Derfor oppfordrer jeg alle til å vise mer RAUSHET !

 

Hei !

 

Det er 17 mai å mange har feiret frigjørings dagen på ulike måter i dag, det å se rundt om kring i landet at folk ha gått i tog er fint å se. Selv var jeg bare hjemme i dag å så på teven å hygget meg, blir litt slik da ungene er blitt så store også mange har reist bort, så var det helt greit å holde på her hjemme å pusle alene. Fike baket litt , også laget middag til meg Sønnen , e godt å ha noen å lage mat til. Det er også det som motiverer oss alle ,  vi må ha noen å gjøre ting for , før at dagen skal være menings fult .

 

Veldig glad før at været ble så bra , at det ikke ble regn , selv hadde jeg flere forsøk på altan i dag ,men måtte gå inn var litt vindt i mellom kastene . Det sier seg jo selv da det var – 2 i natt så tar det litt tid å varme opp hele nord , men dagen har vært topp helt klart.

 

 

Siden en er frilanser så fikk jeg også gjort litt mer på Gruben Massasje , må alltid ordne litt slik at en har alt i system, ting tar tid før alt er slik som en vil . Det en ikke styrer selv det må en bare lite på at andre kan hjelpe meg å fikse , jeg fortviler ikke .

 

 

Siden jeg var mest alene i dag så fikk jeg reflektert litt , også får en fordøyd masse . Det å være i en produktiv verden der en har fått bake også mat interessen tilbake igjen er så kult , har et prosjekt på gang , jeg holder å  grave laks som jeg kjøpte på bunnpris i byen i går. Den var så flott i fargene at jeg bare smeltet. Gode råvarer det må vi ha før å kunne lage god mat. Elsker å stå på kjøkkenet å kokkelere , der kan jeg stå i time vis, men det er slik ar jeg må ønske å gjøre det , også må ånden også kom over meg.

Fikk baket en del boller i dag også , så bare det å kjenne bakeduften i huset er magisk , det betyr mer en alt annet , å kjenn at husmor evnet er hentet opp igjen .

Det gjør noe med oss , da vi lager maten i fra bunnen av, vi balanserer saus også finner vi de rette råvarene som skal til for å finne veien til himmelen i matfatet. Magiske øyeblikk blir fort satt på kjøkkenet fordi da er vi heller ikke så nøye med hvordan vi ser ut, vi er heller mer nøye med hvordan smakene er.

Det å ha skapt så mye godt i dag , gjør også at jeg gjelder meg til fortsettelsen fordi jeg digge denne stimen da jeg har det så godt å nyter et hvert øyeblikk. Da en ser hva en klarer å trylle fram , det er magiske øyeblikk . Dette kommer jeg til å holde mer på videre, fordi dette gir så absolutt mer mening en å sløse med tiden .

Ved å gjøre kreative ting som får mestrings følelsen opp å samtidig kjenne på den indre gleden også stiger så har en det bra selv om en ikke har folk rundt seg, hele tiden . Det å kjenne i formiddag at jeg fikk så lyst til å lage eggesalat , så var det bare å få satt i gang , deilig å kan nyte den bare noen timer etterpå . Best det vi lager selv helt sikkert.

Ved å trylle fram retter også våge litt mer , så bidrar dette til at vi bruker mer av det fornuftige i oss , vi sløser ikke bort med  å bare later oss . Selv om 17 mai er en frigjørings dag som en skal markere så var det godt å kunne markere den her hjemme med å overaske mine med litt godt.

 

Ofte så kan vi bli vel sentrert i kun oss selv , jeg har vært bevisst av å se andre å ikke låse meg fast i bare mitt, men jeg registrerer dessverre at litt for mange er der at de låser seg fast å ikke stopper opp å ser om det kan være noen som kunne trenge deg eller tiden tid eller noe annet .

Det å logge inn på facebook er jo en selvfølge det er jo her vi er , å bedriften min så jeg må alltid inn før å følge med å samtidig svare kunder på ulike spørsmål .

