Flørte med ideen !

Hei !

 

Det å starte en ny uke , som begynnere så flott er ikke alltid en fokuserer på de verdier en ofte har, men en ser ikke alltid andre sine verdier før det er for sent.

Det ligger mye bak det jeg skrivere ovenfor , fordi vi mennesker vi har alltid vanskelig for å se våre egen feil , vet det så innmari godt selv , har gått i mange feil grep her i livet. Noen ganger er det , faktisk det som skal til for at vi også våkner opp.

Enkelte karakter de våkner aldri opp, vi andre som står på utsiden har ofte lys til å gripe inn å veilede men det er ikke alltid lett å gå inn i et farvann som en ikke er velkommen inn til .

Hvis vi alle tar et dyp dykk i vårt eget liv , så vil vi også se at vi har tatt feile valg, men har vi gjort grep som tilsier at vi har lært av det, så var de feilvalgene som en ble utsatt før nødvendig .

Som mamma så vil ikke jeg at mine barn skal gå i di fellene som jeg selv har blitt usatt for , derfor så vil vi som er forelder gjøre våre barn oppmerksomme på konsekvensene av de valg som en gjør.

Det å gi andre råd er ikke lett, men hvorfor kan Du som skal gi meg råd , ikke selv ta i mot råd ? dette har jeg ofte luret på , opp igjennom årene , jeg har hatt mange jeg kjenner opp i gjennom årene som jeg har fått råd av, fått høre hvordan jeg skal leve mitt liv. Det som jeg ofte stusser over, hvorfor er disse karakterene så sære at de ikke har evnen for å lytte til andre ? Det jeg også stusser over hvorfor skal de fortelle meg hva som er best for meg ? da jeg ofte ser at de tar feilgrep , også vil de ikke lytte.

Tror vi er mange som føler dette , flere ganger opp igjennom årene . Det er ikke lett å bli avist , det er heller ikke lett å være den som aviser andre.

Det har jeg selv fått smake på opp igjennom årene så takk vet hvordan det smaker , det har gitt meg mer livs erfaring men ikke all erfaring er alltid nødvending å oppleve.

Da jeg fikk vite at jeg hadde en store søster i en alder av 28 år , så kunne jeg hate mamma , også lage veldig til oppstyr. Det jeg kun ønsket var at mamma skulle får fred også at vi alle kunne ha det gøy sammen .

 

En venninne av meg sa til meg om 10 år er dette glemt , å dere har det gøy sammen , da det hadde gått 10 år, så var jeg i mammas begravelse . Det er med sårt hjerte jeg skriver disse linjer. Fordi mye kan vi alle bidra med til at vi alle har det godt. Det som ofte skaper strid er at vi ikke klarer å kommunisere å samtidig vise respekt , dette gjelder begge veier.

I livet vårt så har vi mange sjøslag som vi skal oppleve , det er den læreren som vi skal bestige. Alle motbør er ting vi skal lære av, vi kan aldri flytte fra et problem , det blir bare større om vi så gjør. Problemet må vi gjøre noe med , om vi vil eller ikke .

Ofte kan vi føle at hevn er en sikker løsning , men her har vi tapt om vi starter på det, pga av at vi får det tilbake det vi også selv gjør.

 

 

 

De erfaringer jeg har opplevd i mitt liv , har jeg tatt til meg å lagret , fordi det jeg har lært av mine feil grep også andre sine feil grep ønsker jeg ikke at noen flere skal gå igjennom, vi må heller være rauser med hverandre, gi hverandre mer rom for å vise kjærlighet også gi mer tid til andre som faktis trenger det .

 

Jeg må stadig vekk motivere meg selv til å jobbe ut de planer jeg har , fordi vi er flinke til å utsette de gjøremål også det en har satt på dags planen . Er det ikke slik vi er ? Vi utsetter alt til i siste liten , men noe må vi være elendig på for å være flink i noe annet – Det å ha den nye jobb ideen min , i hodet så påvirker den meg veldig . Merker godt at jeg må smake mer på denne ideen før at jeg klarer å helt få den på papiret . Er det ikke slik med oss alle at vi må pirke litt i det , eller flørte med ideen .

Når en er genuint interessert i den oppgaven som ligger framfor oss så lykkes vi alle med det vi også ser fram i mot. Hvor lenge en må være i forsker stadiet er også avgjørende for hvordan vi selv modnes også resultatet av vårt verk kommer også i takt med hvor Genuint interessert vi er i prosjektet.

Derfor så henger jeg mer nå med de som har nådd høyere en meg, de som har større erfaring en meg også de som vil nå nye høyder. Det er viktig at vi justerer oss etter hvordan vi ønsker å utvikle oss mentalt . Derfor er det viktig at vi retter fokuset på det som også gir livet vårt mer mening .

Det å utvikle seg er bare godt , det er noe vi alle behøver , men vi må også ha en evne for å lytte til andre som kommer med velmente råd.

Jeg mener ikke at en skal kutte u kontakten en har med de gode relasjonene som en har , selv om en er på ulike nivåer, fordi de relasjonene de lærer vi også av. Det jeg mener er at en må være med eller følge de som har nådd høyere en oss selv. Derfor så lytter jeg til de som jobber med det jeg bryr meg om , for å tilegne meg mer erfaring. Det vårt fokus er på det er også det vi får til oss mer av.

 

Tusen takk for at du leser bloggen min .

 

Mvh

 

Elin – Weronika Skarstad.

 

1 kommentar

Siste innlegg