Vi vet ikke morgendagen derfor ikke utsett det du kan gjøre i dag!

Hei 😘

Våknet opp til en flott kald morgen, mamma sin bursdag i dag . Surralistisk at jeg ikke kan ring deg å gratulere deg med dagen .  Det finnes ingen telefon opp til himmelen.

For å hylle himmelens vakkreste engel , du var unik på alle måter .

Du lærte meg masse som jeg måtte se å ta til meg.  Du å jeg var så nære , derfor blir slike merkedager litt trist å samtidig er det vemodig å vite at du kunne ha vært her om omstendighetene hadde vært annerledes.

Du var så glad i bursdags feiring , hadde alltid feiring å fest .  Det nå i dag bare være her å ikke lage til noe er rart . Selv om det er 4 år til jul siden jeg mistet min mamma, så blir en ikke helt vandt med det .

Vet at du vil ikke at jeg eller ungene skal være triste for at du ikke er mere  , du ønsket at vi skulle ha masse humor og glede i livet vårt .

Du har lært meg å å skape god humor, evig takknemlig.  Det å takle det triste har en måtte lære seg .

《En har opplevd at en må kle på seg hvit uniform for å klare å prat om det . Spesielt når det enda var ferskvare.》 

Mamma takk for at du lærte meg å være meg , du var en unik mamma med masse galgen humor, livsglede å pågangs mot .

Vi var som venninner å regne , så nære i alt , tett bånd , ønsket å realisere business sammen. Vi fikk til å jobbe godt sammen, vi lærte godt å mestre nye oppgaver sammen.

Du motiverte meg alltid til å stå på å lykkes med de mål som jeg ønsket å nå. En bedre motivator enn deg kunne ikke jeg ha hatt. 

Etter at du døde så motiverte du meg også da , til å studere å fordype meg i kreftomsorg og lindrende pleie.

Du fikk påvist kreft nyttårsaften i 2012 dagen å få en slik beskjed var trist , da levde jeg i en bobble i min verden.  Tenkte allerde da på begravelsen din å skrive talen, om livet ol.

Vi blir rar når våre nære får dødsdommen, vi går i sjokk også måtte jeg holde meg blid og være sterk over for deg mamma .  En tid jeg husker var spesiell var på utsiden av meg selv. 

Selv om jeg hadde jobbet med dødene pasienter i mange mange år så ble dette nå så nært at en ikke helt hadde kontroll på mine følelser eller hvordan jeg reagerte når mennesket kom bort til meg for å høre hvordan det gikk med mamma. 

Mamma ble så glad når hun fikk med seg at jeg hadde bestemt meg for å studere.  Husker så godt den gleden hun strålte ut.

Det å fordype meg i kreftomsorg og lindrende pleie, ble kjempe viktig for meg .  Mange svar jeg ikke hadde fått under sykdomsforløpet som jeg fikk under studie . Mamma var med meg selv om hun var himmelens vakkreste engel ❤

Når du opplever at dine nærmeste får kreft å dør av denne sykdommen så påvirker det deg på mange måter .

Mamma lærte meg å leve livet, hun sa ofte til meg, Elin Weronika du må få deg en mann , du trenger noen som kan ta vare på deg , gi deg kjærlighet å varme .  Det er jo kun du som gir kjærlighet til alle .  Du fortjener å også få tilbake ❤

Det å våge å leve , følge din drøm var noe du lærte meg, vi vet ikke morgendagen  derfor ikke utsett det vi kan gjøre i dag .

Tusen takk for at du leser bloggen min ❤❤❤

Mvh

Elin Weronika Skarstad.

0 kommentarer

Siste innlegg