Jeg drømmer at den skal være på RIKTIG !

Hei !

 

Deilig dag å våkne opp til , Dagen i går ble akkurat slik jeg drømmen at den skal være på riktig , fordi den ble magisk hele dagen. Det å ha mange gjøremål på dags planen , var i perioder veldig hektisk men også veldig godt å kjenne at tiden den må vi bestemme oss for hva den skal inneholde.

 

Jeg var på et foredrag i går som bare var så bra, en blir inspirert av å lytte til andre, det å høre hvordan andre tar seg mot toppen så lærer en , også forflytter en også blikket også ser en at en kan lykkes med sine egene mål om en bare bestemmer oss for det.

Det en først må gjøre er å bestemme seg for hva som er viktig for en i livet, også prioriter ut i fra det. Vi opplever alle at de sier at de sliter med tiden , jeg har alltid tid til de oppgaver jeg oppriktig ønsker å være med på , eller gjøre for min egen del eller for andre sin del. Jeg har kuttet ut masse folk, også flere ting som jeg ikke ork å bruk tid på. Fordi jeg ønsker å bevilge meg mer tid før å lykkes med det jeg ønsker å grunde fram. Det å utvikle bedriften også se at en bærer frukter av det en sådde i fjor. Det som er en må alltid tilføre frøet næring, i form av utvikle de interesser som er viktig for å kunne bli bedre i jobben ,også ha det godt ellers.

 

Jeg har alltid sagt at det er en kultur på alle arenaer , både på areids plasser også egen kultur hvordan en ønsker å løse et problem eller hvordan ting er. Vi opplever at alle arenaer har ulike kulturer derfor kan det også være vanskelige å bryte en dårlig kultur , pga at den er så inngrodd , derfor må også en endring av en dårlig kultur på en arbeids plass, være et felles ønske for en bedrift. Om en skal lykkes med en endring til det bedre.

Det å gå ut i fra dette foredraget å kjenn på en følelse av å ha lært mer også blitt inspirert så har også dette foredraget levert det som også er viktig for meg .

Jeg har sluttet å spørre venner og lignende om de ønsker å bli med meg på disse foredragene , pga av at vi har ulike interesser, jeg vil utvikle meg til det bedre å de er fornøyd med slik de er. Det er ofte slik at noen vil bestige den største toppen for å ha det godt med meg selv, jeg må bare få tilfredsstilt meg med å dra på ulike foredrag som jeg kan ta til meg mer lærdom , fordi det å lytte til andre som har lært andre oppgaver en deg, de sitter også på en annen kompetanse en oss andre som ikke har vært der de er.

Det å henge med mennesker som er flinkere  en deg, de som kan mer så tvinges en også til å bli bedre selv , vi utvikler oss også mer ved å være med de som sitter på en annen kunnskap. Fordi da tvinges vi også til å øke vår læring , ser det selv at ved min egen jobb så må jeg utvikle meg ved at jeg øker  min interesse for å utvikle meg i behandlingen, jeg må tilføre mer en kun å massere, jeg kan også ta mer i bruk de produkter jeg selger slik at jeg etter hvert øker salgene mine i alle de 3 salgs jobbene mine . Fordi jeg ønsker at kunden skal bli så fornøyd at kunden finner veien tilbake, får den hjelpen kunden trenger også blir så fornøyd at jeg bidrar til at dagen blir bedre. Det er mitt hoved mål i min bedrift, da har jeg gitt meg veldig hårete mål men det er gjennomførbart, det lar seg ikke gjøre å bevilge seg en kaffe pause da en har kunder , en må levere om jeg har en kunde som har 2 timers behandling eller mer, så må jeg være på. Jeg kan ikke bli dårligere å dårligere etter som timeglasset er på tur å renne ut. Jeg må levere slik at kunden går ut i fra meg fornøyd også er fornøyd , først da har jeg gjort en god jobb , ikke før eller i mellom først da får jeg en bekreftelse på om jobben jeg har gjort var bra nok.

Dette blir akkurat som et ski løp jeg har en viss tid jeg skal selge meg inn til kunden , derfor så er tiden avgjørende om jeg disponerer den rett, velger jeg å rote bort tiden så har jeg også rotet bort kunden. Det er som å gå opp til eksamen da jeg får nye kunder, det jeg digger med nye kunder er at jeg også får skjerpet meg meget, også får jeg bevist om jeg duger, vi alle trenger bekreftelser på det vi gjør.  

 

Når jeg startet opp min egen bedrift så var det å eie min egen tid viktigere enn å tjene masse, det å eie sin egen fritid er også noe en merker etter kvart at det betyr enormt masse. Derfor er det så viktig at jeg får de 3 salgs jobbene mine , opp å gå ved siden av Gruben Massasje , jeg ser nå at jeg allerede har fått mange nye kunder i tråd med Gruben Massasje , nå våger jeg også å bestille opp mer produkter slik at jeg kan selge dirkete til kunder . Genialt, å ha en voksende karriere som en ikke helt vet hvor den ender, eneste jeg vet er at jeg skal bestige mange topper, i mitt eget tempo. Det å ha nesten lukket døra for helse sektoren er genialt, fordi jeg kjenner at tiden der er jeg ferdig med, jeg skal på en annen arena å utvikle meg mer.

 

Jeg er en formidler , en som liker å hjelpe andre mennesker, det er også det jeg kommer til å jobbe mer med. Skal som sagt lage et webinar som du kan kjøpe, å lære mer av, det å bevege meg i denne verden , blir som Pølsa Pettersen sa , en må henge med de som er bedre enn deg før å lykkes, å det er nettopp det jeg gjør , så det kreves veldig mye selvdisiplin ved alt jeg gjør.

Ser bare bokprosjektet mitt det gjør ikke seg selv det heller , hadde vært genialt om det var så , en det betyr at alt ligger på oss selv å hvordan vi disponerer tiden vår.

 

Jeg vil også utfordre dere alle lesere, hva er det dere ønsker å lære i løpet av en dag, ? Ønsker dere kun å være der dere er ? Eller er det noen motivasjon som bor inne i dere som ønsker å komme fram , reflekter litt for deg selv om hvordan du synes livet ditt egentlig er , hva kan jeg selv gjøre for å… lykkes osv .

Lykke til med denne utfordringen , ha en flott formiddag vi høres .

 

 

Tusen takk for at du leser bloggen min .

 

Mvh

 

Elin – Weronika Skarstad .

2 kommentarer

Siste innlegg