Ved at jeg er så ofte på facebook så registrerer jeg jo også om det er noe jeg burde ha sett, en venn av meg å facebook oppfordret andre til å hjelpe en venn av henne , pga av at hun har kreft å har fått dommen , legene mener de ikke kan hjelpe, Det er slik i Norge at kreft er for dyrt for samfunnet også det å kunne forlenge livet til en kreftpasient er noe som den som sitter i saksa skjønner hvor viktig tiden er, fordi den er dyrebar. Det satt en prislapp på , slik at de som er rammet de har ingen mulighet til å starte en annen behandling om de ikke har oppsparte midler . Det å se at hun har små barn ,som trenger henne også venner også familie som sårt ikke vil miste henne , så kjent jeg det sterkt i hjerte rota at jeg må hjelpe denne kvinnen , dette kunne like godt ha vært meg …. kjent jeg det godt i meg i dag, jeg ble satt ut å klart skal vi være med å bidra, vi kan selvfølgelig ikke hjelpe alle men vi kan bidra litt det kan vi alle gjøre. Det å vise raushet å hjelpe henne som trenger dette så sårt håper jeg at jeg har mange som kan gå inn å facebook siden min , Elin – Weronika Skarstad. Så ser dere linken , som jeg har lagt ut . Så håper jeg at så mange som mulig kan være med til å bidra litt. Så hun kan få starte opp med alternativ behandling , som er meget kostbart , men det kan hjelpe henne slik at hun får mer tid sammen med sin mann også barn , Det håper jeg vi samen klarer å få til , å være et bedre menneske å gi litt av vårt overskudd .Til denne unge kvinnen som har fått dommen i fra legene .

 

Jeg vet hvor brutalt en slik dom er , mamma fikk kreft i 12 , å fikk dommen i 13 , i oktober at hun hadde 2 mnd igjen å leve . Vi blir desperate å vi vil kjempe det er det som er naturlig. Det er ikke lov å ikke finne et håp før det må vi alle se etter uansett .

For pårørende rundt et slikt situasjon så er dette dramatisk , en traumatisk opplevelse en bare eksisterer , en må bare det for å vinne over alt .

Pårørende har en kamp som ikke ofte synes men den er innvendig , jeg følte det slik at jeg kunne ikke vise min sårhet , jeg måtte være sterk for mamma . Så jeg svelget mange tøffe tak. Det er også det vi gjør for å beskytte pasienten , vår kjære som er syk vi vil oppmuntre vise at det er håp selv om det ikke er det .

Derfor oppfordrer jeg alle til å vise mer raushet , være snill mot alle , vi vet ikke hva neste sving gir oss, så tenk før en handler er ofte smart.

Bare ved å ta tilbake blikk i denne tiden så kjent jeg smerten som denne ungen kvinnen kjenner kvar dag, bare det at jeg mistet min mamma , om mine barns bestemor.

Snu om situasjon å så bildet av deg også dine barn , å at det er du som skal dø om noen mnd , da tror jeg at ting hadde fort forandret seg , da hadde du selv ønsket å få hjelp. Det er dette vi ofte må gjøre i mange aktuelle situasjoner , før å vise omtanke også raushet . Derfor så oppfordrer jeg alle til å være mer på før å se andre mer en de hele tiden ser seg selv .

Vi hører til en stadighet at vi har ikke nok tid, det er bare tøv  vi sløser bort tiden vår,  vi har utdelt 24 timer alle så er det hvordan vi disponerer tiden .

Det ble sagt på tven i dag at om vi kunne være like raus mot hverandre som vi er på17 mai , i alle fall en gang i uken så hadde dette utgjort en større forskjell.

Bare det å vis omtanke å gi av din tid hva koster det? Ta starte allerede i kveld med å forandre litt på det dårlige mønstret ditt.

 

Tusen takk for at du leser bloggen min .

 

Mvh

 

Elin – Weronika Skarstad.

 

0 kommentarer

Siste innlegg