Enten går det bra eller så går det over ….

Hei !

 

Enkelte dager de går å skinner, du vet da en ikke trenger å tenke hva en skal gjøre , en bare leverer det til rett tid alt. Det å være sammen med så masse flotte folk , være ute med varer også få gjort så masse gøy , da blir også dagen så perfekt.

En kan ofte føle at ting går i sirup , men i dag føl jeg at dagen den leverte i fra tidlig morrest til i kveld , da en er på rett nivå selv i sitt så har en også det aller best selv.

Det som også er så godt er jo at sommer været ser jo ut som det vil komme til oss , men lur på når det virkelig bryt løs ? vi her Nord vi er ikke de som klager aller mest på været vi er heller de som er mest oppfinnsom på hva vi kan gjøre i stede for å klag på det som er negativt , vi hadde kunnet ramset opp alt vi hadde sett på som var galt, men vi må bare vær glad til før at vi ser mulighetene på godt inne klima , sommeren er inne foreløpig i år.

 

Eneste som mangler er en god kjekk mann som en kunne ha flyktet inn tel , du vet når nøden er størst er det jo bare å gå å kjøpe seg blomster som ungene synes lukter mannfolk , så må jeg bare selv forestille at mannen er like rundt hjørne . Kjøpte meg 3 flotte lavendel planter som ungene syntes luktet mannfolk av , må le jeg syntes det duftet nydelig , men takk da er det bare underveis .

Vi må ha litt humor i all alvoret som er i dagene , vi er vel et samfunn som ikke er å forstå seg helt på alltid. Vi haster av sted uansett hva vi skal gjøre, mens jeg var på butikken fikk jeg en melding på jeg fikk billetter til hagefesten på meyergården  i helga , yes gledelig blir godt å gløtt på litt folk å se andre også få litt annet innputt en bare normal dagene . Takknemlig for at flotte folk kontaktet meg å ville gi meg deres billetter, godt at en har et flott nettverk helt sikkert.

 

 

 

Ved å motivere seg selv på at det jeg ser for meg , det kommer til å skje  jeg gleder meg enormt til å se ballen rulle videre ,i den retningen som er ment to be. Vi må ikke være redd for å stoppe opp å være i sitt eget en periode , til vi ser nye løsninger på noe som kommer til å bli så bra. Vi må tror på at det kommer til å skje , jeg er hellig overbevist på at vi hele tiden opplever det  vi skal oppleve , fordi det er også med på å forme oss mer som menneske. I fare for  gjenta meg selv som en  ofte kan gjøre så er gjentagelse ofte noe vi ikke alltid liker om det ikke er i rett harmoni med vårt eget motiv , fordi vi kan ikke gjenta gode oppgaver ofte nok . Fordi vi glemmer så jævlig fort, bare vi har gått til postkassen så har vi glemt hva som i grunn var målet . ja jøss det var jo posten vi skulle hente, å se over om det var kommet noe spennende , det som er bare vi har kommet oss inn etter turen ute så er det lett å se en ting , derfor fokuser på gode hensikter . Det er så godt da en har vært snill mot andre, har du vært det noen gang mot andre ? Vært snill mot mange ikke bare en men mange hele verden nesten . En slik dag har jeg hatt i dag, godt å kan få lov til å gi litt av seg selv , du får så meget igjen .

Jeg har alltid sett opp til mennesker som har gode hensikter , som viser vei for andre som en veiviser de digger jeg de ønsker jeg å kopiere mer av. En dag uten læring er en dag uten mening , så det å våkne opp i blant slagene , så lærer vi også utvider vi vår egen horisont. Vi trenger det så opplagt ved å være ego så har vi tapt slaget , det har aldri vært et seier lag det.

Derfor så er alltid vinner laget det som samarbeider også er kollegiale   , de som ønsker at alle skal ha det bra i livet , det å spenne ben på noen som allerede ligger nede viser hensikten mot målet er at en vil se de dø ut en å se de ha det godt i livet.

Ofte har jeg undret meg hva som er forskjellen mellom oss , er det det ytre eller er det noe mentalt feil i det indre da vi blir så totalt forskjellige . Det som i alle fall er sikkert den som ler sist ler i alle fall best,

Derfor er det godt å ha gode relasjoner mellom de en bryr seg om , bare det å ta vare på andre gir oss mennesker mer å bygge videre på. Det bygger relasjoner , nettverks bygging også gode venner bidrar igjen til gode verdier i oss mennesker. Den følelsen vi har i oss da vi har gjort gode gjerninger , fokuser på den følelsen det gir oss , eller om vi har vunnet på lotto , den samme følelsen er det i denne relasjonen .

 

 

Tusen takk for at du leser bloggen min , takknemlig .

 

Mvh

 

Elin – Weronika Skarstad .

0 kommentarer

Siste innlegg