Jeg er SAMME feil og RETT vare som du er !

Hei !

 

Da var vi kommet oss til 1 Mai gleder meg stort til å få bort masse snø som enda er rundt husveggene blir godt . Solen er oppe men ute er det enda litt skarpt, pga av litt vind men det må bare blås ute så blir snøen snart historie så vi kan glede oss til varmere dager her nord.

 

De sørpå de synes garantert ikke syn i oss om vi sliter med snø hele sommeren .  kjenn jeg oss rett når søringene sliter med masse snø å kulde så får de heller ingen medlidenhet med oss heller snarere en kald skulder å hvile på. Litt godt å kan være bedre vant en de med kaldere tider, vi tåler litt mer en de også setter vi større pris da vi får finvær her Nord .

 

Vi har masse å være stolt av her Nord vi har et bedre klima her som vi også liker godt . Litt røft vær glemmer vi bort hvor jævlig været var i fjor, før de sørpå hadde ikke fikset å bodd her . Fordi at de påstår vi har så mye dårligere vær enn de. Når jeg er sørpå så er aldri de som bor der fornøyd med været uansett hvor flott de har det. Til tross for at de har det stort sett alltid godt å varmt på Sommeren. Det som gjør en større forskjell mellom vi som bor Nord også de som bor sørpå. Må si jeg hadde ikke flyttet sørover om jeg hadde fått 1 mil , før vi har det så godt her nord. Ingen ting å klage på vi har en flott kultur blant folk flest, vi kan besøke kvarende uten at vi må booke tid en uke før vi kommer. Vi er mer gjestfrie her en der. Også er vi mer nysgjerrig på kvarende her enn der , selv om en kan føle at folk er før nysgjerrig . Så kan også det skje men vi skal være glad før at folk viser omtanke også bryr seg . Fordi vi har mer av det her enn der sør . Ingen som ork å hilse på deg i stresset også jaget  fordi de har nok med seg selv.

Da jeg bodde i Oslo i 99 , så opplevde jeg nettopp det jeg skriver ovenfor , jeg har til tross for det jeg skriver opplevd dette på nært hold , ingen som bryr seg nevneverdig om deg , en blir stormende glad om en møter en som en bare vet om , det føltes veldig merkelig men bare det å være vandt med å kunne si hei til bekjente så er det skjeden vare der sørpå. Det er så lenge mellom de en kjenner også de som er åpen om å kunne si hei til deg, de fleste er mest opptatt med seg selv å sitt så er ikke sikkert at de ork å sett øyene på deg heller, fordi deres mål er å kom kjapt ut av køen også kom seg hjem .

 

 

Hva er målet ditt når du står opp om morran ? Hva er det du objektivt står opp for ? har du noe som motiverer deg ? Eller står du bare opp av gammelvane ?

 

Ofte så fokuserer vi ikke helt på hvorfor vi gjør enkelte ting. Det som er lettere da vi har et mål , jeg står opp for å starte dagen også er min største motivasjon å gjøre masse bra . Se om jeg har fått bestillinger i Gruben Massasje eller at jeg har fått bestillinger i fra de 3 salgs jobbene mine også ,en må ha et mål som bidrar til at vi har en grunn for å stå opp. Jeg har jo barn så jeg er alltid gry tidlig opp da alle er hjemme her, så jeg er sikker på at de kommer seg opp å på skolen . Det er også motivasjon før å stå opp.

Det som ofte er noe vi ikke fokuserer så mye på så er det de enkle grepene som bidrar til at vi får det mye bedre. Små justeringer når vi målene våre lettere om vi endrer på vår holdning eller vårt fokus . kutte bort litt tid med det som ikke betyr noe.

Jeg har kuttet masse ned i hva jeg gjør , fordi det som betyr aller mest er at en har det godt med de en er rundt, pluss at en også lykkes med de drømmer som en har sett for seg. Det å bare bestemme seg for å begynne med mer nytt , er også litt spennende , en trenger flere ting å fokusere på pga at vi må ha nok inntjening for å holde hode over vann. Det å aldri gi opp, er vel jeg et stort resultat av , fordi har jeg satt meg de mål så gjør jeg det også . Tiden er den som kan variere før jeg er ferdig med det jeg har satt meg som mål . Så er det stadig under planlegging.

Jeg kan kjenne meg sliten ofte pga av at jeg ofte planlegger nye ting som jeg får til meg. Det å være sliten er en god ting , en kjenner at både en har brukt mer en bare å reflektert , en har tengt ut en plan også jobbet med det , fordi ingen ting gjør seg selv , trodde du at de store forretningene hadde kommet av seg selv uten planlegging ? NOT klart de ikke hadde gjort det, en må planlegge men så må en også ha et mål også en god strategi for å lykkes .

 

Ved at jeg er min egen sjef så må jeg røsk meg opp av god stolen også kjeft på meg selv  , litt fordi vi er snar med å tilegne oss uvaner. Godt mønster må jobbes med hele tiden . Så hvorfor er jeg mer unik en deg ? Jeg er den samme feil også rett varen som du også er , vi er ikke ulike vi alle må jobbe inn gode mønster som gjør at vi hele tiden er en god rollemodell også gjør en sabla god jobb. Da jeg jobber mest for meg selv så er det å jobb sabla godt viktig , fordi kundene mine , ønsker jeg jo selvfølgelig igjen . Uten de så lever ikke Gruben Massasje, kan selføgelig ikke ta en kaffe pause under en behandling , flere som har spurt meg om det, men kunden skal alltid ha en behandling , også god pleie slik at de snart finner veien tilbake .

 

Tusen takk for at du leser bloggen min .

 

Mvh

Elin – Weronika Skarstad

 

2 kommentarer

Siste innlegg