Stakkars dere søringer dere vet ikke hva dere går glipp av der sørpå.

Hei !

 

Deilig med dette været , vi blir verken solbrent eller beten av myggen , vi er heldig tatt i betraktning ellers rundt om kring i verden der , det ikke er frodig lenger åkeren er svidd pga av alt for høy temperatur .

Så e vi til tross for det veldig heldig , vi slipper å slit ut sommer klærne ,  vi kan nyte sommeren inne ikke sant ? Ikke synn i oss nordlendinger vi står han av , vi har vært ute før en vinter dag før .

Det jo akkurat derfor vi trives så godt her nord vi lik det jordnære , det frodige vi lik ikke at jorden tørker opp også svies av , vi lik å se grønn natur også lik vi masse vær.

Stakkars dere søringer dere vet ikke hva dere går glipp av der sør på .

 

Jentungen jobber på samme hotellet som jeg har jobbet på i mange år, så spurt hun meg , hva er det turistene i grunn kommer hit før å gløtt på ?

Ja måtte si som sant e , vi har no en forferdelig flott natur , grønt e det , frodig også har vi mang flotte grotter som rana har et særpreg av som mange andre plasser ikke helt vet hva det er . Det bør i alle fall oppleves.

Plura ,er den spesielle grotten som du kan dykke i , det er magisk sier de som har prøvd det , der dykker de sommer som vinter, om vinteren er vannet i grotten så klart at du ser bedre en å dykke der sommers tid.

Det å ta turen til Rana er ikke avveien , vi har mye flott å tilby deg som turist , bare du kommer med godt humør så skal vi veilede deg framover . Slik at din opplevelse her i Rana blir en magisk opplevelse . Vi Ranværinger er veldig avslappet vi har det  på stell fordi vi har ikke så store behov.

Det å ha mange flotte tilbud her i Rana er også fordi Rana er blitt Grunder byen nr 1 merkes godt at flere våger å stikke seg fram å starte opp en bedrift i utkanten , det er så kult at det er ikke lenger nøye om vi starter opp på Gruben , eller om det er I Utskarpen , vi trenger faktisk bare Facebook også et godt renommé  for produktet vi selger, så kommer kundene til oss.

Det å være en av mange Grundere som har våget å starte opp , så viser vi vei for andre at vi kan satse uten så store midler . Det er bare at en satser i det feltet som vi også liker å jobbe med. Det speiler seg fort hvordan kundene blir tatt i møte, om de ønsker veien tilbake .

 

 

Dette representerer så godt Grunder livet , vi må hele tiden tenk at dette får vi til , for ellers så hadde vi aldri våget denne kampen med å realisere vår drøm.

Bare det å se at så mange andre gjør nettopp det gjør meg så glad , fordi det er godt å se at flere en oss andre våger nettopp det vi tror på.

Jeg er i flere forum på nettet, det er så gøy å henge med de rette folkene som ønsker det samme som jeg , å lykkes jeg fikk til sendt en bok før å lese deg i fra en forfatter som ønsket at flere kunne lese igjennom hennes verk . Før det skal til forlaget .

Jeg gleder meg enormt til å sett meg ned å få lest igjennom det hun har skrevet, jeg tenker på meg selv vi er litt like jeg å henne , hun har skrevet alt for hånd samme som jeg også har gjort først, det å ha med seg en bok der vi kan skrive ned det vi gløder for det betyr mer en mange kan forstå . Det blir til noe da en får satt ordene i system.

 

 

Forfatter livet det kan lett forenes med alt annet jeg gjør , det er også bare det at en tar seg tid til å jobbe ting mer ut , vi er ofte redde for å få ting gjort eller at vi er redd for at produktet ikke skal blir bra nok .

Jeg følger med som sagt i Forfatter forum på nettet, forid der får jeg gode innspill også er jeg med de som snakker det samme språket som meg. Det er litt det at en føler seg lett alene da en ikke har så mange å referere til , ikke det at en ikke har nok venner å prate med , men vi alle har venner på ulike nivåer fordi vi har ikke samme interessen selv om man er gode venner . Hadde i grunn vært litt rart om vi skulle være helt like , ha de samme interessene selv om det også hadde vært meget genialt. Fordi da hadde mange situasjoner vært så lettere om en kunne ha pratet mer om det til de en henger mye sammen med.

Jeg er i den forfatningen at vi alle har mye godt i oss , om vi ønsker å bruke det , vi har alle mange skatter som bor i oss om vi kan ta i bruk om vi vil .

Det eneste som hindrer oss , er kun oss selv som gjør det fordi vi ofte prater oss ned ved at vi ikke tror det vi gjør bra ikke holder mål.

I morgen skal jeg være med på et forfatter forum på nettet, som skal gå live , yes gleder meg enormt masse fordi jeg gleder meg så til å jobbe ut karakteren til boken min, jeg og jentungen vi har allerede satt litt ord på det men i morgen så får jeg mer inspirasjon .

Vi trenger inspirasjon for å lykkes for å se muligheter også at en ikke stopper opp er så lett at en gjør det, men i min verden så har jeg så mye som skal gjøres men godt å ha satt meg målet å få boken ferdig i år.

Det å ikke helt vite om andre kommer til å like boken jeg skal skriver , er det noen forlag som kommer til å ønske å gi boken ut , jeg leste i går på forfatter forumet at det var ulike meninger om hvordan en burde gjøre det i forhold til å få gitt ut boken .

Tror også her så er våre fastlåste mønster opphengt i at vi må gi ut boken på et kjent forlag, fordi da er boken din bra, hm jeg undrer er dette helt korrekt ? Da forlagene har bestemte bøker også titler som de har bestemt på forhånd hvordan kan de da påstå at den boken de aviser ikke er bra nok skrevet ? De aviser den som oftest pga at forfatteren er ukjent også at den kategorien boken er i , det gis ikke ut bok av dette slaget , så mange de gir ut boken på eget forlag også tjener de mye mer på det selv .

 

Dette blir spennende å fundere på skal ,  skal ikke ?

 

Tusen takk for at du leser bloggen min , takknemlig .

 

Mvh

 

Elin – Weronika Skarstad.

 

 

0 kommentarer

Siste innlegg