.

Dessverre, en syk verden da vi må formiddle å fortell andre mennesker som så opplagt burde se at handlingen de gjør er så graverevde..
.

Dessverre så lever vi i en syk verden der vi dessverre må hele tiden følge med.

Jeg er blitt for gammel til å se på slikt, synes det oppriktig er trist å se utviklingen i mange offentlige og kommunale arbeids plasser.  Der overgrep mot vilkårlige skjer kvar dag .

Uten at det får noen konsekvenser for det misbruket.  Tenk deg at du er innlagt på sykehus, jeg jobber der å jeg har tilfeldigvis en ny pasient som har utøvet vold og maktmisbruk mot noen jeg er glad i  , Også bryr meg om.

Skal jeg bare fortsette med samme arrogante tonen? Å få pasienten så redd meg at jeg gjør at pasienten ikke føler seg trygg?

Bare for å ta godt igjen å gi pasienten en karamell? Fordi pasienten har en meget sleipe å dårlig måte å være på . Å har utøvet vold og maktmisbruk mot noen jeg er glad i.

Nei – så klart Skal jeg ikke gjøre det, men dessverre med all respekt for alle mennesker der ute.  Så må vi tål å  stikke fingeren i jorden å være realist.  Hvor lenge fungerer en slik makt misbruk?

Som helse personell skal alltid jeg utøve min plikt om jeg liker eller ikke liker pasienten.  Så skal jeg gi pasienten omsorgs full pleie.  Å vise trygghet å varme. Så pasienten føler seg ivaretatt.

Hvordan vil du føle deg om du får samme behandling som du gir meg også andre?

Dessverre er makt noe som enkelte higer etter å få , det å kom opp i den posisjonen.  Så er det ikke alltid like lett å karr seg ned på rett nivå.

En ting må du alltid huske på , alt du gjør, får du en dag igjen.  Karma gir deg den straffen som du så åpenbart fortjener.

Det jeg ønsker å formidle med dette budskapet, så er det ikke alltid de med makt.. om det er politi som leker seg  eller helse personell . Har lite tids fordriv . I enkelte tilfeller så virker det som de ikke tenke før de handler.  Det å ha tillitt til det offentlige om det er helse sektoren Eller politi.  Så må ingen av gruppene misbruke sin makt posisjon.

Om det skjer så får folket null tillit også det som skjer.  Respekten for arrogante tjeneste personer.  Blir rapporter fort løpende.

Jeg kommer til å være en som skal følge med , være djævlens advokat..ser rødt om noen gjør noe mot noen som ikke er innafor.

So true ❤👈

0 kommentarer

Siste innlegg