Velmete ord er ikke vondt å høre på.

Hei !

 

Deilig å nyte dagen så godt , å samtidig se at jobben en gjør også bidrar til mer igjen. En vet at dagene de er ikke like, en kan føle at en stanger hodet i veggen å ingen resultat kommer. Det en må gjøre er å være takknemlig å gi tiden tid. Så kommer det alltid en åpning før å lykkes med de prosjekter som en ser framfor seg.

 

Jobben min er ingen 9 til 16 jobb , heller ingen latmanns jobb heller det er et godt bevis da gammel kunder stadig kommer igjen , godt å høre at de fram snakker meg også . Noe jeg setter stor pris på. I markedet så må en vise seg fram også må en også tørr å stå for min drøm. Det å være i alt er ikke viktig , det som betyr enormt er at jeg våger å stå i mitt eget , fordi jeg jobber opp min egen drøm som skal bli større en det er nå. 

Tror også at om jeg vingler å ikke er tilstede så kan jeg heller ikke eksistere, ser nå i dag så uten å vite om en booking så fikk jeg en forespørsel hadde jeg vært i helsesektoren på jobb nå hadde dette vært uaktuelt å ta imot kunden.  Derfor så ser jeg nå at det å jobbe mer i mitt å bygg det opp er det som også blir det jeg kommer til  å gå for , ser også at jeg må være tilgjengelig før kundene da de vil ha en behandling , selv om jeg hadde ønsket ofte at en kunne avgjøre det selv så er det ikke så lett. En må stadig vekk være tålmodig å se løsninger så åpner også det mer opp før å lykkes.

Jeg har så absolutt trua på at jeg skal gjøre det, så ser løsninger jeg , ikke annet en å bare stålsett seg å vis andre at jeg skal klare det.

Det en ser i en oppstart fase en har ikke mye dra hjelp i fra venner , noen få som alltid støtter meg opp men det er ikke mange. Det er ikke venner en kan lite å at en skal opp å fram , men det er slik det ofte er, virker noen ganger som at enkelte ikke ønsker at en skal lykkes. Det å kan se for seg drømmen er noe jeg oppriktig gleder meg til .

Disse 6 måneder har gitt meg mye som jeg ha blitt sterkere i , at jeg er mer utholden , å tåler mer en jeg først trodde. Det en beviser da en er i startfasen er at en brenner for ideen så kommer det opp mer. Flere kunder kommer også til meg , i helga hadde jeg en kunde som bor i England , veldig kult å få kunder langreist i fra.

Det at kunden også ble så fornøyd var også veldig hyggelig. Det å få satt seg å kartet er ikke alltid lett , det tar tid å jobbe opp sitt navn å få god omdømme slik at jeg blir et varemerke som kunder finner veien til før at de får den behandlingen som de fortjener å skal ha ,

Kunden jeg hadde i dag, har fram snakket meg til flere noe jeg oppriktig  blir glad for , fordi det betyr så mye før meg at jeg får nok kunder å jeg bli så lykkelig nesten som jeg jeg ikke helt klar å forstå hva som skjer.

 

 

Ingen som får gode resultater om vi ikke framstår som positive også er det innvendig uavhengig av om den eller den benytter seg av vårt tilbud. Jeg er sykt takknemlig for alt jeg opplever i min verden , blir så stort for meg , jeg svever lenge på det kjenner jeg . Godt å vite at framover så har jeg mye positivt å se fram i mot. Jeg er en sjel som er veldig glad for alt en opplever, det er så betryggende å kjenne at energien rundt meg også er veldig god. Det er noe med oss mennesker , vi må alltid verne oss om støy, vi må tilføre oss gode egenskaper også må vi ha en god bagasje med kjærlighet i oss. Hvordan skal vi kunne gi noe til andre, om vi ikke har det godt med oss selv ? Jeg er en karakter som ofte er en som funderer også analyserer jeg . Hvorfor jeg er slik har jeg aldri helt forstått men det kan jeg registrere helt langt tilbake i barndommen som jeg klarer å erindre så har jeg hatt en stemme også har jeg analysert alt som har skjedd rundt meg. Det er nok noe jeg har tilegnet meg i barndommen, noe jeg bare måtte gjøre vet ikke . Vi mennesker vi har vaner også tilegner vi oss vaner. Noen vaner er gode andre vaner er mindre gode.

 

Det å lytte til andre da de kommer med velmente råd er noe vi alltid må gjøre, fordi da vi selv går i noe som ser ut som at dette er bra, så kan det lett være en fasade . Jeg jobbet i Oslo i 99 , da på en Resturan som jeg var så lykkelig at jeg fikk innpass i , hadde vært å prøve jobbet ved en in restaurant , en plass jeg ikke følte meg helt vel i , hos nuddel kongen , det er ikke alle restauranters som en kjenner seg vel , så får jeg innpass på en annen restaurant som heter trubadur, en marokkaner også en trønder som drev stedet. Der hadde jeg flere stamgjester som var kjendiseri som kom kvar dag, blant annet Finn Kalvik , litt hyggelig å se i ettertid at jeg fikk pratet med mange kjente i den tiden. Det som jeg snart skulle oppleve fikk fatale konsekvenser for meg , men jeg fikk heldigvis i forkant en av stamgjestene som ga meg sitt visitt kort. Han ba meg om å gå å melde meg inn i fagforbundet, jeg sa jeg trener ikke det jeg har det så bra her, han ga meg en rose også sa han , kom på kontoret mitt på Youngs torget over helgen , så skal jeg forklare deg hvorfor.

Jeg var tidlig i 20 årene , var langt unna mine foreldre, jeg var totalt avhengig av lønn, for å overleve. Så skjer det som jeg ikke hadde forventet , jeg kommer på jobb en dag så har jeg plutselig ikke jobb…. Jeg blir så forbannet at jeg går å dagen . Jeg var da heldigvis organisert. fikk tatt kopi av min vaktliste slik at jeg hadde den om noe skulle gå galt.

Jeg fikk selvfølgelig ikke min lønn , de lurte meg å gjorde ikke et forsøk på å hjelpe meg. Jeg i denne tiden var ikke redd noe jeg ringte han marokkaneren å ga han inn så det svidde i telefon røret , i etterkant kjent jeg på den at han kunne jo lett ha oppsøkt meg der jeg bodde i Bygdø alle , å tatt meg men jeg kjente  ingen nevneverdig frykt var jo i fra Nord-Norge å viste meg i fra den uredde karakteren selv om jeg innvende  var meget ute å kjøre å langt unna mine. Så var jeg takknemlig før at jeg lyttet til mannen i fra fagforbundets som ville at jeg på død å liv skulle organisere meg . Det er jeg veldig takknemlig for.

Pengene de fikk jeg ikke først før til jul samme året , men hadde jeg ikke vært organiserts så hadde jeg aldri sett de pengene.

 

Viktig å ha en evne for å lytte til andre, velmente ord er ikke vondt å høre på.

 

Tusen takk for at du leser bloggen min .

 

Mvh

Elin – Weronika Skarstad.

0 kommentarer

Siste innlegg