Holde Hviledagen HELLiG , åsså nyte stillheten næmlig !

Hei !

 

 

Det å våken opp til en ny flott  SOMMER dag , woow før en magisk lykke . Vi nyter dette helt sikkert. Ingen ting å si på været en kan sikkert finne masse å klage på. Det er alltid mye en kunne ha ønsket å priklet i men , på en Søndag ? Hold heildagen hellig åsså nyt Stillheten .

 

Jeg er en livsnyter av stor karakter, ser mine barn går i de rette spora, fordi de er et produkt av denne modige dama som alltid har tatt litt nye veier. Vi må det før ellers tror jeg alle hadde hatt et kjedelig liv om jeg skulle ha vært i samme jobben hele livet. Det pass meg ikke , ikke fordi at jobben ikke er bra nok , men det bunner primært i at jeg søker utvikling også vil jeg oppnå mer en kun å jobbe i det samme hele tiden.

 

Enkelte føler seg mest trygg ved å jobbe i samme trygge jobben , men det er vel å bra for de, men for oss som vil litt mer så er det også behagelig å gå ut av den trygge konforsonen , vi bør gå ut av denne trygge sonen i løpet av livet fordi vi trenger å se at vi kontrollerer noe annet en bare det vi kan.  Det bidrar til at vi øker vår egen selvtillit da vi mestrer det vi har satt oss på dags planen .     

 

 

Det å være  en som våger 100 % å være meg selv , betyr også at jeg åpner opp før at nettopp du også tør det. Genialt at det en ser det kopierer en . Håp du ikke kopierer det dårlige du ser andre gjør , vi må kun ta etter de fine tingene som andre lærer oss på veien.

Vi har alle tatt feilgrep i livet, dette som også gjør oss til karakterer som er sårbare , redde også modige. Vi er alle de karakterer da vi minst vener det. Det å analysere å kan gå ned i materien så langt at en klarer å kartlegge mer en bare overflaten er også meget viktig om en skal se en sak i fra en side.

Alt har en grunn bruker vi å si , men svaret komme da vi er moden for å få det heter det også , vi har alle opplevd å bli satt til veggs også lærer vi av det. Ofte kan det være at vi mister mer interessen ved å være med de som lager drama , eller vi kan se at de ulikheter de kan vi ikke være med , eller at vi passer godt med de motsetningene som gjør oss til et bedre menneske.

Etter alle årene med studier , så har jeg lært å gå inn i materien før å finne svar, etter at jeg mistet mamma i kreft så lærte jeg meg masse om livet som jeg ikke hadde kunnet tilegne meg om jeg ikke hadde opplevd det jeg opplevde.

Vi bestemmer ikke alt vi skal oppleve om det er tragedier eller gleder,  mye kan vi styre med våre følelser men vi er lette til å avlede på alle nivåer. Jeg gjorde meg en erfaring etter mammas død at jeg fikk nok av karakterer som var ræv sleikere også smiskete menneskers som kommer inn på deg som en forbanna ål .

En kan ikke ha slike karakterer som bidrar til at en selv får nedsatt livs kvalitet men det som er litt gøy å se i ettertid at de som har hatt viktige posisjoner i sin karriere som var politi blant annet , de er redde for at jeg en dag skal ta de , fordi da en ikke holder seg til senheten også far rundt med å undra ting som er mitt, så må det jo til tross gjøre noe med deres samvittighet. Til tross for alt så har jeg lært av dette , men det som er en må våge å si det til vedkommende. Det gjorde jeg også , det vedkommende ikke viste var at jeg kom å kutte ut etter all gærnskapen som ble etter mammas død. Vet at mammas sitt høyeste ønske var at vi alle skulle ha godt kontakt. Jeg sa til henne før hun døde da hun enda var tilregnelig for å kunne prate , at jeg kom aldri til å opprettholde en kontakt med de, allerede da skjedde det overtramp mot meg. Siden mamma var dødene så kunne jeg ikke lage leven , men jeg bestemte meg da at dette ble ikke noe som jeg ønsket å opprettholde .

De erfaringer som en gjør ved slike dramatiske situasjoner i livet, der en mister sin mamma , men så kutter en mange andre bånd i tillegg er også veldig rart men , i dag er det helt skjønt. Kunne ikke ha hatt det bedre, selv om savnet etter mamma alltid vil være der. Så er jeg glad til tross før mammas ønske , vi kan ikke alltid tilfredsstille alle rundt oss , når vi ikke har det bra i alle relasjoner. Dette kan vi forene med alt vi gjør , derfor tenk litt mer framover . Jeg er veldig der jeg at jeg verder om meg veldig ,  kanskje det ikke er før bra det heller ,men jeg vil ikke gå i en felle på nytt igjen det er bare det, en vil jo finne drømme mannen , vet du er der ute en eller annen plass.

 

 

I dag skal vi feire 14 åringen , vet at mamma titter ned på oss å følger med, tror å håper hun er tilfreds med det vi har oppnådd til nå. Det er alltid surt å vite at en ikke kan ta telefonen å reflektere med henne , si hva jeg mente også kunne hun si sin mening . Også avsluttet vi samtalen med at vi var enige at vi var uenig . Vi var  meget gode venner , veldig godt at vi var det til tross for våre ulikheter så brydde ikke jeg meg om det , å ikke hun heller.

På merkedager så er savnet stort , da ungene har bursdag også høytider som vi satte stor pris på . Hun var en selvskreven gjest hjemme til meg ,  alltid derfor så merkes det også så stort at en ikke har henne blant oss lengre.

 

En jeg kjenner som også mistet sin mamma ble sinte på andre som ikke verdsatte at de hadde sine mødre i livet, selv om de ikke var enige i alt. Hvorfor skal vi på død å liv være enige ? Det er jo ikke slik livet fungerer , at vi alle må være enige , svarer er alltid flere måter å finne en løsning på det. Så selv om jeg føler mitt svar er bedre enn ditt så kan vi begge faktisk ha rett.

 

 

Tusen takk fordi du leser  bloggen min .

Mvh

 

Elin – Weronika Skarstad.

 

 

0 kommentarer

Siste innlegg