Skal vi LYKKES på våre veier, må vi ha tid til å LEVE

Hei !

 

Må si det å ha bare tilbring dagen her hjemme har vært så godt å bare nøte stunden sammen med kidsa .  Fått gjort litt frafallende. Det å skape en god stemning her hjemme er så viktig for felleskapet. Fordi vi skal ha det godt  å ladde opp batteriene til en flott arbeids uke. Selv om vi startet den i går så er det nesten som vi begynner på ny mandag  i morgen men da er vi halvveis i uka også . Dagene de går fort så en må bare følge godt med, også bruke de godt dagene som kommer.

 

Det å vite at det er russetid er litt speiselt heldigvis har jeg ingen som er russ i år som jeg må passe ekstra på. Føler det er nok å passe på de jeg har , så godt at en slipper å være bekymret for hva de foretar seg nattestid. Jeg skjønner nå mer mammas og papps frykt da jeg var på festligheter. En skjønner ikke det selv før en selv er den som er hjemme også ikke vet hva som skjer der ute. Det å kjenne denne bekymringen som kommer uten forvarsel er ikke alltid like lett å håndtere . Heldigvis så er eldste sønn mest på jobb også kjører han så bare å håpe at alt går bra med alle rundt . Fordi vi har ingen ungdommer å miste her hjemme i rana .

Det å jobb som frilanser er en egen art en må hele tiden passe på at en får nok inntekter. Jeg så litt på luksus fellen i dag, den minner meg på ha en må huske på. Siden jeg har startet opp før meg selv  er nå kun min egen herre, så må jeg stå på skal det gi resultater, så ingen dager er selvfølgelig like. Gleder meg til kvar dag der jeg skal jobbe ut nye prosjekter, alltid hyggelig når jeg får ny også gamle kunder igjen , det er stas når de finner veien tilbake . Jeg er privilegert som kan jobbe hjemmefra , så er det bare å være flik også må en være tålmodig slik at en ikke stresser seg opp. Ingen dager er like så derfor så må jeg også jobbe ut det jeg kan som også bærer mer frukter.

 

Motivasjon den må jeg helt klart finne selv , fordi har jeg ikke den så kan jeg like godt stenge butikken min en må tåle å bli like godt avist som at en får bestillinger så jeg er så takknemlig for alt jeg får til .

Det som også gir meg motivasjon er at jeg får napp på det jeg gjør det betyr at jeg må bare jobbe mer målrettet for å nå mer ut. Fordi jeg vet at jeg kommer til å klare det.

Jeg ser at så langt så har jeg klart meg meget godt, jeg har fått betalt inn skatt ,selv om jeg i grunn kan vente med det til neste år , så er det best å være ferdig med det, en har liksom bedre kontroll på bedriftens regnskap når en betaler inn pengene i rett tid . Det å henge etter liker jeg ikke, så må ha kontroll på alt. Så er godt når en vet at alt er ok. Fått satt unna moms pengene også  , det er en seier at en har fått moms registrere seg , dette beviser også bare at jeg øker mine inntekter ved denne bedriften så er veldig takknemlige. Jeg hadde ikke sett for meg hvor mye jeg kommer til å tjene men målet er at jeg skal kunne leve av bedriften 100% å det kommer jeg til å klare. En må faktisk ha trua på det en gjør så en vinner ikke eller klarer aldri heller å nå noen mål om en ikke ser for seg at en skal lykkes. Det å ha fått  mer i system , fått kjøpt meg bank terminal også kassaapparat er så digg, en seier å se at jeg utvikler meg stepp for stepp. Jeg gleder meg så på den videre reisen jeg kommer til å ønske å utvikle meg mer, skal aldri gi helt opp kampen . Har alltid gått før gull så jeg holder meg der enda jeg også .

Det som inspirerer meg nå er at jeg holder roen , at jeg våger å glede meg på de små tingene, en kan ikke ta så mange investeringer da en har startet opp, men mye en kan gjøre som bidrar til økt inntekter ,så jeg ser etter alltid nye å mer kule løsninger på alt.

Bare det å lykkes med en ting så åpner en også mer opp før den tryggheten som er i meg , jeg våger å satse mer på det som også betyr mer for meg .

Jeg har som sagt vært litt i dvale på det som skal ta meg mer på andre høyder, er ikke alltid like lett å skal vinne over alt en vil å ønsker , blir slik at da enn får bestillinger på tid i Gruben Massasje så går det også framfor alt. Det må det nå i starten pga at en må bygge opp kundekretsen som stadig kommer igjen.

Har bevilget meg mer tid på time planen å ha tid til gode venner , det trenger en . Skal vi lykkes på våre veier ,må vi også ha tid til å leve. Det tilfører oss perfekt motivasjon ved å være med mennesker som bryr seg om oss , også vil oss godt.

Vi kan alle være late i perioder , det er lov også er det nødvendig . Vi må lytte til ha kroppen vår forteller oss, av de signaler som plutselig kommer, smygende fram . Vi er aldri forbedret på det som skjer, alt som har med utbrenthet eller at vi brenner oss , at vi mister energien , det kommer alltid smygende som en ulm dritt sekk . Som vi ikke helt er forberedt på. Hadde jeg ikke tatt de valg jeg tok i februar, så har jeg ikke klart å tatt vare på bedriften som jeg gjør i dag. Veldig godt at jeg tok signalene så fort, men jeg merker enda at jeg kjenner snart om ting blir litt for meget. Så det sitter enda i , så jeg må bare være i det som tilfører meg positivt , så glad fordi jeg har opplevd det jeg har , uten den erfaringen hadde jeg sittet i saksa . Derfor er alle erfaringer nødvendige å vi trenger de på vår ferd i vårt liv.

 

Tusen takk for at du leser bloggen min .

 

Mvh

 

Elin – Weronika Skarstad.

0 kommentarer

Siste innlegg